  • 1. Data: 2023-05-22 19:19:51
    Temat: Wielkie fiasko!!!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-05-22/sonda
    z-kosiniak-kamysz-i-holownia-w-gore-polacy-podzielen
    i-ws-800-plus/

    Program miał wspierać mnożenie Polaków -- tymczasem dzieli Polaków...
    [nie czytałem -- może podzielił przez pół? ponoć dobrze dzielić czymś
    mniejszym od jedynki -- oby nie przedobrzyć dzieleniem czymś ujemnym;
    mnie to wszystko zdumiewa, gdyż chyba ów program potrzebuje stosunków
    zwanych ilorazami czyniącymi dzielenie miast iloczynnego mnożenia...]

    Tusk postradał zmysły? -- czy stał się bezczelny do przesady?...
    Jeśli za jego rządów nie było szmalu na 500+ a teraz wg niego są
    na 800+ -- Kacuski bardzo dobrze gospodarują, więc ludzie zechcą
    iść za ciosem, dzięki czemu za parę lat otrzymają 1300+ -- o ile
    nie zrezygnują z Kacusek...

    EKopacz twierdziła, że 500+ płacone jest pieniędzmi wygospodarowanymi
    przez jej rząd; czym tedy byłyby płacone 800+ deklarowane teraz przez
    DTuska? -- pieniędzmi wygospodarowanymi przez rząd MMOrawieckiego! To
    partyjna rywalizacja czy gloryfikacja?!

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 2. Data: 2023-05-22 21:38:03
    Temat: Re: Wielkie fiasko!!!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 19:19:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > na 800+ -- Kacuski bardzo dobrze gospodarują, więc ludzie zechcą
    > iść za ciosem, dzięki czemu za parę lat otrzymają 1300+ -- o ile

    Elektorat jest głupi i widać ma krótką pamięc :-)

    Widac Tusk liczy, ze taka analiza to zbyt skomplikowana, a wyborca
    zapamieta tylko, ze Tusk chcial dac od 1 czerwca, a PiS nie dał :-)

    Zobaczymy teraz jak to z tymi darmowymi autostradami będzie - PiS
    zdąży, czy Senat przetrzyma :-)

    > EKopacz twierdziła, że 500+ płacone jest pieniędzmi wygospodarowanymi
    > przez jej rząd;

    Cos w tym może być, bo przecież jakos tak to musiało być.
    Aha - tylni nie wiem czy Kopacz, czy okradzenie OFE przez Tuska.

    Podobnie hasło "wystarczy nie kraść" odnośnie VAT - przecież JPK
    przygotowano jeszcze za PO.

    > czym tedy byłyby płacone 800+ deklarowane teraz przez
    > DTuska? -- pieniędzmi wygospodarowanymi przez rząd MMOrawieckiego! To
    > partyjna rywalizacja czy gloryfikacja?!

    Ewentulnie Tusk zamierza wolte zrobić i zarzucic powodowanie inflacji
    ... ale czy wyborca to zrozumie?

    J.

  • 3. Data: 2023-05-23 12:21:46
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Dlaczego sobie to robisz i słuchasz starych dziadów lewaków albo
    socjalistów?

    Lubisz pracować przez pół roku na podatki? Co z tego masz?

    Nędzną rentę?

  • 4. Data: 2023-05-23 12:24:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-22 o 21:38, J.F pisze:
    > przecież JPK
    > przygotowano jeszcze za PO.

    Racja. Ele trzeba było nad tym myśleć 8 lat?
    To nad uproszczeniem PO PiSy będą myśleć 50 lat a i tak znajdą wymówkę
    że im UE nie pozwala.

    Żałość

  • 5. Data: 2023-05-25 17:20:44
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 maj 2023 o 12:21, _Master_ pisze:

    > Dlaczego sobie to robisz i słuchasz starych dziadów lewaków
    > albo socjalistów?

    Czyli kogo? Na razie wysłuchałem Ciebie....

    > Lubisz pracować przez pół roku na podatki?

    Duchowni rzymskokatolickiego Kościoła w Polsce otrzymali ode mnie
    ~równowartość mieszkania, w którym teraz mieszkam, co przed laty
    policzyłem, podpierając się kwitami bankowych wpłat itp. pamiątkami...
    (raczej ~równowartość mieszkania i mebli -- których mi brakuje)

    ,,Cywilom'' też hojnie rozdawałem -- trudno zgadnąć czy połowę
    tego, czy jedną trzecią...

    > Co z tego masz?

    Z lubienia?

    Z podatków mam pracę -- niewiele zarabiam, ale lepsze tyle niż
    zupełne nic. Nikt poza moją matką nie chciał mi płacić za moją
    pracę przez kilkadziesiąt lat, więc wpisuję faktury itp... [od
    jakiegoś czasu rozwijam metafizyczne zdolności -- jasnowidzenie
    stało się koniecznością w Nowym Ładzie premiera MMorawieckiego!]

    Przed laty matka zarabiała raczej sporo -- gdyby wówczas skorzystała
    z mej oferty, być może żyłaby teraz całkiem nieźle... Dziś jej przychody
    są chyba kilkadziesiąt razy niższe niż były kiedyś -- a są dodatkowo
    zaniżane inflacyjnie... Niektórych podatników straciła wbrew sobie,
    z innych dobrowolnie zrezygnowała, by nie wspierać finansowo ,,rodzinnej
    firmy'' -- ile zarobiła, tyle musiała dopłacić do owej ,,rodzinności'',
    czyli do studni bez dna kochanej przez duchowieństwo oraz cały lud
    odkupionych miast i wsi... Rzecz jasna na dobro tej firmy też
    musiała pracować! -- choć zapłaty nie widziała...

    > Nędzną rentę?

    Gdybym miał nędzną rentę -- nie rozmawiałbym z pariasami jak
    z równymi sobie!!! Ale nie mam -- a swe doświadczenia opisałem.

    Co ja by zrobił -- gdybym co miesiąc otrzymywał aż półtora tałzena
    pln!!! [czyli (z uwagi na inflację) znacznie mniej niż ćwierć wieku
    temu wydawałem dziennie] Lepiej nie myśleć w upalny dzień o tym, co
    bym uczynił, mając taki hajs!!! (głowa może ulec przegrzaniu od tego
    rozmyślania, od planowania itd. -- może bym z miejsca zainwestował
    w klimatyzację?!)

    RP nie przewiduje chorobowych rent -- wyjątkiem są parachoroby,
    czyli stany niemożliwe do badania, zwane 'psychicznymi chorobami'.

    Chorzy żyją (wegetują) na koszt rodzin -- albo umierają z głodu.

    Biegli (plus jest minusem; woda w opłucnej jest rakiem oskrzela;
    neuroobrazowe badania w XXI wieku są bezwartościowe itd. -- opisuję
    rzeczywistość!) i inni orzecznicy orzekają owe pseudochorobowe stany,
    by przydzielać (jak to określiłeś) nędzne renty najgłośniejszym ludziom.

    -=-

    500+ itp. programy są mi bliskie, gdyż rzymskokatoliccy duchowni
    w Polsce przygotowywali swego czasu pseudofirmy marnujące wspólny
    (państwowy czy miastowy itp.) szmal na ,,zatrudnianie'' swoich
    ludzi, podpierając się miłosierdziem itp. Efektem tego miłosierdzia
    jest choćby moja sytuacja -- bez owego pseudomiłosierdzia zarabiałem
    kilka polskich średnich krajowych i hojnie obdarzałem bliźnich, zaś
    w efekcie tego pseudomiłosierdzia dosłownie głodowałem (niebywałe
    w XXI wieku poza kryzysowymi sytuacjami typu wojna) i marnuję swe
    życie... Na nic dogniatanie mnie -- zdrowie nie pozwoli mi już na
    pracę, której domagają się duchowni -- czyli de facto pracowanie
    za ,,zatrudnionych''... (,,zatrudnieni'' biorą hajs i psują; ja:
    pracuję, naprawiam, inwestuję, tracę, zdycham z głodu...)

    Twierdziłem zawzięcie, że 500+ itp. bezpośrednie dopłaty są tańsze
    niż budowanie takich pseudofirm, dlatego twardo/stanowczo (choć
    czasami drwiąco?) popieram takie programy.

    500+ jest niczym wobec pseudodipterosie, w którym zamienia
    się kwadratowe (państwowe, wspólne) pieniądze na (prywatne)
    okrągłe -- zbiera podatki, buduje coś niepotrzebnego, dając
    tak zwaną pracę, dającą zarobki... Łatwiej, uczciwiej
    i taniej dać bezpośrednio.

    Co więcej -- twierdzę, że wszelkie: renty socjalno-bytowe, ;)
    wsparcia i zaparcia, dodatki i oddatki taniej można przekazać
    jednym prostym, banalnym Podstawowym Dochodem Gwarantowanym
    płaconym każdemu bez względu na: płeć, wiek, wykształcenie,
    dochód, stan posiadania itd... Bogaci by dopłacali, biedni
    by zyskiwali, średniacy tyle by dali, ile by otrzymali...

    Odpadałaby kosztowna weryfikacja -- komu ile dać i na jakich zasadach...
    Odpadałyby kosztowne starania -- jak złożyć wniosek, gdzie, kiedy, jaki...
    Odpadałaby złośliwość -- O! 500+ idzie!!!

    Biedni cieszyliby się wsparciem, zaś bogaci -- brakiem konieczności
    miłosiernego wspierania bliźnich... Akurat takie PDG podobają się
    przede wszystkim NAJBOGATSZYM, czyli tym, którzy rzekomo traciliby...
    (Ty zapewne byłbyś przeciw -- lecz brałbyś!)

    Sceptycznie zaś podchodzą do tego rozwiązania rzekomo biedni -- wiedzą,
    że w rzeczywistości otrzymują znacznie więcej (od: rodziców, teściów,
    babć i dziadków, sąsiadów, znajomych, szefów pracy, różnych
    i przeróżnych firm i instytucji) niż marne 20% PKB per capita...

    Nie zabrakłoby pracy ludziom rzeczywiście pracującym na rzecz
    niepełnosprawnych czy niezaradnych, bo wielu by przechlało
    swe PDG lub inaczej utraciło...

    -=-

    Na Jutubie dziennikarz zauważa: pana partia uważa, iż wspierać należy
    biednych, zaś pana ewentualni koalicjanci chcą wspierać zarabiających...
    Odpowiadający nie widzi problemu... W istocie obie partie mają wspólny
    cel -- zmianę obecnych zasad!!!

    -=-

    Ogólnie jesteś przeciwnikiem dotowania -- lecz nie rezygnujesz z dotacji
    związanych z rozliczeniem Twego kredytu. Ogólnie dookoła niemal każdy
    jest przeciwnikiem 500+ -- lecz nie zrzeka się, gdy dają. :) Nie mam
    dzieci, nie biorę 500+, nie brałem 500+ i raczej nie będę brał 800+,
    bo po prostu jestem za biedny, ale ogólnie popieram ów program, choć
    zauważam, że:

    - 5000+ zupełnie zburzy polskie rodziny na rzecz modelu
    kobieta z gromadką dzieci wychowywanych bez
    ojców, nierzadko w nienawiści do ojców, lub
    nawet mężczyzn w ogóle
    (chłopak też może nienawidzić mężczyzn!)

    - 500+ niekoniecznie trafia do biednych rodzin, bo biedni ludzie
    nie mają dzieci; aby założyć rodzinę, trzeba już być całkiem
    bogatym czy choćby mieć bogatą rodzinę wspomagającą

    - 500+ podnosi rangę kobiety (na razie tylko kobiety potrafią
    rodzić ludzi; ani maszyny, ani mężczyźni, ani zwierzęta nie
    potrafią rodzić ludzi) choć można by ten problem rozwiązać inaczej

    - 500+ nie tylko nie dało wzrostu dzietności w Polsce, lecz pokryło się
    ze spadkiem tejże dzietności (dopiero teraz ludzie zauważają, ile im
    brakuje szmalu do szczęścia? -- może ceny wzrosły? może aspirację?)

    - 500+ nie rozwiąże masy problemów, choć przyhamuje starania
    pseudomiłosiernych duchownych zawzięcie budujących pseudofirmy
    rzekomo wspierające ludzi potrzebujących pomocy

    do rozwiązania problemów potrzebne jest uczciwe wychowywanie,
    w tym szacunek do rzeczywistości; biegli wskazani przeze mnie
    (nie mam tu na myśli nazwisk, lecz stan umysłu itp.) nie mogą
    cieszyć się powszechnym szacunkiem; nie mogą brać szmalu za
    ,,pracę''; nie mogą siać zgorszenia; nie mogą hańbić nauki
    itd... mogą zająć się innymi zadaniami (mieszczącymi się
    w możliwościach takich ludzi) i mogą brać PDG; mogą
    podnosić swe prawdziwe kwalifikacje...

    -=-

    Wycieczka q Twej osobie...
    - ziemniakami się chwaliłeś -- nie wiedziałeś, że rolnik
    nie płaci podatku od tego, co wydłubie z ziemi

    - znałeś się na bankowych prawach -- chybiłeś w sprawie
    zaliczania niespłaconych %% do kapitału

    - nie masz nadmiaru ;) płatniczych kart, lecz wypowiadasz
    się o nich niemal jako ekspert

    Pamiętam, że było więcej podobnych wpadek. Jesteś ogólnie: agresywny,
    arogancki, antysocjalistyczny (choć datkami nie pogardzisz) i chyba
    pogardliwie spoglądasz na innych ludzi, ale czy w czymkolwiek jesteś
    dobry/mocny? Czy dobrze znasz się na czymkolwiek? -- *chyba* raz za
    razem ujawniasz, że masz (bądź miałeś) coś wspólnego z obróbką
    audio-video lub poligrafią... (czym przypominasz zgubionego osobnika
    o jednoliterowym pseudonimie -- z) [wojna zgasiła zapalczywość zeta?...]

    Nawet nie podobało się Tobie me opisywanie świeżego laptopa na grupie
    pl.comp.pecet, choć sam chyba niewiele użytecznych wieści/informacji
    wnosisz do rozmów... (nie pamiętam żadnej!)

    Być może za Twą agresją i rzekomą pewnością siebie stoją: bezradność,
    bezsilność, pustka...

    -=-

    Na koniec zauważę, że poseł Jaki (delikatnie ujmując) chybia, zarzucając
    Niemcom bezczynność w pomaganiu Ukrainie -- Ukraińcy zawdzięczają
    Niemcom nie tylko budowlane hełmy i energooszczędne świetlówki, lecz
    swoisty hełm chroniący całą Ukrainę przed powietrznymi atakami... Nie
    umniejszam polskiej pomocy: Krabów, Piorunów, Gromów, zachęcania innych
    do pomagania, pomocy humanitarnej, ale Niemcom Ukraina dosłownie
    zawdzięcza swe ocalenie.

    Nie wiem, czy elektryczna energia popłynęła do Ukrainy z niemieckich
    elektrowni -- Niemcy chyba mają spore nadwyżki tej energii, ale wiem,
    że nie płynęła polskimi łączami, lecz rumuńskimi, gdyż nie było
    sprawnych polskich łącz...

    Jako zdecydowany antysocjalista zauważę, że Ukraińcom należy zbudować
    w Polsce (choćby na pustyni) milion porządnych mieszkań (za pieniądze
    wspólne -- kremlowska opozycja liczy sobie miliard ludzi) i pozwolić
    Ukraińcom mieszkać w tych mieszkaniach tak długo, jak długo będą
    potrzebowali takiej pomocy.

    Moskwa zbliża się do wyzwalania kolejnych miast...
    Wyzwoliła już między innymi:
    - Mariupol (446 tysięcy mieszkańców)
    - Siewierodonieck (106 tysięcy mieszkańców)
    - Lisiczańsk (100 tysięcy mieszkańców)
    - Sołedar (11 tysięcy mieszkańców)
    - Bachmut (73 tysiące mieszkańców)

    Z Bachmutu droga wiedzie do Czasiw Jaru (13 tysięcy mieszkańców) ale być
    może tego miasta Moskale nie zdołają wyzwolić z doczesnych utrapień...

    Białoruś szykuje się do narodowego powstania; Finlandia w NATO;
    największy okręt świata w Oslo -- Suwalski Przesmyk traci na swej
    atrakcyjności, więc prezes Kaczyński musi zadbać o inne przetargowe
    karty w rozgrywkach z NATO i UE -- choćby o silną, choć niezbyt
    przydatną Polsce (Polsce i w Polsce) armię Abramsów itp...
    [Abramsy są dobre -- skoro Skorski je gani!]

    Stawiam na to, że:
    - kaliningradczycy nie wytrzymają psychicznie rozłąki z macierzą
    (zostanie wąski korytarz morski) i powstanie Królewiec -- być
    może wspólnie zarządzany przez Polaków i Litwinów a opłacany
    przez Niemców (płacz i zgrzytanie zębinami -- Polacy będą
    musieli wspólnie z Litwinami zarządzać na oczach całej Europy!!!)
    - Przesmyk Karelski wróci do Finów
    - Przesmyk Perekopski wróci do Ukraińców -- wraz z Krymem
    - Federacja Rosyjska straci nie tylko: Kaliningrad, Karelię,
    Krym i Kuryle, ale także Białoruś oraz swe silne wpływy na
    swym terytorium oraz poza tymże terytorium... FR zostanie
    mocno skruszona, wstrząśnięta i okrojona, co w przyszłości
    przyczyni się do kolejnych utrat terytorialnych...

    Niedawno spadł kolejny AliGator. [AliExpress przysłał mi badziewne
    złączki RJ45 -- źle wyprofilowane stalowe druty zamiast złoconej ;)
    miedzi... ale już dwie złączki przerobiłem -- jest niemal OK jak na
    100 Mb/s... mógłbym zażądać zwrotu hajsu -- 10 złączek na 10 nie
    łączyło bez przeróbek, co mógłbym wykazać filmikiem... może trzeba
    jednak zażądać zwrotu?... zamiast gadać z _Masterem_ po próżnicy...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2023-05-25 18:15:34
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > ,,Cywilom'' też hojnie rozdawałem -- trudno zgadnąć czy połowę
    > tego, czy jedną trzecią...

    Znaczy masz to w nawyku.

    Twoja wola ale nie zmuszaj mnie do tolerowania skurwysyństwa ;-)

  • 7. Data: 2023-05-25 18:38:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Czyli kogo? Na razie wysłuchałem Ciebie....

    Tutaj się uśmiałem: Master jak zwykle albo zostaje starym dziadem
    lewakiem i socjalistą albo działaczem lgbt :-)

    Potem już było nudno i zrezygnowałem z czytania.

  • 8. Data: 2023-06-22 15:54:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 maj 2023 o 17:20, Eneuel Leszek Ciszewski odpowiada
    osobie o nicku _Master_ -- która z jakiegoś powodu była
    połączona z m@ilem ...@...pl:

    > 500+ jest niczym wobec pseudodipterosie, w którym zamienia

    Trudno zgadnąć powód wstawienia słowa 'pseudodipterosie', ale być
    może zaplatało się coś za sprawą niecelowego wpisania Ctrl_V.

    > 500+ jest niczym wobec pseudomiłosierdzia, w którym zamienia

    Mogłem nieumyślnie wrzucić (za sprawą Ctrl_V) zarówno 'dipteros'
    -- akurat pasuje, jak i 'pseudodipteros' podczas pisania słowa
    'pseudomiłosierdzie'.

    pseudo miłosierdz ie
    pseudo dipteros ie

    https://www.muratorplus.pl/encyklopedia-architektury
    /dipteros-aa-RBC7-RXMi-xKkN.html
    https://sjp.pl/pseudodipteros

    Mogło być jakoś inaczej...

> [...]

    > zaliczania niespłaconych %% do kapitału
    > - nie masz nadmiaru ;) płatniczych kart, lecz wypowiadasz
    - słaby z Ciebie prorok? (nie mam kotka)
    trudno zgadnąć, czy mnie miałeś na myśli, gdy w topicku
    innego wątku napisałeś o renciście z kotkiem, więc być
    może nie jesteś fałszywym prorokiem ;)

    - ogólnie ujmując nie jesteś mocny w używaniu polskiego języka

> [...]
    > audio-video lub poligrafią... (czym przypominasz zgubionego osobnika
    > o jednoliterowym pseudonimie -- z) [wojna zgasiła zapalczywość

    Do licznych Twych wad mogę z radością dopisać także wielką duchową
    zaletę, jaką jest (ograniczona?) samokrytyka czy prawdomówność,
    gdyż w innym poście przyznałeś, że pierdolisz. :) (pierdolisz,
    czyli niedorzecznie piszesz)

    Jarosław Kaczyński (zanim stał się Naczelnikiem Państwa) deklarował:
    ,,nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne''.
    Uczciwość jest cnotą -- dziś Jarosławowi nie można wmówić, że białe
    jest białe a czarne jest czarne... Jarosław dzielnie trwa w swych
    postanowieniach mimo ,,brutalnych ataków na Kościół''...

    -=-

    Jeśli jednak mylnie oceniłem Twe prorocze zdolności i jednak mam
    jakąś rentę -- uprzejmie [;)] proszę Cię o ułatwienie mi dostępu
    do zgromadzonej forsy! Może jakaś instytucja (na pewno nie ZUS!)
    czy firma wpłaca szmal na moje konto bez mojej wiedzy? Może jestem
    już bogaty?!?! Zapewne zechcesz co najmniej 10% znaleźnego...
    Ale chyba lepsze 90% niż nic...

    Na wszelki wypadek zauważę, że nie wypłacę znaleźnego za ,,odkrycie''
    nieukrytego... Przykładowo niekoniecznie zapłacę za ,,ujawnieni mi''
    znanego mi numeru mego konta itp. ,,przysługę''... Wprawdzie miałem
    masę bankowych kont (i mam nadal sporo) ale na razie niekoniecznie
    gubię się w tym gąszczu, więc płatnego przewodnika (przykładowo
    Ciebie _Masterze_) po mych kontach raczej na razie nie potrzebuję...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'