  • 1. Data: 2021-12-12 19:16:49
    Temat: Podstawowy rachunek płatniczy - kiedy można?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    W eurokołchozie nakazano na koszt banku (tzn. innych jego klientów)
    oferować bezpłatne rachunki, pod warunkiem, że klient nie ma innego.
    Pytanie czy te inne dyskwalifikujące to również:
    1. karta kredytowa/debetowa z własnym rachunkiem rozliczeniowym
    2. konto w PayPal podpięte do karty, nie do rach. bankowego
    3. rach. maklerski
    4. rach. rejestrowy obligacji SP
    5. samodzielne lokaty
    6. IKE lub IKZE prowadzone jako lokaty
    7. zapomniane rach. techniczne, patologicznie zakładane przez banki
    bez powodu (lub pod pretekstem obsługi lokat), nie likwidowane
    automatycznie przy zamykaniu rachunku głównego
    8. rachunek w banku w innym państwie, w którym klient nie mieszka
    9. wynalazki typu Revolut

    Arek

  • 2. Data: 2021-12-12 22:23:33
    Temat: Re: Podstawowy rachunek płatniczy - kiedy można?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 19:16:48 UTC+1 Arek napisał(a):
> [...]
    > automatycznie przy zamykaniu rachunku głównego
    > 8. rachunek w banku w innym państwie, w którym klient nie mieszka

    A które z ww. masz, nie mając żadnego ROR?
    Ta debetówka z pkt. 1 to "pre-paid"?
    PayPal to raczej nie bank (ani SKOK).
    Revolut - no, tu już może być bank.
    Pkt. 8 mnie też ciekawi z rozróżnieniem UE/EOG/reszta świata.

    No i jeszcze w drugą stronę - czy jak masz PRP to nie założysz ROR (pytanie level
    wyżej o inny PRP) w PL/EU/EOG/reszcie świata?
    Czy może jak bank z PRP o tym się dowie, to ma prawo wymówić, ew. zmienić taryfę na
    ofertę "standard"?
    Albo jak weźmiesz kredytówkę?

  • 3. Data: 2021-12-13 12:15:08
    Temat: Re: Podstawowy rachunek p?atniczy - kiedy mo?na?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-12-12 o 19:16, Arek pisze:
> [...]
    > automatycznie przy zamykaniu rachunku głównego
    > 8. rachunek w banku w innym państwie, w którym klient nie mieszka

    Wkrótce po tym jak to weszło z jakiegoś powodu czytałem regulamin
    jakiegoś banku (nie pamiętam ani powodu, ani banku).
    W regulaminie było, że Podstawowy rachunek można założyć pod warunkiem
    nie posiadania w Banku innego rachunku.
    Zwróciłem uwagę, że 'Banku' było z dużej litery co po uwzględnieniu
    definicji pojęć występujących na początku tego regulaminu oznaczało, że
    warunkiem jest tylko nie posiadanie rachunku w tym banku.

    Ale nie sprawdzałem, czy jakby co to by się okazało, że "literalnie
    rozumiejąc regulamin to ma pan rację, ale praktyka jest inna".
    Zacytowałem odpowiedź jaką ktoś mi napisał na forum IEEE gdy
    przedstawiłem moje rozumienie jakiegoś akapitu jakiejś normy
    zharmonizowanej z dyrektywą LVD.
    P.G.