  • 1. Data: 2013-05-20 07:21:23
    Temat: jakie koszty uzywania kart w USA?
    Od: Marek <m...@o...pl>

    witam,
    czy ktoś byłby tak miły i zebrał w krótkich żołnierskich słowach koszty
    jakie poniosę przy używaniu kart płatniczych w USA?
    NORDEA: debetowa Visa, kredytowa Mastercard
    Deutsche Bank: debetowa Visa elektron
    (karty są powiązane z kontami w PLN)
    mam nadzieję ze każda z tych kart będzie w USA działać ...
    chodzi mi o
    - wypłaty gotówki z bankomatów -> jakie koszty?
    - operacje bezgotówkowe -> jakie koszty?

    (niestety -a może celowo- manuale w każdym z banków są tak zawiłe ze nie
    sposób sie w tym połapać: przewalutowania, prowizje, opłaty...masakra!)
    marek

  • 2. Data: 2013-05-20 08:47:59
    Temat: Re: jakie koszty uzywania kart w USA?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
> [...]
    >
    > (niestety -a może celowo- manuale w każdym z banków są tak zawiłe ze nie
    > sposób sie w tym połapać: przewalutowania, prowizje, opłaty...masakra!)

    generalnie vise eletron do platnosci mozesz sobie wsadzic.
    Nikt nie wie co to jest "takie cos plaskie bez numerkow" chociaz nikt
    nie bedzie robil zadnych problemow jak bedziesz chcial tym zaplacic.

    w usa masz rozroznienie kart na dwie grupy debit i credit.
    nawet jak masz karte debetowa i beda sie pytac jaka to karta to mow, ze
    credit. dopiero jak nie przjedzie to wtedy popros zeby przepuscili jako
    debit. Jak nie przejdzie to wyciagaj gotowke.
    Czy karta zadziala czy nie i jak to musisz w praktyce przetestowac
    gdzies w sklepie. Wieksze problemy mozesz miec na stacjach benzynowych,
    gdzie visa elektron ciezko przechodzi. Nie wiem czemu.

    Do wyplaty z bankomatu nadaje sie jak najbardziej.
    Koszty, to zwykle 2.5 do 5 dolarow doliczone dla wlasciciela bankomatu
    dodawane do kwoty transakcji

    Wszystko co nie elektron, i najlepiej jak jests "wypukle" niezaleznie
    czy kredytowa czy debetowa powinno działać.

    Wez jedna karte, moze byc elektron, do wyplaty gotowki z bankomatu, i
    dwie inne do płatnosci, mastercard i druga visa powinna wystarczyc
    spokojnie. Wez ze soba w kieszenie jakies 500 dolarow na dzien dobry
    jakby sie okazalo ze cos nie tak z kartami.
    Wszystko zalezy od tego na jak dlugo po co i do kogo lecisz. jak do
    cioci, ktora w razie czego wspomoze to tyle spokojnie wystarczy.
    jak lecisz sam i nikt na ciebie nie czeka na miejscu to wzialbym troche
    wiecej gotowki.

    Jesli chodzi o koszty po stronie polskich bankow to niech ci juz spece
    od tych bankow wytlumacza ile bank zabiera po swojej stronie.

    Przede wszystkim zwroc uwage na prowizje przy wyplacie z bankomatow, bo
    te potrafia byc wysokie. Koszty placenia kredytowa mastercard to w
    zasadzie tylko kurs dolara. reszta pomijalna, chyba, ze zamierzasz cos
    duzego kupowac.

  • 3. Data: 2013-05-20 10:05:47
    Od: mucher <m...@g...com>

    On May 20, 8:47 am, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > generalnie vise eletron do platnosci mozesz sobie wsadzic.
    > Nikt nie wie co to jest "takie cos plaskie bez numerkow" chociaz nikt
    > nie bedzie robil zadnych problemow jak bedziesz chcial tym zaplacic.

    Nie jest tak źle - pod warunkiem, że traktujesz jako kredytową.

    > Czy karta zadziala czy nie i jak to musisz w praktyce przetestowac
    > gdzies w sklepie.  Wieksze problemy mozesz miec na stacjach benzynowych,
    > gdzie visa elektron ciezko przechodzi.  Nie wiem czemu.

    Może trzeba zrobić prepaid w kasie? Mnie ostatnio nawet wypukły Amex
    przestał działać w tych samoobsługowych dystrybutorach - pozostaje
    jedynie przedpłata.

    > Koszty, to zwykle 2.5  do 5 dolarow doliczone dla wlasciciela bankomatu
    > dodawane do kwoty transakcji

    Jeśli korzystasz z db.net - o ile pamiętam ta prowizja nie jest
    naliczana w bankomatach Bank of America.

> [...]
    > te potrafia byc wysokie.  Koszty placenia kredytowa mastercard to w
    > zasadzie tylko kurs dolara. reszta pomijalna, chyba, ze zamierzasz cos

    I tak i nie - jak łapiesz się na podwójne przewalutowanie nie jest już
    tak wesoło. Generalnie niektóre banki mają spread pod 10%.

    mucher

  • 4. Data: 2013-05-20 22:14:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Maj, 07:21, Marek <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > chodzi mi o
    > - wypłaty gotówki z bankomatów -> jakie koszty?
    > - operacje bezgotówkowe -> jakie koszty?

    Najlepszym rozwiazaniem bedzie karta "wypukla" w USD.
    Majac taka karte przejdzie w wiekszosci sklepow, do tego nie tracisz
    na przewalutowaniu i spredach w bankach.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2013-05-21 11:56:22
    Od: pws <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 22:14:49 UTC+2 użytkownik Rafal M napisał:
    > Najlepszym rozwiazaniem bedzie karta "wypukla" w USD.
    >
    > Majac taka karte przejdzie w wiekszosci sklepow, do tego nie tracisz
    >
    > na przewalutowaniu i spredach w bankach.

    No i tutaj właśnie przychodzi z pomocą WBK ze swoją gruperową promocją walutowego
    konta..

  • 6. Data: 2013-05-21 13:29:43
    Od: "C." <c...@g...com>

    Ewentualnie karta kantorowa z Aliora, też wypukła i rozliczana w USD, podpinana pod
    ich kantor walutowy (sama karta bezpłatna jeśli użyjesz chociaż raz, kursy przeliczeń
    PLN -> USD całkiem znośne http://kantor.aliorbank.pl/forex )

    C.

  • 7. Data: 2013-05-21 18:50:17
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    A nie lepiej po prostu:
    1) założyć darmowe konto walutowe z darmową kartą (mam w Syncu, być może są też
    dostępne w innych bankach)
    2) przewalutowywać wykorzystując walutomat/internetowykantor/fritzexchange.
    Cała operacja trwa kilka minut.
    Ostatnio na róznych grouponach pojawiają sie nawet oferty wymian po kursie średnim.
    3) placic za granicą kartą walutową

    Robię tak przy okazji kazdego wyjazdu zagranicznego, mając WIFI za granicą można na
    bieżąco zlecać wymiane walut jak się skończą zasoby.