  • 31. Data: 2022-01-21 15:37:18
    Temat: Re: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > "Zdecydowanie gorzej wyglądają dane w długim okresie. Z wyliczeń Expandera, że
    > od 2005 r. do 2020 r. ceny wzrosły u nas ponad 2-krotnie (o 142 proc.) i jest
    > to najwyższy wzrost wśród 24 krajów UE, dla których opublikowano takie
    > statystyki."

    Ale to zupełnie inny okres, 2005 a 2008 to inne bajki.
    No i tak jak pisze Robert, pod względem inflacji jesteśmy w czołówce od
    dłuższego czasu (i nie, lokomotyw czy co to tam było zwykle nie kupuję).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 32. Data: 2022-01-21 15:52:06
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 15:37, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ale to zupełnie inny okres, 2005 a 2008 to inne bajki.
    > No i tak jak pisze Robert, pod względem inflacji jesteśmy w czołówce od
    > dłuższego czasu (i nie, lokomotyw czy co to tam było zwykle nie kupuję).

    a w zamieszczonym tekście znaleźliście jakieś błędy (merytoryczne)?
    jestem ciekawy opinii zanim udostępnię "szerszemu gronu odbiorców"

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 33. Data: 2022-01-21 15:54:18
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 21.01.2022 o 15:35, Krzysztof Halasa pisze:

    > Coś w tym stylu. Albo np. po prostu spłacili kredyt w miarę szybko, nie
    > sprzedając mieszkania. Stosunkowo niewielkie mieszkanie itd.

    albo jak kurs waluty spadł szybko zrobili refinans i dalej spłacali już
    w PLN

    tylko to tak odległe czasy, że dotarcie do dokumentów źródłowych czy
    nawet wspomnień jest dość trudne

    > Z tym że obawiam się że różnica była większa.

    a nawet jak ktoś miał zdolność w obydwu walutach (tak było najczęściej)
    to i tak wybierał to rozwiązanie, które dawało niższą najbliższą ratę
    czyli...walutę

  • 34. Data: 2022-01-21 16:06:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Jan 2022 15:52:06 +0100, w <61eac897$0$546$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert_DF <k...@r...pl> napisał(-a):

    > a w zamieszczonym tekście znaleźliście jakieś błędy (merytoryczne)?
    > jestem ciekawy opinii zanim udostępnię "szerszemu gronu odbiorców"

    Nie wiem, nie znam się, skoro tak było, to tak było :)

  • 35. Data: 2022-01-22 07:33:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP odsetki można było w PIT odliczyć od dochodu.

    -----
    > nie kojarzę, abym się na jakąś ulgę załapał i miał z tytułu kredytu hipo/zakupu
    mieszkania jakieś korzyści

  • 36. Data: 2022-01-22 07:35:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie żartuj, to było zaledwie 14 lat temu.

    -----

  • 37. Data: 2022-01-23 22:20:11
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 22.01.2022 o 07:35, ąćęłńóśźż pisze:
    > No nie żartuj, to było zaledwie 14 lat temu.

    sporo zachodu mnie kosztowało dotarcie do papierów kredytu, który
    opisałem w tekście

    no może gdybym był jakimś dziennikarzem śledczym to miałbym więcej czasu
    na takie rzeczy ;-)

  • 38. Data: 2022-01-24 11:13:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 15:54:18 +0100, Robert_DF wrote:

    > albo jak kurs waluty spadł szybko zrobili refinans i dalej spłacali już
    > w PLN
    > tylko to tak odległe czasy, że dotarcie do dokumentów źródłowych czy
    > nawet wspomnień jest dość trudne

    https://kulturaliberalna.pl/2015/02/10/ryszard-petru
    -wywiad-kredyt-we-frankach/

    "Jaki jest sens ładowania pieniędzy do banku szwajcarskiego i
    dopłacania do tego depozytu? Tylko i wyłącznie bezpieczeństwo. W
    latach 2009-2011 nastąpiła zmiana paradygmatu. Sam w związku z tym
    wymieniłem wtedy kredyt walutowy we frankach na złotowy po 2,78."

    aczkolwiek 2.78 ... taki fachowiec mogl wczesniej :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-01-24 11:30:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 11:14:22 UTC+1 J.F napisał(a):

> [...]
    > wymieniłem wtedy kredyt walutowy we frankach na złotowy po 2,78."
    >
    > aczkolwiek 2.78 ... taki fachowiec mogl wczesniej :-)

    A powiedział, po ile był frank, jak brał kredyt?

  • 40. Data: 2022-01-24 12:36:37
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 11:13, J.F pisze:

    > aczkolwiek 2.78 ... taki fachowiec mogl wczesniej :-)
    >
    > J.

    a po jakim kursie brał kredyt?
    tego się z tekstu nie dowiedziałem...