  • Data: 2021-05-05 15:21:29
    Temat: Re: wycofanie gotówki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Olin" 1...@4...net

    To jeno propozycje rynkowe czy już rzeczywistość kościelna?
    Takie ofiaromaty już są rozstawione w kościołach, czy są
    dopiero/jeno ;) oferowane?

    > Ale jak teraz dać kopertę dla Sawicza albo Obajtka z 50 tys?

    Nie wiem, ale wiem, jak tutejszy Obajtek (CzJakubowicz) płacił
    swemu trolowi w zamian za poparcie okołopolityczne. Mając
    chwilę wolnego czasu i chęci -- może to opiszę. [jeśli
    dożyję? tyle wypadków śmiertelnych dookoła...]

    W skrócie -- obywał się bezkopertowo, choć nie o takich
    datkach teraz myślę/piszę. Nawet najuczciwszy sędzia
    poganiany najgorliwszym prokuratorem nie mógłby tu
    wiele wskórać...

    Ogólnie prawo jest bezsilne tam, gdzie dokonywane jest
    dymanie oparte o głupotę/niewiedzę/zaufanie dymanych...

    Na wszelki wypadek:
    https://sjp.pl/dymanie

    dymać

    potocznie:
    1. iść lub jechać prędko, pędzić; zasuwać, pedałować;
    2. odbywać stosunek płciowy; ciupciać, bzykać, pukać;
    3. ciężko pracować; zasuwać, garować, harować, tyrać;
    -->4. oszukiwać kogoś, wykorzystując jego łatwowierność; ruchać;
    5. wywoływać mocny podmuch, dmuchać

    Mam na uwadze to:
    4. oszukiwać kogoś, wykorzystując jego łatwowierność;
    znaczenie, więc chyba wystarczyłoby zapisać me myśli tak:

    Ogólnie prawo jest bezsilne tam, gdzie dokonywane jest dymanie...

    -=-

    Nie znam DObajtka, ale rzut oka na jego twarz wiele tłumaczy.
    [niby nie on jest tu winny...]

    Co do jego ciężkiej (którą się chwali) pracy -- gdy ludzie
    walczyli przeciwko CoViD-19, DObajtek wykorzystał pozycję
    monopolisty by zaproponować ;) 5 litrów alkoholu za 99 pln
    i twierdził, że to cena produkcji...

    Po czasie okazało się, że choć Obajtek sprzedawał bez zysku,
    nieźle zarobił... ;) Brawa posłowi Budce, który przewrotnie
    ujawnił zyski Obajtka/Orlenu... (aby było jasne, nie jestem
    poplecznikiem PO a ogólnie posła Budki nie znam ani trochę)

    To właśnie polska rzeczywistość -- dokoła słyszę i czytam, że
    ludzie tu ,,nie myślą o pieniądzach'', ,,nie idą do polityki
    dla pieniędzy'', ,,nie są zachłanni'' itd., ale... Ale chwalą
    się wystawny swym życiem i swymi ogromnymi zyskami...

    Skąd polskie Obajtki mają majątki? -- akurat wiemy. Otrzymują
    te majątki wprost od Boga, przykładowo w formie dofinansowań
    itd... Tak oto Bóg nagradza polską pracowitość... ;)

    Wg mnie nie byłoby w tym tragedii, gdyby Obajtkowie
    zezwalali innym ludziom na życie, zamiast na wegetację...

    --