  • 41. Data: 2020-06-20 17:29:00
    Temat: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 20 czerwca 2020 13:05:29 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Podepnę się pod temat. Zastanawiał się ktoś nad otwarciem rachunku za
    > granicą? Ja mam na Słowację pół godziny. W moim banku nie miałem
    > potrzeby być pewnie z rok, bo wszystko przez Internet robię. Więc co za
    > różnica, gdzie mam rachunek. Zastanawiam się, jakich wad nie widzę :-)

    W niemieckim N26 możesz bez ruszania się z domu, 100% przez net.
    Wada taka, że żeby płacić kartą w PL, najpierw trzeba kupić euro i potem przesłać je
    do Niemiec (SEPA dochodzi D+1) - to na szczęście już za darmo.
    Więc najpierw spread przy PLN->EUR, a potem prowizja MC przy płaceniu - ale w sumie
    może być to jedynie ok. 0,5%

    Zero opłat za konto i kartę - jedynie może być problem z bankomatami, 3 wypłaty euro
    darmowe w miesiącu, ale w innej walucie to koszt ok. 2%.

    Za to depozyty gwarantowane przez EFG, a nie wydmuszkę BFG.

    Jak chcesz to możesz założyć z mojego polecenia, kod dawidr0508

  • 42. Data: 2020-06-20 17:30:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 20 czerwca 2020 15:17:00 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Z przykrością informuję, że gimnazjaliści nie istnieją.

    Dziwisz się?
    Jak ktoś czepia się skrótu "b." to już niezła demencja musi być.

  • 43. Data: 2020-06-20 22:20:36
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Podstawowy rachunek płatniczy.
    > A tak się nabijałem z tej eurokomunistycznej regulacji...

    Ale ja to konto zakładałem, jak o PRP nikomu się jeszcze nawet nie
    śniło, więc chyba trafiłeś kulą w płot.

    --
    Grzexs

  • 44. Data: 2020-06-20 22:27:31
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Nie żebym reklamował stronę, ale ja korzystam od czasu do czasu z tej
    > strony
    > https://zamknijkonto.pl/
    >
    > W BGŻ Optima da się wyklinać zamknięcie konta bez wizyty w oddziale
    > tylko i wyłącznie przez internet. Sam zamykałem jakieś 3 miesiące temu.

    Ja też kiedyś zamykałem przez net, ale coś mnie ,,tknęło" i podczas
    wizyty w mieście, gdzie był oddział, odwiedziłem ten przybytek. I co się
    okazało? Otóż konto niby działa, niby nie działa, ale się nie wiadomo
    skąd zostało się na nim ponad 50 PLN, które w dodatku bank przeksięgował
    na jakiś rachunek techniczny i dlatego rachunku jako takiego nie
    zamknął. W sumie z ich bełkotu wiele nie zrozumiałem, ale pieniążki z
    kasy tudzież papier z pieczątkami potwierdzający zamknięcie konta
    przytuliłem.

    --
    Grzexs

  • 45. Data: 2020-06-23 03:05:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-06-19 10:21, Piotr Gałka pisze:
    > Już chyba ponad rok temu stwierdziłem, że trzeba by zamknąć BGŻ Optimę,
    > ale nic z tym nie zrobiłem. Nawet nie wiem czy to się da wyklikać.

    A ja nie dokonałem transformacji z tokena na dostęp SMS-owy (przegapiłem
    termin, do którego należało to zrobić) i teraz w ogóle nie mam dostępu
    do BGŻ Optima.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 46. Data: 2020-06-24 09:12:56
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.06.2020 o 15:31, Alf/red/ pisze:
    > O podwyżkach mówił w wywiadach prezes Stypułkowski - w tamtym roku i
    > jakoś niedawno. W tonacji "obciążenia podatkowe dla sektora rosną,
    > biznes słabo idzie, no nie ma siły, muszą być opłaty za usługi bankowe".

    Materiał z wczoraj
    https://businessinsider.com.pl/firmy/prezesi-pko-bp-
    ing-mbanku-o-sytuacji-sektora-bankowego-w-polsce-opl
    aty-dla-klientow/p4y21eg

    > "Cieniem na dobrym rozwoju sektora bankowego kładzie się system regulacyjny w
    Polsce [...] zaczynamy się zastanawiać, czy w ogólne warto udzielać kredytów (...)" -
    powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło

    > Prezesi ocenili, że obciążenie podatkiem bankowym sektora jest znaczne, podraża
    koszty finansowania firm, co w obecnej sytuacji sprawia, że zmienią się strategie
    cenowe banków i wzrosną opłaty za korzystanie z usług bankowych.

    > Paradoksalnie w tym roku, może zdarzyć się taka sytuacja, że zysk netto sektora
    bankowego będzie mniejszy niż podatek od aktywów bankowych, który jest pobierany" -
    powiedział Jagiełło.

    > "Dla wielu banków kredytowanie przy niskich marżach nie jest dobrym rozwiązaniem z
    punktu widzenia biznesowego [...]" - powiedział Leszek Skiba, wiceprezes Banku Pekao

    > Wiceprezes Pekao powołał się na szacunki, które mówią, że pandemia przyniesie ponad
    dwukrotne zwiększenie kosztów ryzyka w sektorze

    --
    Alf/red/

  • 47. Data: 2020-06-25 01:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2020 09:12:56 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Materiał z wczoraj
    > https://businessinsider.com.pl/firmy/prezesi-pko-bp-
    ing-mbanku-o-sytuacji-sektora-bankowego-w-polsce-opl
    aty-dla-klientow/p4y21eg

    A co on sie glupi zastanawia?
    Co warto, to mu Prezes powie, ten przez duze P :-)]

    No to co ? Taka wola suwerena :-)
    A zyski mieli duze jeszcze rok temu - jest sie czym dzielic :-)

    Niech kredytuje na duzych ;-)

    J.

  • 48. Data: 2020-07-22 18:50:20
    Od: t...@t...pl

    > Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie
    ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

    zapomniałeś jeszcze że bezpłatne konto bez karty i z BLIKiem da się w T-Mobile Usługi
    Bankowe - konto ma wydawaną kartę ale można ją zawiesić i wtedy już mamy bez opłat a
    jak potrzeba skorzystać z karty to wystarczy przelew blik na telefon do konta gdzie
    mamy wydaną kartę

  • 49. Data: 2020-07-23 10:50:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-07-22 o 18:50, t...@t...pl pisze:
> [...]
    opłat a jak potrzeba skorzystać z karty to wystarczy przelew blik na telefon do konta

    Mam konto w T-Mobile (nie zaglądałem tam ze 3 lata). Z karty
    zrezygnowałem jak wprowadzili jakieś warunki bezpłatności.

    Nigdy się nie interesowałem blikiem - mogę czegoś nie ogarniać.

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że to jest jakoś ważne, że karta ma być,
    tylko ma być zawieszona. Jaki jest związek taj karty z blikiem, czy to
    tylko tak przypadkiem wyszło w wypowiedzi, że blik ma być do konta z
    zawieszoną kartą?
    P.G.

  • 50. Data: 2020-07-23 11:46:36
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 23.07.2020 Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał/a:

> [...]
    > tylko ma być zawieszona. Jaki jest związek taj karty z blikiem, czy to
    > tylko tak przypadkiem wyszło w wypowiedzi, że blik ma być do konta z

    Blik nie ma związku z kartą. Mam konto w Śląskim (zostało po pożyczce),
    nigdy nie było do niego karty, korzystam z blika.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.