  • 1. Data: 2022-01-19 09:24:42
    Temat: Diners Club nie dla nowych
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Cześć,
    nie zauważyłem aby ktoś o tym pisał, być może dlatego, że karty z logo tej
    organizacji nie były popularne w PL. Otóż DC Polska wstrzymało wydawanie kart dla
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    Z perspektywy lat jako aktywny użytkownik usług finansowych zauważam, że oferta w
    Polsce jest coraz bardziej uboga :(.

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2022-01-19 09:36:04
    Temat: Re: Diners Club nie dla nowych
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

> [...]
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    https://subiektywnieofinansach.pl/karty-diners-club-
    nie-beda-wydawane-co-z-ich-posiadaczami/

    > Z perspektywy lat jako aktywny użytkownik usług finansowych zauważam, że oferta w
    Polsce jest coraz bardziej uboga :(.
    Niestety. :(
    Ja sobie wziąłem ich kartę trochę do kolekcji, a trochę żeby przełamywać
    duopol MC/Visa.
    Ale pewnie nic z tego.
    Dodam, dostałem regulamimn w którym DC zastrzega sobie możliwość
    wypowiedzenia umowy "z powodu zaprzestania działalności" (mówiąc
    kolokwialnie)

    KJ

  • 3. Data: 2022-01-19 12:16:18
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 19 stycznia 2022 o 09:40:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ja sobie wziąłem ich kartę trochę do kolekcji, a trochę żeby przełamywać
    > duopol MC/Visa.

    Hehe... ja też lubię mieć jakiś niezbyt popularny plastik. Z mojej kolekcji,
    najwięcej zainteresowania wśród osób przyjmujących płatności, budził zielony
    centurion. Niestety też już niedostępny w PL. Z drugiej strony teraz przy
    płatnościach zbliżeniowych rzadko kto ma szansę widzieć czym płacisz ;).

    > Ale pewnie nic z tego.
    > Dodam, dostałem regulamimn w którym DC zastrzega sobie możliwość
    > wypowiedzenia umowy "z powodu zaprzestania działalności" (mówiąc
    > kolokwialnie)

    Podobno wstrzymali procesowania wszystkich wniosków, więc jeśli nie otrzymałeś karty
    do tej pory to raczej niewielkie szanse. Wydawało mi się jednak, że DC wysyłał
    plastik z automatu, a pozwalał na jego aktywację dopiero po dostarczeniu dokumentów.

    Generalnie cała ta akcja z takim nagłym zaprzestaniem wydawania kart jest słaba
    wiuzerunkowo. Na stronach banków spółdzielczych nadal są informacje o możliwości
    uzyskania karty. Udało mi się nawet znaleźć działający link do wniosku.
    https://www.dinersclub.pl/wniosek-o-karte-prywatna-b
    ps

    MK

  • 4. Data: 2022-01-19 12:24:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

    > środa, 19 stycznia 2022 o 09:40:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    [...]
> [...]
    plastik z automatu, a pozwalał na jego aktywację dopiero po dostarczeniu dokumentów.

    Tzn, ja jedną DC miałem wcześniej, a teraz chciałem na partnera
    zamienić. Ale to już sie nie uda ... :)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2022-01-19 18:52:03
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 19/01/2022 09:24, Mac Ka wrote:
> [...]
    >
    > Z perspektywy lat jako aktywny użytkownik usług finansowych zauważam, że oferta w

    Jaki jest "plus dodatni" tych kart?

    w.

  • 6. Data: 2022-01-20 10:20:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek <w...@m...mail.com> writes:

    organizacji nie były popularne w PL. Otóż DC Polska wstrzymało wydawanie kart dla
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    > Jaki jest "plus dodatni" tych kart?

    Żaden. Karta jak każda inna. :)
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2022-01-20 10:54:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jan 2022 00:24:42 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
> [...]
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    Czyli co - wycofuja sie z Polski?
    Czy z calej EU ?

    > Z perspektywy lat jako aktywny użytkownik usług finansowych
    > zauważam, że oferta w Polsce jest coraz bardziej uboga :(.

    Eee, poki mamy dwie wiodące karty swiatowe, nie widze problemu.

    Ciekawe o co chodzi ... prowizje za male?
    Czy sie z bankami nie potrafia dogadac?

    A przeciez jeszcze mamy Apple/Google Pay.
    No i ciekaw jestem co z naszego Blika wyjdzie ... w kraju sie chyba
    zadomowi, ale dalej nie wyjdzie.
    Czy przerobia na cos w rodzaju AP/GP ?

    J.

  • 8. Data: 2022-01-20 15:48:11
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 20 stycznia 2022 o 10:21:06 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > Żaden. Karta jak każda inna. :)

    No zależy do czego używasz. Jeśli tylko płatności za zakupy spożywcze to faktycznie
    ich nie ma, są chyba nawet minusy, bo nie wszędzie karta jest akceptowana.
    Jeśli natomiast mimo pandemii zdarza się ruszać w świat z Warszawy to już pierwszy
    lekki plus widać na kontroli bezpieczeństwa, bo można skorzystać z Fast Track w cenie
    karty, faktem jest, że ruch na lotniskach teraz mniejszy, więc dużo czasu się nie
    zaoszczędzi, ale jednak trochę można. Po przejściu na drugą stronę można skorzystać
    z darmowych drinków, kanapek itp ;). Dodatkowo do karty jest dodawane ubezpieczenie
    podróżne.
    Lata temu jak pierwszy raz występowałem o kartę dawali też taki breloczek do kluczy z
    numerem seryjnym i informacją, że znalazca otrzyma nagrodę za zwrot. Hehe... kiedyś
    klucze zgubiłem i dacie wiarę, że do mnie wróciły? Ostatnim razem jak występowałem o
    kartę DC już było bez breloczka.
    Tak więc karta troche się odróżnia od tych najpopularniejszych i ma krótszy numer ;)

    MK

  • 9. Data: 2022-01-20 15:55:58
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 20 stycznia 2022 o 10:54:04 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    Słyszałem o zaprzestaniu wydawania kart w PL.

    > Eee, poki mamy dwie wiodące karty swiatowe, nie widze problemu.

    No jak amerykanie nałożą sankcje na PL nie będzie żadnej ;)

    > Ciekawe o co chodzi ... prowizje za male?
    > Czy sie z bankami nie potrafia dogadac?

    Może oszacowali, że skoro plasa średnia w PL to ludzie zarabiający po 4 tys, to
    doszli do wniosku, że nie ma szan na sprzedaż karty za kilkaset PLN :).

    > A przeciez jeszcze mamy Apple/Google Pay.
    > No i ciekaw jestem co z naszego Blika wyjdzie ... w kraju sie chyba
    > zadomowi, ale dalej nie wyjdzie.
    > Czy przerobia na cos w rodzaju AP/GP ?

    Ja z blika contactless skorzystałem tylko raz aby zobaczyć jak działa. Dla mnie jest
    niewygodny, bo trzeba odpalać aplikację bankową, a do tego można jako źródło
    płatności ustawić tylko rachunek bankowy, a nie kartę kredytową. Mimo, że wpisując
    kod źródłem płatności może być karta kredytowa.

    MK

  • 10. Data: 2022-01-20 17:35:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jan 2022 06:55:58 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
    organizacji nie były popularne w PL. Otóż DC Polska wstrzymało wydawanie kart dla
    nowych klientów. Szkoda, bo ostatnio coraz częściej myślałem o powrocie do DC.

    > Słyszałem o zaprzestaniu wydawania kart w PL.

    Zaprzestanie jest albo chwilowe, albo chca sie od nas wycofac calkiem.
    Polska im czyms podpadła?
    Bo chyba nie roznimy sie bardzo od innych krajow EU.

    https://www.dinersclub.pl/karty-prywatne.html
    Na razie nic nie pisza o zaprzestaniu, ale ze wydaja tez nie pisza :-)

    https://www.cashless.pl/11222-diners-club-regulamin-
    wypowiedzenia-umow

    Austryjacki udziałowiec ... robi sie ciekawie ..

> [...]
    >>
    > Może oszacowali, że skoro plasa średnia w PL to ludzie zarabiający
    > po 4 tys, to doszli do wniosku, że nie ma szan na sprzedaż karty za

    Watpie.
    Predzej stanela sprzedaz kart, a koszty biura rosly :-)

    > Ja z blika contactless skorzystałem tylko raz aby zobaczyć jak
    > działa. Dla mnie jest niewygodny, bo trzeba odpalać aplikację
    > bankową, a do tego można jako źródło płatności ustawić tylko

    zgadzam sie, ale wielu to nie przeszkadza.
    Moze dla nich niewygodne jest noszenie karty :-)

    > rachunek bankowy, a nie kartę kredytową. Mimo, że wpisując kod
    > źródłem płatności może być karta kredytowa.

    Jak to bedzie problemem, to rozwiązą.
    Ale przeciez nie jest - kredyt odnawialny do konta mozesz miec juz
    teraz.
    Tylko on nie jest taki tani jak KK :-)

    J.