  • 21. Data: 2022-04-27 02:49:31
    Temat: Re: Sprawdzenie czy płacisz swoją kartą płatniczą
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6...@n...neostrada.pl

    > A żelazko - karta wypukła to już teraz taki biały kruk trochę.

    Mam 16 kart, w tym tylko 6 wypukłych...
    Płaskie:
    - 8 kart Biedronki
    - 1 karta Auchan
    - 1 karta Jedyna
    Wypukłe:
    - 6 płatniczych kart bankowych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2022-04-27 07:25:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    > "Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    Chyba bardziej mu chodziło o dostępność żelazka.
    Bo jeszcze gdzieś tak 20 lat temu, imprinter miał prawie każdy,
    kto miał terminal a teraz?

  • 23. Data: 2022-04-27 09:20:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 kwietnia 2022 o 02:52:02 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Michał Jankowski" 62682aac$0$467$6...@n...neostrada.pl
> [...]

    Ja mam 11 płatniczych.
    4 płaskie, 7 wypukłych (ale jedną z nich teraz wydają już jako płaską).
    Trend w kierunku płaskich (choć do przewagi daleko - choć z drugiej strony, gdyby nie
    3 debetówki mBąka do jednego konta, byłoby po równo), jeszcze rok temu wszystkie były
    wypukłe.

  • 24. Data: 2022-04-27 13:40:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 00:20:30 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    nie 3 debetówki mBąka do jednego konta, byłoby po równo), jeszcze rok temu wszystkie

    A ja mam tylko jedną płaska - inteligo.
    Wiec IMO trend odwrotny - kiedys wymyslili te płaskie, a teraz sie
    wycofują :-)

    Ale moze moje juz dosc stare, i znow sie zmienilo :-)

    Jeszcze jedna sprawa - u mnie dominuje Visa, moze w MC inaczej.

    J.

  • 25. Data: 2022-04-27 15:13:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 kwietnia 2022 o 13:40:40 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale moze moje juz dosc stare, i znow sie zmienilo :-)
    >
    > Jeszcze jedna sprawa - u mnie dominuje Visa, moze w MC inaczej.

    Był trend "uwypuklania" na siłę (najlepsza była debetówka ze skarbonki - wypukła, ale
    z jebitnym napisem "electronic use only"), teraz jest trend "spłaszczania" - też
    debilnego.
    Ostatnie przykłady:
    - kredytówki santandera - i to jeszcze wszystkie 6 rodzajów zrobili jednakowo czarne
    - wcześniej czarna była tylko mc elite, teraz są wszystkie - a ja mam od nich 3 (a
    był czas, że miałem 5) i weź tu się nie pomyl ;P - dobrze, że 1-2-3 mam jeszcze
    sprzed zmiany, zawsze narzekałem, że jest paskudna, ale już wolę paskudną czerwoną
    łatwą do odróżnienia od 3 identycznie paskudnych czarnych.
    - kredytówki citi - dobrze, ze platyn jeszcze nie ruszyli
    - debetówki citi
    - debetówki aion - no, te akurat od nowości płaskie - ale do tego napis "CVC in app"
    - i to prawda, jest tylko w apce, na karcie nie nadrukowali, można sobie samemu
    napisać...
    - curve
    - nest
    - nowe kredytówki żubra

    Dominacja visy też ciekawostka - ja visy mam dwie, mc 9.
    Kwestia, ile trzeba się namachać, żeby wszystkie były darmowe.
    Ja muszę pamiętać tylko o 1 visie i o 1 jednym mc (obie kredytówki z santander,
    wystarczy 10 pyk/mc na rachunku - liczy się też kartami dodatkowymi, które same z
    siebie są darmowe).

  • 26. Data: 2022-04-27 15:41:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Do paska wydrukowane nazwisko nic chyba nie daje.

    Standardowa procedura przewidywała porównanie nazwiska wyświetlanego
    przez terminal z tym znajdującym się na karcie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2022-04-27 16:45:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 15:41:48 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Standardowa procedura przewidywała porównanie nazwiska wyświetlanego
    > przez terminal z tym znajdującym się na karcie.

    Jest na pasku jakies nazwisko?

    Czy to przez siec miało przyjsc, po wysłaniu numeru z paska?
    A na chipie nazwisko jest?

    A co to w ogole miało dać? Zabezpieczyc przed skopiowaniem innych
    danych na pasek?
    Czy jeszcze miał sprzedawca legitymowac klienta innym dokumentem?

    J.

  • 28. Data: 2022-04-27 19:03:03
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.04.2022 o 07:25, cef pisze:

    > Chyba bardziej mu chodziło o dostępność żelazka.
    > Bo jeszcze gdzieś tak 20 lat temu, imprinter miał prawie każdy,
    > kto miał terminal a teraz?

    Pisałem o kartach, że teraz (prawie) wszystkie płaskie.

    MJ

  • 29. Data: 2022-04-27 19:53:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 kwietnia 2022 o 19:03:05 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > Pisałem o kartach, że teraz (prawie) wszystkie płaskie.

    "Prawie" - konkretnie, przykłady, oraz przykłady zmian (tzn. np. "wypłaszczenie" przy
    odnowieniu).
    Bo w moich wciąż przeważają wypukłe (oczywiście mowa o aktywnych, a nie o
    muzealnych), choć tendencja "wypłaszczająca" występuje.

  • 30. Data: 2022-04-28 00:19:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Bo w moich wciąż przeważają wypukłe (oczywiście mowa o aktywnych, a nie o
    muzealnych), choć tendencja "wypłaszczająca" występuje.

    No z tym prawie to może przesadzam, ale np. citek mi wszystko wymienił
    na płaskie, w tym kredytówkę.

    MJ