  • 1. Data: 2021-12-12 20:04:55
    Temat: Bank pyta o relacje ojca z córką
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://www.google.com/amp/s/katowice.wyborcza.pl/ka
    towice/7,35063,27901141,bank-slaski-pyta-72-latka-o-
    przelewy-na-konto-corki-powoluje.amp

    Pytanie czego pismaki nie dopowiedziały w tym artykule? Że córka ma
    inne nazwisko po mężu i dla banku wyglądało to jak przelewy bez
    relacji?
    Skąd bank ma wiedzieć w ogóle o relacjach?
    Założę się też, że w piśmie z banku nie pada sformułowanie explicite
    "jakie m pan relacje z córką".

    Swoją drogą mam wrażenie, że ING dosyć nadgorliwy jest. Głośna inna
    sprawa tzw. nieprawidłowych depozytów (też ojciec - córka) też
    dotyczyła ING.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-12-12 20:47:38
    Temat: Re: Bank pyta o relacje ojca z córką
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2021 o 20:04, Marek pisze:
> [...]
    > Skąd bank ma wiedzieć  w ogóle o relacjach?
    > Założę się też, że w piśmie z banku nie pada sformułowanie explicite
    założę się że zaświeciła im sie czerwona lampka przy przelewie znacznej
    wartości za granicę.

    > Swoją drogą mam wrażenie, że ING dosyć nadgorliwy jest. Głośna inna
    > sprawa tzw. nieprawidłowych depozytów (też ojciec - córka) też dotyczyła
    > ING.

    nie. wydaje mi się ze zadawanie pytań jeszcze nikomu uczciwemu nie
    zaszkodziło. Zastanawiam sie co z podatkiem ppc?
    ToMasz

  • 3. Data: 2021-12-12 20:56:39
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> writes:

    [...]
    > nie. wydaje mi się ze zadawanie pytań jeszcze nikomu uczciwemu nie
    > zaszkodziło. Zastanawiam sie co z podatkiem ppc?
    > ToMasz

    Taa, zawsze zaczyna się od tekstu. "Uczciwi nie mają nic do ukrycia", po
    czym jakoś tak się okazuje, że uprawnienia nadane w celu walki z
    "terroryzmem" i "pedofilią" najczęściej są wykorzystywane do ścigania
    dziennikarzy.
    No i gość miał tam konto dość długo.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2021-12-12 21:05:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > czym jakoś tak się okazuje, że uprawnienia nadane w celu walki z
    > "terroryzmem" i "pedofilią" najczęściej są wykorzystywane do ścigania

    Za szybko się wysłało. No i czemu bank pyta po 2 latach? Jeśli gośc miał
    sfinansować terroryzm to już dawno to zrobił.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2021-12-12 21:09:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Dec 2021 20:47:38 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > nie. wydaje mi się ze zadawanie pytań jeszcze nikomu uczciwemu nie
    > zaszkodziło. Zastanawiam sie co z podatkiem ppc?

    Jak nie jak tak? Tylko ING jest tak nadgorliwy. Widziałeś takie
    problemy np. z mBankiem?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2021-12-12 21:26:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-12 o 21:09, Marek pisze:

    > Jak nie jak tak? Tylko ING jest tak nadgorliwy. Widziałeś takie problemy
    > np. z mBankiem?

    Może nikt z mających konto w mBanku nie poleciał z tym do prasy?
    Albo ci z mBanku nie robią przelewów podlegających jakiejś tam procedurze?
    Albo tylko ING udziela denerwujących prasę informacji?
    Pewnie zaintrygowała ich ta Szwajcaria - siedzi tam ktoś i bombę robi...

    A tak w ogóle jak ktoś inny poza US pyta mnie o dochody czy źródła
    finasowania
    to z reguły wysyłam na drzewo.

  • 7. Data: 2021-12-12 22:38:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    >>> zaszkodziło. Zastanawiam sie co z podatkiem ppc?

    Chyba PCC. Ale co to bank obchodzi?
    Jak chce kablować niech powiadomi GIIF lub KAS i ci ew. się zapytają -
    skarbówka zwyczajowo po 4,5 roku, żeby odsetki już urosły ale jeszcze
    się nie przedawniło...

> [...]
    > Pewnie zaintrygowała ich ta Szwajcaria - siedzi tam ktoś i bombę robi...
    >
    > A tak w ogóle jak ktoś inny poza US pyta mnie o dochody czy źródła

    I słusznie.
    Do czasu aż jakiś nugus zaproponuje a posłuszna większość na Wiejskiej
    podniesie łapki na komendę szefa (chwilowo panujący mieszka na
    Żoliborzu) za przepisem, który narzuci bankom taki obowiązek. Pod
    rygorem odrzucenia transakcji, albo i zablokowania rachunku.

    Wg planowanego nowego bajzlu (zwanego szyderczo "polskim ładem")
    wprowadzą limit zakupów do 20000 zł dla konsumentów - płatności
    gotówkowych, czyli normalnych.
    Swojego czasu agent Tomek opowiadał, że furę dla niego kupowali
    za gotówkę, teraz się nie da...

    Arek

  • 8. Data: 2021-12-12 23:27:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 22:38:12 UTC+1 Arek napisał(a):

> [...]
    > gotówkowych, czyli normalnych.
    > Swojego czasu agent Tomek opowiadał, że furę dla niego kupowali

    Hmm, co można kupić powyżej 20k bez umowy i tak zgłaszanej do urzędu?

    A furę agenta tomka widziałem parkującą pod moim blokiem, melinę miał po sąsiedzku.
    Porsche 911. Sąsiedzi ponoć widywali prujące ponad setką po drodze z płyt - teraz
    jest tam już elegancka ulica. Podobno miał też Aston-Martina.

  • 9. Data: 2021-12-12 23:47:33
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, December 12, 2021 at 9:09:26 PM UTC+1, Marek wrote:
    > Jak nie jak tak? Tylko ING jest tak nadgorliwy. Widziałeś takie
    > problemy np. z mBankiem?

    Jak tak, skoro nie. Nadgorliwy jest też np. Alior.

    Własnie przede mną leży papier z Aliora. Życzą sobie ponownego złożenia deklaracji
    FATCA/CRS. Mimo, że nie mają podstawy, bo złożyłem takową w 2016, a konto nie jest i
    nigdy nie było "o wysokiej wartości" a zostało założone w "okresie przejściowym", co
    daje podstawę do odpytywania klienta "w przypadku, gdy w wyniku dokonanej przez
    instytucję finansową procedury identyfikacji i weryfikacji klientów, zostaną
    ujawnione przesłanki pozwalające zakwalifikować danego posiadacza rachunku jako
    rezydenta do celów podatkowych państwa uczestniczącego zgodnie z definicjami ustawy
    CRS." (https://www.finat.pl/aktualnosci/crs-a-fatca-podsum
    owanie-najwazniejszych-informacji/).

    Jedyne, co miało coś wspólnego z potencjalną rezydencją podatkową to przelew paru
    kEUR do N26 - na moje konto. A adres od zawsze miałem ten sam. Jeszcze gdyby to było
    elektronicznie... Ale zażyczyli sobie zrobienia tego "w dowolnym oddziale Banku".

    witrak()

  • 10. Data: 2021-12-13 11:56:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 23:47:34 UTC+1 witrak() napisał(a):
> [...]
    elektronicznie... Ale zażyczyli sobie zrobienia tego "w dowolnym oddziale Banku".

    A oddziałów coraz mniej, nie mówiąc o takich z kasą.
    W takim jednym, co kiedyś wypłacałem (a obok gościu wpłacał 80k euro z saszety) i
    była taka śluza jak w stacji kosmicznej (ciekawe, co w wypadku pożaru), jest teraz
    żabka.
    Pewnie będą chcieli skanować dowód - stąd oddział. Mi zeskanowali w oddziale właśnie
    przy okazji FATCA.
    A czym zagrozili w razie krnąbrności?
    W sumie piękny materiał na reklamację.