  • 1. Data: 2009-08-11 18:44:52
    Temat: Wiarygodność Open Finance
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ten twór jest bezpieczny?
    W Bankowym Funduszu Gwarancyjnym nie ma tego czegoś. To chyba nie
    jest bank, prawda?
    Kapitał założycielski 500 tys. Zgromadzone aktywa 2 000 razy większe
    - 1 mld. Dobry sposób na przekręt. Czy to jest taka nowa,
    Internetowa Bezpieczna Kasa Oszczędności, na wzór wiadomo kogo ;-) ?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-08-11 18:56:31
    Temat: Re: Wiarygodność Open Finance
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5se8h$p7m$1@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    Zbyniu! Czytamy jeszcze raz uważnie informacje zawarte na stronie
    lokaty.open.pl + wszelakie dokumenty jake są przypisane do każdej lokaty
    i... i wtedy dostrzegamy, że OF jest tylko i wyłącznie pośrednikiem
    oferującym lokaty w Noble banku, który na 100% znajduje się w BFG.

    A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
    którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
    zadowoleni.

    Ja ze swojej strony mogę polecić - szczególnie lokata optymalna (niestety
    możliwość założenia tylko i wyłącznie jednej lokaty na osobę) jest bardzo
    przyjemnym "produktem" w ich ofercie.

    PS.
    Na przyszłość zachęcam do przeczytania archiwum grupy aby nie pytać o to co
    już wiele razy zostało tutaj przewałkowane ;)

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-08-11 20:06:33
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Tak swoją drogą to ciekawe dlaczego Noble nie wpadł na pomysł zakładania
    lokat bez pośrednika.

  • 4. Data: 2009-08-11 20:18:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Szymon" news:h5sj0o$1va$1@news.dialog.net.pl

    > Tak swoją drogą to ciekawe dlaczego Noble nie wpadł na pomysł zakładania
    > lokat bez pośrednika.

    1. Bo OF i Noble to ta sama grupa kapitałowa
    2. Bo Noble ma inny profil docelowego klienta (Private Banking) a po przez
    OF zbiera kasę od mniej zamożnej części społeczeństwa :)

  • 5. Data: 2009-08-11 20:20:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
> [...]
    > i... i wtedy dostrzegamy, że OF jest tylko i wyłącznie pośrednikiem
    > oferującym lokaty w Noble banku, który na 100% znajduje się w BFG.

    Jakoś ten wspomniany już Noble Bank, na swoich stronach www, dosyć
    niewiele wspomina o OF. Ba! Jedynie wymienia Open Finance S.A., że
    wchodzi w skład grupy. Nic o gwarantowaniu odpowiedzialności.
    Holdingi czy grupy kapitałowe często działają pięknie jak jest
    wszystko OK. Jak coś idzie źle, to zwalamy na konkretną firmę, a
    firma matka nie traci reputacji.

    > A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
    > którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
    > zadowoleni.

    Klienci BKO też byli bardzo zadowoleni. Na początku.

    > Ja ze swojej strony mogę polecić - szczególnie lokata optymalna (niestety
    > możliwość założenia tylko i wyłącznie jednej lokaty na osobę) jest bardzo
    > przyjemnym "produktem" w ich ofercie.

    Fakt, że ofertę mają atrakcyjną.

    > PS.
    > Na przyszłość zachęcam do przeczytania archiwum grupy aby nie pytać o to co
    > już wiele razy zostało tutaj przewałkowane ;)

    Jakoś nie rzuciło mi się za dużo w oczy o wiarygodności. Może za
    krótko szukałem.
    Wprawdzie w ich pdf-ie o lokacie "Lokata_pdf_70.pdf" jest na końcu
    napisane:
    "Lokata jest zakładana w dniu zaksięgowania środków na rachunku
    terminowej lokaty oszczędnościowej , tj. najpóźniej następnego dnia
    roboczego po dacie wpływu środków do Noble Bank S.A."
    ale czy wpłacający jest właścicielem tego subkonta? Czy OF jest?

    Nie szukam dziury w całym. Dbam o swoją kieszeń.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 6. Data: 2009-08-11 20:56:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Zbynek Ltd." news:h5sjrd$1dn$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > Holdingi czy grupy kapitałowe często działają pięknie jak jest
    > wszystko OK. Jak coś idzie źle, to zwalamy na konkretną firmę, a

    Szukasz dziury w całym :)

    > Nie szukam dziury w całym. Dbam o swoją kieszeń.

    Przeczytaj dokładnie kilka razy swoją wypowiedź, którą pozwoliłem sobie
    zacytować powyżej :)

    A teraz:
    1. Nie porównuj Noble/OF do kasy Grobelnego bo to omawiana tutaj oferta z tą
    pseudo bankową ofertą z początku lat 90 to dwie różne bajki
    2. Noble na swojej stronie nie informuje na lewo i prawo o tym, że istnieje
    OF bo to nie jest przedmiotem jego działalności.
    3. OF jest jest doradcą finansowym, który po przez swoją stronę oferuje
    lokaty w Noble banku, który tworzy tą samą grupę kapitałową co OF - proste
    jak budowa cepa.
    4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
    50k euro - IMHO wystarczający powód by wejść te lokaty
    5. Zostało już napisane, że wiele ludzi im zaufało i się nie zawiodło - kasa
    popracowała sobie na lokacie i po jej zakończeniu na powrót wróciła na
    wskazane przy składaniu wniosku o lokatę konto.
    6. Po założeniu lokaty otrzymujesz dwa potwierdzenia założeniu lokaty:
    a. papierowe z pieczątką Noble banku itp.
    b. e-mailowe

    Wybór pozostawiam tobie. :) W końcu nikt tutaj nie będzie Ci przystawiał
    lufy pistoletu do skroni i nakazywał założeniu jakiejś lokaty w OF - decyzję
    musisz podjąć sam.
    Jeżeli się wahasz zapoznaj się z archiwum grupy itp. - zobaczysz, że ludzie
    są zadowoleni.
    Dodam od siebie, że ja wpakowałem do nich znaczną część swoich oszczędności
    i nie narzekam.

    Nie odbieraj tego jakąś reklamę. Nie jestem pracownikiem OF (kompletnie nie
    moja branża), jedynie zadowolonym klientem :)

  • 7. Data: 2009-08-11 21:03:14
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > 1. Bo OF i Noble to ta sama grupa kapitałowa

    Tylko po co mnożyć marki?

    > 2. Bo Noble ma inny profil docelowego klienta (Private Banking) a po przez
    > OF zbiera kasę od mniej zamożnej części społeczeństwa :)

    OK, jest Getin, który mógłby to samo robić co OF/Noble. Zdaje się, że to też
    ta sama grupa kapitałowa.
    Wiesz... BRE utworzył mbank/multibank, ale nie bawił się w firmę X, która
    robi konkurencję mbankowi/multibankowi i wpłaca do BRE. Im więcej
    pośredników tym większe koszty - to chyba oczywiste.

  • 8. Data: 2009-08-11 21:18:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > 4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
    > 50k euro

    Powtórzę, jeśli właścicielem subkonta jest OF, to tak sobie jest
    gwarantowana. Zakładam długoterminową lokatę. W któryś piątek
    wieczorem OF wybiera kasę ze wszystkich kont. NB jest czysty, bo
    wypłacił właścicielowi. I bardzo by mi chciał pomóc, ale ja nie mam
    w NB konta, więc nic mi nie zagwarantował. Samo autorstwo wpłaty na
    konto kogoś, kto mi naobiecywał jakichś cudów na kiju, nie daje mi
    żadnych uprawnień.

    > 5. Zostało już napisane, że wiele ludzi im zaufało i się nie zawiodło - kasa
    > popracowała sobie na lokacie i po jej zakończeniu na powrót wróciła na
    > wskazane przy składaniu wniosku o lokatę konto.

    Jeżeli ktoś rezerwuje sobie możliwość wykonania szwindla, to już
    niedobrze. Nie musi on być wykonany; wystarczy, że ktoś dopuszcza
    możliwość. Brak gwarancji bezpieczeństwa już mi brzydko pachnie.

    > 6. Po założeniu lokaty otrzymujesz dwa potwierdzenia założeniu lokaty:
    > a. papierowe z pieczątką Noble banku itp.

    Kto jest właścicielem konta i kto mi potem przeleje te pieniądze na
    moje inne konto?
    No cóż, pozostaje mi zadzwonić na infolinię.

    > Jeżeli się wahasz zapoznaj się z archiwum grupy itp. - zobaczysz, że ludzie
    > są zadowoleni.

    To nie jest argument za pełną uczciwością OF :-D

    > Dodam od siebie, że ja wpakowałem do nich znaczną część swoich oszczędności
    > i nie narzekam.

    Może ci pierwsi załapią się na uczciwe rozliczenia. Dla wyrobienia
    solidności marki OF :-P

    Jestem sceptyczny, bo mało wiarygodnych, udokumentowanych
    informacji, choćby i na stronie samego OF.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 9. Data: 2009-08-11 21:44:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    To jeszcze raz ja

    Valdi.Pavlack napisał(a) :
    > 4. Wpłacona kasa do Noble po przez OF jest gwarantowana przez BFG do kwoty
    > 50k euro - IMHO wystarczający powód by wejść te lokaty

    Tu np. mamy na stronie OF marketingowy bełkot w którym w jednym
    akapicie występuje nazwa Bankowego Funduszu Gw. i tekst jakiegoś
    doradcy o lokatach
    http://openfinance.pl/news.html?id=3116
    Z tekstu nie wynika, że usługi OF są objęte gwarancjami. Broń Boże.
    Przecież nie mogą kłamać. Mamy sami sobie wyobrazić i mieć nadzieję,
    że są.

    Tak, teraz się czepiam. Jeśli są niedomówienia to tłumaczę je zawsze
    na niekorzyść składającego takie deklaracje.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 10. Data: 2009-08-11 21:48:36
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Valdi.Pavlack wrote:

    > A co do samej wiarygodności - na tej grupie jak i po za nią są ludzie,
    > którzy powierzyli im swoje małe, średnie jak i duże oszczędności i są
    > zadowoleni.

    Klienci Madoffa też byli zadowoleni i to przez tyle lat! :-)

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail