  • 1. Data: 2022-01-20 13:55:27
    Temat: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    komuś czyli kredytobiorcy a nie bankowi

    czy znacie może takie przypadki?

    kończę przeliczać kredyt (denominowany do CHF) za ostatnie 15 lat, bo
    cały czas mnie dręczyło czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja

    wyniki wkrótce...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-01-20 14:18:45
    Temat: Re: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Jan 2022 13:55:27 +0100, w <61e95bbf$0$510$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert_DF <k...@r...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > kończę przeliczać kredyt (denominowany do CHF) za ostatnie 15 lat, bo
    > cały czas mnie dręczyło czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja

    Za dużo zmiennych. Ogólnie rata chyba wychodzi podobnie (mniej lub więcej),
    tylko mieszkanie niesprzedawalne.

  • 3. Data: 2022-01-20 14:32:03
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 14:18, r...@k...pl pisze:

    > Za dużo zmiennych. Ogólnie rata chyba wychodzi podobnie (mniej lub więcej),
    > tylko mieszkanie niesprzedawalne.

    no jest trochę zmiennych, kurs, wibor/libor ale prawie wyliczyłem

    założenie takie, że mieszkanie nie ma zostać sprzedane, jak ktoś kupił
    małe (na kilka lat) lub inwestycyjnie to wtopił

  • 4. Data: 2022-01-20 14:49:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 13:55:27 +0100, Robert_DF wrote:
> [...]
    >
    > kończę przeliczać kredyt (denominowany do CHF) za ostatnie 15 lat, bo
    > cały czas mnie dręczyło czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja

    Jak ktos wziąl kredyt wczesnie, jak jeszcze CHF byl po 3zl,
    a odsetki PLN duze, to chyba mu sie oplaca.

    Poza tym ... przyszedl kryzys roku 2008, zlotowka dupnela,
    a musiala dupnąc? Gdyby nie nieodpowiedzialne zachowania w USA,
    to jak wygladalby kurs i stopy od 2008 do 2028?

    Mozna bylo założyc, z poziomem ufnosci graniczącym z pewnoscią,
    ze zlotowka kiedys dupnie, a rzad bedzie chronil złotówkowiczów
    i stopy nie wzrosną, a nawet spadną?

    Bo ... mamy rok 2022, jaki kredyt teraz brać?

    Teraz mamy sytuacje odwrotną - stopy dla PLN dosc niskie ... mozna
    liczyc, ze nie wzrosna znacząco przez caly kredyt ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-01-20 15:06:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 14:49, J.F pisze:

    > Jak ktos wziąl kredyt wczesnie, jak jeszcze CHF byl po 3zl,
    > a odsetki PLN duze, to chyba mu sie oplaca.

    mam przypadek (autentyk) że klient wziął jak chf po 2,22

    > Poza tym ... przyszedl kryzys roku 2008, zlotowka dupnela,
    > a musiala dupnąc? Gdyby nie nieodpowiedzialne zachowania w USA,
    > to jak wygladalby kurs i stopy od 2008 do 2028?

    kredyt z 2007, do 2013 rata wychodziła niższa niż w PLN

    > Mozna bylo założyc, z poziomem ufnosci graniczącym z pewnoscią,
    > ze zlotowka kiedys dupnie, a rzad bedzie chronil złotówkowiczów
    > i stopy nie wzrosną, a nawet spadną?
    >
    > Bo ... mamy rok 2022, jaki kredyt teraz brać?

    taki jaki dają, mało kto chce ze stałym oprocentowaniem, mamy w kraju
    samych ryzykantów

    > Teraz mamy sytuacje odwrotną - stopy dla PLN dosc niskie ... mozna
    > liczyc, ze nie wzrosna znacząco przez caly kredyt ? :-)
    >
    > J.

    nie można

    skończę pisac i wstawię link

  • 6. Data: 2022-01-20 15:08:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-20-stycznia-2022 o 13:55, Robert_DF pisze:
> [...]
    >
    > kończę przeliczać kredyt (denominowany do CHF) za ostatnie 15 lat, bo
    > cały czas mnie dręczyło czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja

    Mi się opłaca.
    Rata mi wzrosła z 300 na 400 zł a czynsz z 350 na 580 ;-)

    Oczywiście zależy od kursu i pomijając materialną wartość zdobycia
    lepszej pracy w bliższej odległości ;-)

    Uwaga. W złotówkach nie dostałbym tyle.

  • 7. Data: 2022-01-20 15:10:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 14:18:45 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Za dużo zmiennych. Ogólnie rata chyba wychodzi podobnie (mniej lub więcej),
    > tylko mieszkanie niesprzedawalne.

    Jak ktos nie chce sprzedawac, to mu to nie przeszkadza.
    Poza tym jak wczesnie kupil, na wysokim kursie, to moze sprzedawalne.

    J.

  • 8. Data: 2022-01-20 15:29:39
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 15:10, J.F pisze:

    > Jak ktos nie chce sprzedawac, to mu to nie przeszkadza.
    > Poza tym jak wczesnie kupil, na wysokim kursie, to moze sprzedawalne.

    pozyczyłeś 440kzł (w CHF), spłaciłeś już 119kCHF i do spłaty masz
    jeszcze 96kCHF...wszystko ok, ale jak zamienisz to na PLN (kupujący CHF
    nie zapłaci) to wychodzi, że po 15 latach masz oddać jeszcze 417kzł

    wkurzające no nie?
    fakt, wartość nieruchomości wzrosła, ale i tak słabo to wygląda

  • 9. Data: 2022-01-20 15:30:44
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 20.01.2022 o 15:08, _Master_ pisze:

> [...]
    > Rata mi wzrosła z 300 na 400 zł a czynsz z 350 na 580 ;-)
    >
    > Oczywiście zależy od kursu i pomijając materialną wartość zdobycia

    masz ratę 92 CHF?

  • 10. Data: 2022-01-20 15:42:25

    Thu, 20 Jan 2022 15:29:39 +0100, w <61e971d3$0$492$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert_DF <k...@r...pl> napisał(-a):

> [...]
    > jeszcze 96kCHF...wszystko ok, ale jak zamienisz to na PLN (kupujący CHF
    > nie zapłaci) to wychodzi, że po 15 latach masz oddać jeszcze 417kzł

    Kiedyś był taki Krajowy Fundusz Mieszkaniowy, który udzialał kredytów
    mieszkaniowych oprocentowanych wg inflacji (dla dobra lokatorów rzecz jasna).

    A dzięki PiS wartości kredytu dobijają właśnie do wartości kredytu sprzed 15-20
    lat.

    Pewnie też wkurzające :)