  • 61. Data: 2008-08-12 07:18:16
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 23:24:11 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Z bankomatu ani w sklepie nie zatwiedzi sie powyzej limitu.

    Tylko? W internecie nie działa? ... hmm jakiś czas temu miałem taką
    sytuację, że platnosci.pl wywaliły mi transakcję po 2-3 dniach, sądziłem,
    że właśnie dlatego, że w tym momencie wpadałem poza limit.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 62. Data: 2008-08-12 07:20:25
    Temat: Re: karta z autoryzacja pin
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 09:14, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    g.googlegroups.com...

    > No, ale chyba ktos zaplacic musi, nieprawdaz? Nie sadze zeby ktokolwiek
    > zdecydowal sie na wyplate za transakcje dokonana 3 dni przed zastrzezeniem
    > na podstawie samego oswiadczenia, a zwlaszcza gdyby chodzilo o wieksza
    > kwote.

    A zauwazyles, ile osob na grupie posiada karty Citi i argumentuje to
    tym, ze maja zaufanie do ich systemu uznawania reklamacji?
    Moze bankowi jednak oplaca sie, uznac reklamacje na podstawie swoich
    ekspertyz i procedur wewnetrznych, splacajac ja ale zyskujac za to
    wdziecznego klienta i kilku zacheconych przez niego?

  • 63. Data: 2008-08-12 07:21:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 15:23:26 -0500, witek napisał(a):

    > Powoła się na regulamin,
    > ze za transakcje z pinem nie odpowiada i mozesz sobie isc do sądu.

    Transakcje wykonane przy użyciu pinu, który posiadacz karty komuś
    udostępnił.
    Jeśli wykażesz, że karta została sklonowana -- to chyba jednak trudne nie
    jest -- to trudno, żebyś ponosił odpowiedzialność (zakładając, że nie Ty
    ją sklonowałeś ani nie poprosiłeś o to kogoś).

  • 64. Data: 2008-08-12 07:25:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 23:26:32 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Byc moze.
    > W Polsce sa tylko karty hybrydowe.

    No właśnie, a jakby tak zdehybrydowić kartę, uszkodzić pasek? Owszem, nie
    pójdzie w starym terminalu, ale zawsze coś...

  • 65. Data: 2008-08-12 07:28:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 09:18, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Tylko? W internecie nie działa? ... hmm jakiś czas temu miałem taką
    > sytuację, że platnosci.pl wywaliły mi transakcję po 2-3 dniach, sądziłem,
    > że właśnie dlatego, że w tym momencie wpadałem poza limit.

    W mBank jeszcze naturalnie w internecie (nie wiem jak w innych
    bankach, czy limit na zakupy obejmuje tez internet).

    Nie wspominalem o internecie i innych zdalnych, poniewaz tam wystepuja
    jeszcze transakcje bez autoryzacji, natomiast nie znam metody ,
    zwlaszcza na plaska karte elektron ( :))) ) na zrobienei transakcji
    bez autoryzacji w sklepie czy bankomacie.

  • 66. Data: 2008-08-12 07:29:09
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 23:05:52 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > A takie Citi w przypadku transakcji zatwierdzanych podpisem uznaje 72
    > godziny wstecz od zastrzezenia karty reklamacje, mimo, ze nie ma karty z
    > "oryginalnym" wzorem podpisu. Pytanie - czy Citi na kartach bez zdjecia
    > rowniez daje skan podpisu?

    Nie, w Citi zdjęcie musi iść razem z podpisem.

  • 67. Data: 2008-08-12 07:32:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 09:21, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Transakcje wykonane przy użyciu pinu, który posiadacz karty komuś
    > udostępnił.
    > Jeśli wykażesz, że karta została sklonowana -- to chyba jednak trudne nie
    > jest --

    Zalezy od dobrej woli banku
    Czytalem posty ludzi, ktorym robiono transakcje sklonowana karta w
    innym miescie (przy czym nawet ktos pisal, ze zrobil wlasna transakcje
    w rodzinnym miescie, o czasie takim, ze niemozliwe byloby fizycznie
    przemiescic sie i zrobic tarnsakcje w innym miescie o godzinie w
    ktorej ja zrobiono) czy nawet kraju, a banki robily trudnosi,
    poniewaz nie byla to masowka wielu sklonowanych kart, a pojedynczy
    klient z pojedyncza karta.

  • 68. Data: 2008-08-12 07:36:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 00:14:35 +0200, krzysztofsf napisał(a):

    > Ktos pisal, ze w jednym z bankow w takiej sytuacji odpowiedziano mu, ze
    > nie moga porownac sfalszowanego podpisu na slipie z wzorcem na karcie,
    > bo karta zostala ukradziona.

    No to jest sygnał, że warto byłoby wyrzucić do kosza wszystkie inne karty
    (na pin).

  • 69. Data: 2008-08-12 10:24:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > W Polsce sa tylko karty hybrydowe.

    Wszystkie miedzynarodowe karty procesorowe sa hybrydowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 70. Data: 2008-08-12 10:28:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > A takie Citi w przypadku transakcji zatwierdzanych podpisem uznaje 72
    > godziny wstecz od zastrzezenia karty reklamacje, mimo, ze nie ma karty
    > z "oryginalnym" wzorem podpisu.

    Ustawa, mam wrazenie, nie ogranicza czasu przed zastrzezeniem,
    w czasie ktorego klient odpowiada za transakcje zgubiona karta do 150
    euro?

    > Umieszczanie obligatoryjnie duzego skanu podpisu na kartach
    > jednoznacznie wyeliminowaloby watpliwosci.

    No jasne, nie wiem tylko co do czego mialoby one byc.

    > Tak przy okazji - jesli zlodziej wymazalby, czy inaczej wyretuszowal
    > podpis z karty i zastapil "swoim", to sprzedawca guzik moglby sobie
    > porownac.

    Zlodziej musialby byc jakims masochista. Podpis nie daje zadnej
    ochrony, zapomnij o tym. Chyba ze raz na 100 lat i trzeba miec
    szczescie jak w totolotku.

    > Jedynie porownanie serii podpisow na slipach z wzorem podpisu w banku,
    > daloby pewnosc, kto podpisywal slipy.

    Jasne, sztabowi grafologow moze.
    --
    Krzysztof Halasa