  • 21. Data: 2022-01-20 22:08:48
    Temat: Re: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Jan 2022 19:53:26 +0100, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Z tym że nie zajmuję się statystyką, po prostu 20% wzrostu ceny
    > nominalnej w ciągu ostatnich kilkunastu lat to jest nic.
    >
    > Fakt, że ceny w 2008 r. były z Księżyca, więc może ten spadek jest
    > racjonalny.

    "Zdecydowanie gorzej wyglądają dane w długim okresie. Z wyliczeń Expandera, że
    od 2005 r. do 2020 r. ceny wzrosły u nas ponad 2-krotnie (o 142 proc.) i jest
    to najwyższy wzrost wśród 24 krajów UE, dla których opublikowano takie
    statystyki."

  • 22. Data: 2022-01-20 22:26:50
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 22:08, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > to najwyższy wzrost wśród 24 krajów UE, dla których opublikowano takie

    to pewnie wzrost nominalny, zupełnie inny byłby wynik, gdyby porównać to
    relatywnie np. do siły nabywczej czyli ile m2 mieszkania można było
    kupić za średnią w 2005 i 2020 r.?

    na razie draft tekstu dot. kredytu w CHF vs PLN

    https://tiny.pl/9jqg1

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 23. Data: 2022-01-20 22:29:02
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Przeliczasz najgorszy możliwy przypadek i chcesz na jego podstawie odpowiedzieć
    > na pytanie: "czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja"?

    wstawiłem draft tekstu z obliczeniami

    https://tiny.pl/9jqg1

    sytuacja autentyczna, w momencie wypłaty kredytu kurs wyniósł 2,22
    nie chciałem tego zmieniać, aby nie psuć autentyzmu przypadku

    jak kiedyś mi się trafi klient, który wypłacił jak CHF był po 3 lub
    więcej to też spróbuję policzyć

  • 24. Data: 2022-01-21 00:42:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I jeszcze ulga odsetkowa była (do końca 2007 r.?).

    -----
    > Jak ktos wziąl kredyt wczesnie, jak jeszcze CHF byl po 3zl, a odsetki PLN duze, to
    chyba mu sie oplaca.

  • 25. Data: 2022-01-21 09:38:13
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 00:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > I jeszcze ulga odsetkowa była (do końca 2007 r.?).

    przypomnisz zasady?
    to nie było tylko dla mieszkań na wynajem?

  • 26. Data: 2022-01-21 09:45:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba każdy kto brał kredyt się łapał, ale zdaje się wyłączeni byli ci co kiedyś
    wcześniej skorzystali z "dużej" ulgi budowlanej
    (nie jestem pewien).

    -----

  • 27. Data: 2022-01-21 10:36:00
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 09:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chyba każdy kto brał kredyt się łapał, ale zdaje się wyłączeni byli ci
    > co kiedyś wcześniej skorzystali z "dużej" ulgi budowlanej (nie jestem
    > pewien).
    >

    > -----

    nie kojarzę, abym się na jakąś ulgę załapał i miał z tytułu kredytu
    hipo/zakupu mieszkania jakieś korzyści

    ale to było tak dawno, że mogę już nie pamiętać

  • 28. Data: 2022-01-21 12:28:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Jan 2022 22:26:50 +0100, w <61e9d39b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert_DF <k...@r...pl> napisał(-a):

    > to pewnie wzrost nominalny, zupełnie inny byłby wynik, gdyby porównać to
    > relatywnie np. do siły nabywczej czyli ile m2 mieszkania można było
    > kupić za średnią w 2005 i 2020 r.?

    Pewnie tak. Należałoby by przede wszystkim porównać do wysokości raty.

  • 29. Data: 2022-01-21 12:56:35
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 12:28, r...@k...pl pisze:

    > Pewnie tak. Należałoby by przede wszystkim porównać do wysokości raty.

    to już materiał na kolejny tekst, ale wezmę pod uwagę, dzięki za sugestię

  • 30. Data: 2022-01-21 15:35:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > to takich też znam (kojarzę), kupili mieszkanie na kredyt walutowy,
    > pomieszkali kilka lat, sprzedali (z zyskiem) i spłacili kredyt, wyszło
    > taniej niż gdyby finansowanie było w PLN

    Coś w tym stylu. Albo np. po prostu spłacili kredyt w miarę szybko, nie
    sprzedając mieszkania. Stosunkowo niewielkie mieszkanie itd.

    > wyższa rata na wstępie oznacza mniejszą zdolność kredytową czyli np.
    > ktoś miał na 250kzł w PLN lub 300kzł w CHF
    >
    > i robił? zwykle wybierał bramkę nr 2...

    Z tym że obawiam się że różnica była większa.
    --
    Krzysztof Hałasa