  • 51. Data: 2020-08-12 14:27:22
    Temat: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:51:53 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania
    > miesięcznie 500zł kartą debetową.
    >
    > To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się
    > pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.
    >
    > Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej
    > własnymi bankomatami za 0.
    > Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy
    > w roku.

    Coś zrobiłeś w temacie?
    Bo jeszcze jest czas na zastosowanie przetestowanej metody - zgłaszasz sprzeciw,
    skutkujący dyspozycją zamknięcia rachunków 19 sierpnia - ale powinien zdążyć
    zadzwonić dział retencji (do mnie zadzwonili w poniedziałek) z propozycją
    bezwarunkowego zwolnienia z opłat na rok.
    Czyli jeszcze dodatkowy plus - zwolnienie z konieczności ping-ponga.
    Minus - że tylko na rok - cóż, za rok ten sam numer trzeba będzie zrobić, nic
    gorszego niż zamknięcie i tak się nie wydarzy, a przynajmniej rok spokoju.

  • 52. Data: 2020-08-14 15:12:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Coś zrobiłeś w temacie?

    Właściwie to tylko przesłałem sobie na maila Twoją odpowiedź i
    przeniosłem do kartoteki tak aby mi nie zginęła :)

    Nie mam czasu na banki. W październiku mamy coś dostarczyć, a ja jestem
    na etapie wybierania elementów do schematu, a potem dopiero zaprojektuję
    PCB i zamówimy montaż u producenta kontraktowego. Zdobycie elementów
    często zajmuje nawet 6 tygodni (nie wspominając o tym, że na niektóre
    rzeczy terminy są na przyszły rok).
    Chciałem zdążyć w ubiegłym tygodniu (bo w tym obecnym mam różne zajęcia
    rodzinne) aby sprawy toczyły się już bez mojego udziału, ale nie zdążyłem.
    Dziś między 1 a 4 rano robiłem (w domu) jakieś symulacje, a dziś wpadłem
    na chwilę do pracy zrobić jakieś pomiary, które są mi potrzebne do
    dalszego myślenia o schemacie.

    Zapytałem Citi, czy nie mogliby zrobić jak mBank, że płatności z KK
    załatwiają limit płatności. Bo o ile się orientuje, to prowizje od KK
    bywają chyba nieco większe niż od KD i chyba im nie chodzi o to abym po
    prostu przeniósł 500zł z KK do KD.
    Odpisali, że KK to jest inny produkt - czyli osobny temat.
    Rozumiem, że nie chcą lub raczej nie potrafią tego połączyć.

    Jak powiedziałem żonie, że trzeba z tego konta wydać 500 to w ciągu
    jednego dnia wymóg został zrealizowany :)

    > Bo jeszcze jest czas na zastosowanie przetestowanej metody - zgłaszasz sprzeciw,
    skutkujący dyspozycją zamknięcia rachunków 19 sierpnia

    Ale ja w sumie nie chcę zamykać tego konta bo to dodatkowe komplikacje:
    - musiałbym przenieść przelewy z firmy na inne konto,
    - musiałbym zrobić sobie backup historii tych przelewów,
    - musiałbym wrócić do spłacania KK nie automatycznie tylko z innego
    banku - zawsze ryzyko, że kiedyś coś zapomnę.

    - ale powinien zdążyć zadzwonić dział retencji (do mnie zadzwonili w
    poniedziałek) z propozycją bezwarunkowego zwolnienia z opłat na rok.
    > Czyli jeszcze dodatkowy plus - zwolnienie z konieczności ping-ponga.

    Nie robię ping-ponga. Przelewy z firmy załatwiają wymóg.

    > Minus - że tylko na rok - cóż, za rok ten sam numer trzeba będzie zrobić, nic
    gorszego niż zamknięcie i tak się nie wydarzy, a przynajmniej rok spokoju.

    Gratulacje :)

    P.G.

  • 53. Data: 2020-08-14 16:00:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >Zdobycie elementów często zajmuje nawet 6 tygodni (nie wspominając o
    >tym, że na niektóre rzeczy terminy są na przyszły rok).

    I tu wraca sprawa bankow, bo trzeba jakos zaplacic :-)

> [...]
    >Odpisali, że KK to jest inny produkt - czyli osobny temat.
    >Rozumiem, że nie chcą lub raczej nie potrafią tego połączyć.

    Albo chodzi o to, zebys wydal 500zl KK i 500zl KD :-)

    >Jak powiedziałem żonie, że trzeba z tego konta wydać 500 to w ciągu
    >jednego dnia wymóg został zrealizowany :)

    Miejmy nadzieje, ze na potrzebne rzeczy ("chcesz miec piekna zone?")
    :-)

    A propos - o plajcie firmy od garniturow w USA pisalem, ale ponoc
    branza obuwnicza w USA ma sie dobrze.
    "Kazda kobieta powie, ze buty to artykul pierwszej potrzeby" :-)

    J.

  • 54. Data: 2020-08-14 16:18:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 15:12:15 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Właściwie to tylko przesłałem sobie na maila Twoją odpowiedź i
    > przeniosłem do kartoteki tak aby mi nie zginęła :)

    Jak mnie natchnie to postaram się porozwijać tematy ;>

    Hmm, jeśli rzeczywiście nie masz prawdziwego zamiaru poświęcić tego konta, to nie ma
    się co denerwować - szczególnie, jeśli citek sobie strzeli w stopę tą zmianą w ten
    sposób, że po prostu przeniesiesz 500zł wydatków z _ich_ kredytówki na _ich_
    debetówkę - bo stracą na tym (z KK dostają 0,3%, z KD 0,2%).

    Ble nie okazało się, że jak się powie żonie, że trzeba wydać 500zł, to potraktuje to
    jako pozwolenie na większe wydatki - jakieś takie niestety niejasne wrażenie efektu
    ubocznego miałem, jak dostawaliśmy moneyback z millennium i jakoś tak człowiek czuł,
    że warto by go było wyrobić, bo inaczej "przepadnie" - a tam szansa na wyrobienie
    była, bo w sumie 2100 wydatków/mc "trzeba było" (5% zwrotu od blik, max. 30zł - czyli
    do wydania 600 - i 2% zwrotu z KD, też max. 30zł - czyli 1500 "trzeba" wydać).
    Wychodzi na to, że moneyback 1% z visa silver z santandera jest lepszy - tutaj
    miesięczny limit to 5k, a tyle "normalnie" się nie wydaje, więc nie ma jakiegoś
    dziwacznego "dopingu" ;>

    Aha, tylko dopytaj jeszcze w citku, czy w przypadku konta wspólnego nie będzie tak,
    że trzeba każdą z debetówek wydać te min. 500zł, bo opłaty (9zł) i zwolnienia liczą
    się osobno do każdej z nich.
    Dobrze przynajmniej, że warunek wpływu jest taki sam dla indywidualnych i wspólnych
    (a w citku konto może mieć 4 współwłaścicieli, to chyba rekord, możliwość ponad 2
    widziałem jeszcze tylko w pko bp - tam można 3).

    W każdym razie czas na złożenie sprzeciwu jeszcze masz - a nawet jak minie ten 19
    sierpnia, to zawsze można złożyć wypowiedzenie i zrobić "wojnę nerwów" - w której
    klient ma przewagę, że nic nie ryzykuje - bo nawet jak nie zadzwonią z propozycją
    zwolnienia z opłat (dajmy na to trzeba poczekać aż zostanie 2-3 dni do terminu
    wypowiedzenia) to zawsze można zadzwonić samemu i wypowiedzenie odwołać ;>

  • 55. Data: 2020-08-14 16:52:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Aha, tylko dopytaj jeszcze w citku, czy w przypadku konta wspólnego nie będzie tak,
    że trzeba każdą z debetówek wydać te min. 500zł, bo opłaty (9zł) i zwolnienia liczą
    się osobno do każdej z nich.

    Skąd te informacje?
    Jak rzuciłem okiem to TPiO to mi wychodziło, że to jest opłata 'za
    konto' i zwolnienie wymaga wydania 500 debetówką 'do konta'.
    Jak są dwie to dla mnie oznacza, że dowolną z nich.
    Ale rzuciłem okiem ze 2 miesiące temu i piszę z tego co pamiętam.
    P.G.

  • 56. Data: 2020-08-14 16:56:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-08-14 o 16:00, J.F. pisze:

    > Miejmy nadzieje, ze na potrzebne rzeczy ("chcesz miec piekna zone?") :-)

    Oczywiście.
    Teraz głupie wyjście do warzywniaka pozwala wydać prawie tyle na jak
    najbardziej potrzebne (dla zdrowego żywienia się) rzeczy :)
    P.G.

  • 57. Data: 2020-08-14 17:17:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 16:52:20 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > Jak są dwie to dla mnie oznacza, że dowolną z nich.
    > Ale rzuciłem okiem ze 2 miesiące temu i piszę z tego co pamiętam.

    Ja się nauczyłem, by wszystkie zapisy bankowe interpretować w sposób najgorszy dla
    klienta :(
    Ew. wątpliwości najlepiej rozwiewać bezpośrednimi pytaniami - bo zwykle w TOiP mamy
    zapisy dla podstawowych kombinacji - np. konto indywidualne, główna KK - zaś dla
    trudniejszych, ale i o wiele mniej popularnych - konto wspólne, dodatkowa KK - jasnej
    wykładni brakuje.
    Zwykle odpowiedzi potwierdzają podejście "worst case" - choć zdarza się, że są zbyt
    pesymistyczne i jednak interpretacja regulaminu (np. promocji) bywa korzystna dla
    klienta ;>

  • 58. Data: 2020-09-04 12:04:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Od 1 września dostępne jest "nowe CitiKonto", TOiP jest tutaj:
    https://www.online.citibank.pl/files/documents/accou
    nts/tabela-oplat-i-prowizji---konto-osobiste-citikon
    to---otwarte-od-1-wrzesnia-2020-r.pdf
    (zrobili taki sam numer jak skarbonka ze swoim "nowym kontem za zero" - w ogólnej
    TOiP jest tylko citi konto otwarte do 19 sierpnia - a "nowe" citi konto ma swoją
    osobną TOiP - i tak samo było w skarbonce, w "ogólnej TOiP wciąż figurowało "stare"
    "konto za zero" - a "nowe konto za zero" miało swoją osobną TOiP)...

    Najważniejsza możliwość to bezpłatna zmiana z citi priority na citi konto -
    oczywiście przy zachowaniu numeru rachunku i dostępu przez net.
    W przyszłości jest też możliwość bezpłatnej zmiany z powrotem na citi priority.

    A pewnie zmienić warto - to "nowe citikonto" jest prawie 3*0 - prawie oznacza tyle,
    że bezpłatne są 4 wypłaty w miesiącu z dowolnego bankomatu - krajowego i
    zagranicznego - zaś prowadzenie konta oraz wydanie i obsługa debetówki za darmowe bez
    warunków.
    Plus jeszcze dowolna ilość wypłat z własnych bankomatów - choć tu pewnie bardziej
    przydadzą się te za granicą, w PL jest ich jak na lekarstwo - choć jak ktoś ma blisko
    to mają bardzo fajną cechę - wypłacają też euro oraz dolary.

    Ja na razie nie zmieniam, bo dostałem bezwarunkowe zwolnienie z opłat za priority na
    rok.

    To citikonto ma też obecnie dwie promocje - 150zł na start dla osób, które nie miały
    konta w citku od stycznia oraz promocyjne - porównywalne z IKA - kurs w "citi
    kantorze" (tylko trzeba uważać, np. dla priority te kursy, niby "w kantorze", są tak
    samo fatalne jak ogólne kursy banku - do tej pory jedynie klienci gold mieli
    proponowane sensowne kursy, choć chyba troszkę gorsze niż w IKA).