  • 31. Data: 2022-04-28 07:41:03
    Temat: Re: Sprawdzenie czy płacisz swoją kartą płatniczą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 00:19:05 +0200, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    muzealnych), choć tendencja "wypłaszczająca" występuje.

    > No z tym prawie to może przesadzam, ale np. citek mi wszystko wymienił
    > na płaskie, w tym kredytówkę.

    Vise z citka mam wypukla. Wazna do 2024, wiec nie jestem pewny -
    roczna czy juz 3 letnia.

    J.

  • 32. Data: 2022-04-28 20:58:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jest na pasku jakies nazwisko?

    Owszem. Czasem nieco inaczej zapisane.

    > Czy to przez siec miało przyjsc, po wysłaniu numeru z paska?

    Nie.

    > A na chipie nazwisko jest?

    Jasne. Z tym, że normalnie nie można go odczytać bezkontaktowo.
    W przypadku transakcji elektronicznej nazwisko ma mniejsze znaczenie
    (albo żadne), bo autentyczność karty jest zapewniona certyfikatem,
    którego nie można tak łatwo skopiować jak w przypadku danych na pasku.

    > A co to w ogole miało dać? Zabezpieczyc przed skopiowaniem innych
    > danych na pasek?

    Oczywiście.

    > Czy jeszcze miał sprzedawca legitymowac klienta innym dokumentem?

    Opcjonalnie, owszem. W niektórych krajach legitymowano wszystkich,
    ludzie opowiadali, że np. nie żądali dokumentów od tych, którzy mieli
    karty ze zdjęciami.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2022-04-28 22:12:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-27 o 19:03, Michał Jankowski pisze:

    > Pisałem o kartach, że teraz (prawie) wszystkie płaskie.

    Hmmm, nie pomyślałem tak, bo
    z 6 kart, których używam tylko jedna jest płaska.

  • 34. Data: 2022-04-29 01:12:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 8...@g...c
    om

    : Dominacja visy też ciekawostka - ja visy mam dwie, mc 9.

    U mnie 3 do 3.

    -=-

    W GSM jest trend ucinania plastyku do połowy...
    Dostałem wczoraj dwa obciachy Play i przed ~tygodniem jeden
    Nju -- Nju daje net na miesiąc za free... Później do Play...
    Za 4 pln kupiłem ładny (mym zdaniem ładny) numer Nju:

    abc cba bdb

    Były też podobne...
    Ale nie znalazłem 'abc cba abc' -- chlip, chlip...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 35. Data: 2022-04-29 01:16:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > Opcjonalnie, owszem. W niektórych krajach legitymowano wszystkich,
    > ludzie opowiadali, że np. nie żądali dokumentów od tych, którzy mieli
    > karty ze zdjęciami.

    Citi dawał kredytówki z fotkami -- i lepiej je ubezpieczał...

    -=-

    Teraz w sklepach są kamerki -- trudniej o kradzieże niż kiedyś...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 36. Data: 2022-05-02 22:30:58
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 25 kwi 2022 w news:1618d0a6-c02a-4e60-a4f6-
    3...@g...com napisałeś/aś:

    > O, rzeczywiście się to ostatnio pojawiło.
    > Sprawdzają to jakoś?

    Gdzie się pojawiła konieczność wpisywania danych?
    Zresztą z moich doświadczeń płatnością kartą w necie wynika, że mogę
    sobie wpisać dowolne personalia niezgodne z danymi z karty i tak bedzie
    ok.

  • 37. Data: 2022-05-03 10:45:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 22:31:24 UTC+2 pueblo napisał(a):
> [...]
    > Zresztą z moich doświadczeń płatnością kartą w necie wynika, że mogę
    > sobie wpisać dowolne personalia niezgodne z danymi z karty i tak bedzie

    Może i tak jest - ale w sumie skoro sprawdzają datę ważności oraz cvc to czemu nie
    nazwisko?
    A miałem to do wpisania m.in. ostatnio przy płatności kartą za bilety intercity, nie
    pamiętam, co to za operator płatności, z jakiegoś dziwnego korzystają.

  • 38. Data: 2022-05-03 11:18:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Może i tak jest - ale w sumie skoro sprawdzają datę ważności oraz cvc
    > to czemu nie nazwisko?

    Bo takie są zasady.
    Bo np. nazwisko trudniej porównać. Np. nazwisko może być inaczej
    wyembosowane (jak to lepiej napisać?) niż zapisane w chipie i/lub
    systemie banku.

    Liczba to liczba (całkowita), albo się zgadza albo nie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2022-05-03 11:36:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 3 maja 2022 o 11:18:21 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > systemie banku.
    >
    > Liczba to liczba (całkowita), albo się zgadza albo nie.

    To po co nazwiska? PESELami się przedstawiajmy. Albo numerami telefonów - łatwiej
    zapamiętać.
    Choć jak numer z UK to już prawie remis.

    Ale trochę Cię rozumiem, ja nie mam w imieniu i nazwisku pliterek.

  • 40. Data: 2022-05-03 20:34:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > To po co nazwiska? PESELami się przedstawiajmy. Albo numerami telefonów - łatwiej
    zapamiętać.

    Przedstawianie się to nie problem. Gorzej, jak trzeba porównać.
    --
    Krzysztof Hałasa