  • Data: 2004-01-31 15:28:23
    Temat: Re: o mbanku - może małe podsumowanie
    Od: "andzrek" <a...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > wyliczałem to nie wg stóp procentowych zewnętrznych (tych dla klienta)
    tylko
> [...]
    banku.
    > Oczywiście marże na kredytach są w Polsce około 5 razy większe niż na
    > depozytach ale w ogólnej masie stosunek wolumeny depozytów do kredytów
    jest
    > jak 10-20:1 a w bankach wirtualnych ta proporcja jest jeszcze
    prawdopodobnie
    > większa (ale to już mój domysł). Uwzględniłem tylko koszty bezpośrednie
    ale
    > chyba tak można bo nie sądzę by koszty rezerw były w tych bankach rażące
    > (brak większych kredytów korporacyjnych).

    wadi powinienieś przybliżyć grupie (jak najbardziej zasadny) sposób
    liczenia i co liczysz.
    Jeśli chodzi ci o stosunek pasywów (lokat) do aktywów (kredytów) banków to
    twoja placówka
    jest wzorcowa. Średnia dla największych (liczenie wg sumy produktowej)
    banków to 18,74.
    Masz świętą rację jeśli chodzi o powód zmian - parę złych kredytów i
    gwarancji wiadomego nam banku
    pokryjemy "dywidendą" z mbanku

    pozdrawiam

    JWA