  • 291. Data: 2021-02-01 17:34:59
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Sun, 31 Jan 2021 02:22:02 +0100, w <m...@p...waw.pl>,
    Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    >Drożyzna.
    >Atari 800XL było po 125$, a stacja dysków po 115$. Albo odwrotnie.

    Chodzi mi po glowie, ze Atari bylo w Pewexie po 70$. Najtanszy
    komputer w Polsce.
    Plus za magnetofon.

    Ale kiedy to bylo ...

    J.

  • 292. Data: 2021-02-01 19:57:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Chodzi mi po glowie, ze Atari bylo w Pewexie po 70$. Najtanszy
    > komputer w Polsce.
    > Plus za magnetofon.

    Teraz sobie przypomniałem, że ZX Spectrum kosztowało - jak to wtedy
    określano - "na czarnym rynku" :-) ok. 100 - 110 tys. zł.

    > Ale kiedy to bylo ...

    Otóż to. Niestety sam też nie pamiętam.

    Ale:
    https://www.is.umk.pl/~duch/Wyklady/komput/w04/k-dom
    owe/cudowne.html
    "Ceny wg Bajtka 7/86" - "giełda Bajtka" / komis.

    Zx Spectrum 48 kB 80-90 kzł, 110 kzł
    C-64 140-150 kzł, 150-160 kzł
    Atari 800 XL 70-80 kzł, 90 kzł
    Atari 130 XE 150 kzł,

    Jest tam też trochę innych ciekawostek.

    https://www.purepc.pl/krotka-historia-wojen-fanbojow
    -nie-tylko-w-internecie?page=0,3

    Czas nie jest zbyt dobrze określony:
    "Na naszym rodzimym podwórku wojna pomiędzy użytkownikami 8-bitowego
    Commodore 64 oraz jego odpowiednikiem ze stajni Atari -
    najpopularniejszego w Polsce modelu Atari 65XE (wraz braćmi: Atari 800XE
    i 130XE) rozgorzała pod koniec lat 80."

    "W wyniku umowy z Jackiem Tramielem - ośmiobitowe Atari, których sprzedaż
    na zachodzie już dogorywała, trafiły na chłonny rynek zbytu. Ceny?
    Całkiem przystępne: za 8-bitowe Atari trzeba było zapłacić od 125 do 199
    dolarów"
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 293. Data: 2021-02-02 07:49:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że które podłączano do telewizora, a które do dedykowanego monitora (co
    podbijało cenę)?

    -----

  • 294. Data: 2021-02-02 13:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Teraz sobie przypomniałem, że ZX Spectrum kosztowało - jak to wtedy
    >określano - "na czarnym rynku" :-) ok. 100 - 110 tys. zł.

    >Otóż to. Niestety sam też nie pamiętam.

    A zlotowka tak szybko sie dewaluowala, ze bez rownie czarnowynkowego
    kursu dolara z tego miesiaca nie ma co podawac.

> [...]
    >https://www.is.umk.pl/~duch/Wyklady/komput/w04/k-do
    mowe/cudowne.html
    >"Ceny wg Bajtka 7/86" - "giełda Bajtka" / komis.

    Tak jakos pamietam - Spectrum bylo troche drozsze.
    Ale nie wymagalo specjalnego magnetofonu ... jakiegos jednak wymagalo.

    No wlasnie - brak roku.

    J.

  • 295. Data: 2021-02-03 23:36:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A zlotowka tak szybko sie dewaluowala, ze bez rownie czarnowynkowego
    > kursu dolara z tego miesiaca nie ma co podawac.

    Od początku 1984 r. do połowy 1986 r. kurs dolara prawie się nie
    zmieniał. Aczkolwiek możliwe, że ten deal z Atari był później.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 296. Data: 2021-04-18 21:36:54
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 01.02.2021 o 17:34, J.F. pisze:

    > Chodzi mi po glowie, ze Atari bylo w Pewexie po 70$. Najtanszy komputer
    > w Polsce > Plus za magnetofon.

    Pamiętam ceny w Peweksie ok. 1987r. 125 usd za Atari 65XE i 199 za 130
    XE. Różniły się wielkością pamięci RAM: 64 KB i 128 KB.
    Stacja dysków też około 200 USD. A magnetofon 40 USD.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu