  • 111. Data: 2020-12-16 12:03:43
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 16.12.2020 o 10:03, _Master_ pisze:
    > Przejęcie jednego urządzenia/kanału jest łatwiejsze niż dwóch.
    > SOCJOTECHNICZNIE OCZYWIŚCIE

    Socjotechnicznie to nie ma różnicy. Vide oszustwa na wnuczka - nieważne
    gdzie babcia ma pieniądze (pod poduszką, w banku, na książeczce PKO
    obsługiwanej na poczcie (to jeszcze tak można?)) to i tak jeśli uwierzy,
    to odda.
    Cieszę się, że każdym postem potwierdzasz moją diagnozę.

    --
    Alf/red/

  • 112. Data: 2020-12-16 12:43:18
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, December 14, 2020 at 8:37:54 PM UTC+1, _Master_ wrote:
    > W dniu 2020-12-14 o 15:01, witrak() pisze:
    > No, to dorównujesz mojej córce, która wkrotce osiągnie trzdziestkę.
    > Tylko że ja wcześniej zostałem wychowany bez tego BADZIEWIA i potrafię
    > spojrzeć TRZEŹWO i dostrzegam niebezpieczeństwa których wyprane mózgi
    > nie dostrzegą.

    Tak, bo tylko Ty widzisz to trzeźwo, a wszyscy inni mają wyprane mózgi :-)
    Jeżeli jedna osoba mówi ci, żeś pijany.... :-P

    witrak()
    PS. Confirmation bias: tendency of people to favor information that confirm their
    beliefs of hypothesis [wikipedia]

  • 113. Data: 2020-12-16 12:48:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-12-15 o 19:03, J.F. pisze:
    >Czyli nisza która ma bezpieczniejszy system niż android

    O Apple dobrego slowa nie napisze - raz, ze nie znam,
    dwa - czesto sie wredny okazywal.

    Wiec jak z tym bezpieczenstwem to nie wiem, ale 8% to chyba pasuje do
    rzekomych homofobow :-)

    P.S. kiedys bylo tak

    https://www.sport.pl/pilka/7,65039,25131184,dzieki-s
    martfonom-kibicow-wiemy-o-nich-wszystko-nawet-to-ilu
    .html

    Teraz tylko poszukac, jak to wyglada na iphonach w Polsce :-)

    J.

  • 114. Data: 2020-12-16 12:49:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, December 15, 2020 at 1:18:35 PM UTC+1, Piotr Gałka wrote:

    > Aż się człowiekowi łezka w oku zakręciła jak się zacząłem zastanawiać od
    > kiedy używam komputerów (pisanie czegoś na Odrę nie nazywam używaniem bo
    > nie brałem jej do domu).

    W zasadzie tak, ale niektórzy spędzali całe dnie a często i nocki przy Odrze...

    > [...]
    > Wychodzi mi 85.
    > To wcale nie tak dużo więcej, a myślałem, że to prawie 'od zawsze' :)

    I dobrze myślałeś, bo to jest prawie od zawsze - jak policzysz, że to prawie dwa
    pokolenia...

    witrak()

  • 115. Data: 2020-12-16 17:13:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-16 o 12:49, witrak() pisze:

    > W zasadzie tak, ale niektórzy spędzali całe dnie a często i nocki przy Odrze...

    Do Odry to miałem tylko dostęp w formie usługi - dostarczam program, kto
    inny go puszcza, odbieram wyniki.
    Ale Merę-400 to już w pewnym sensie 'używałem' bo dostawałem klucz do
    pokoju w którym była i mogłem godzinami pracować (robiłem dyplom). Przy
    tej okazji wygenerowałem sobie tabele indukcyjności cewek w funkcji
    średnicy wewnętrznej, średnicy drutu, liczby zwoi i długości. Wydaje mi
    się, że kilka lat temu robiąc porządki wyrzuciłem je na makulaturę.

    Jeśli uznać to za 'używanie' to przesuwa mi się mój początek używania
    komputerów do roku 82. To już niedługo będzie "czterdzieści lat
    minęło...." :)

    > I dobrze myślałeś, bo to jest prawie od zawsze - jak policzysz, że to prawie dwa
    pokolenia...

    No tak - teraz to mi się łezka z innego powodu zakręciła. Stary się
    człowiek robi :(
    P.G.

  • 116. Data: 2020-12-16 17:23:42
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-16, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > Czyli nisza która ma bezpieczniejszy system niż android

    A ile procent społeczeństwa zarabia tyle by wejść w drugi próg
    podatkowy?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 117. Data: 2020-12-16 17:25:24
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-16, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Znajdź sobie piaskownicę.

    To może inaczej (żeby dotarło):

    weź sobie do porównań średnią osób zarabiających
    na PIT-36L, a nie na PIT-37.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 118. Data: 2020-12-16 17:27:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-16, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    [...]

    > I o socjotechnikę chodzi. Przejęcie jednego urządzenia/kanału jest
    > łatwiejsze niż dwóch. SOCJOTECHNICZNIE OCZYWIŚCIE

    Otóż nie jest.
    W socjotechnice nie chodzi o przejęcie urządzenia, tylko
    o przekonanie użytkownika by coś zrobił dobrowolnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 119. Data: 2020-12-16 17:56:13
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2020 03:49:08 -0800 (PST), witrak() napisał(a):

    > W zasadzie tak, ale niektórzy spędzali całe dnie a często i nocki przy Odrze...

    Admina Odry raz obudziłam przychodząc do pracy na siódmą. Pościelił
    sobie śpiwór koło maszyny...

    > I dobrze myślałeś, bo to jest prawie od zawsze - jak policzysz, że to prawie dwa
    pokolenia...

    To ja też dołączę do grona 'weteranów' ;-P
    Jak za którymś razem trafiłam do medycyny pracy, to usłyszałam że to
    niemożliwe żebym przy kompach pracowała od 1984, bo w specjalnej tabelce
    z wytycznymi od kiedy można liczyć pracownikowi pracę "z komputerem"
    pani doktor miała jakiś późniejszy rok (89? 90? już nie pamiętam).

    Odra już tu lata, a Seechecka ktoś pamięta? :D

    --
    Imka

  • 120. Data: 2020-12-16 19:18:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > 1. Aplikacja wymaga odrębnego kodu.

    To bez znaczenia w obliczu przejęcia kontroli nad systemem.

    > 2. Wiedza potrzebna do takiego przejęcia wyklucza większość (jakieś 99%)
    > z naszego społeczeństwa jako "target" takiego ataku.

    Nie widzę na jakiej zasadzie. Bo że wyklucza jako wykonawców, to
    oczywiście tak.

    > No więc wektor ataku "przejmujemy telefon" się nie zdarza, a
    > przynajmniej nie istnieje w statystykach. To naprawdę nie jest takie
    > proste.

    Gdyby było proste, nikt nie używałby (takiego) telefonu. W ogóle, nie do
    żadnych celów bankowych. Ale to jest możliwe, i w odróżnieniu od
    obecnego schematu (WWW na PC + SMS) ofiara jest wtedy praktycznie
    bezbronna.

    Widziałem sporo ataków, których przeprowadzenie było dość trudne
    i wymagało wiedzy. A jednak one miały miejsce.
    --
    Krzysztof Hałasa