    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Date: 18 Jun 2004 13:23:01 +0200
    Sender: marcink@cauchy

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > A gdzie napisałam, że w umowie mają być "wszystkie możliwe pretensje" ? Jak
    > chcesz dyskutować sam ze sobą to proszę bardzo - tylko do czego ktos inny
    > jest Ci potrzebny w takim razie?

    Zapis z umlautem jest właśnie przykładem 'wszystkiej możliwej
    pretensji'. To nie jest meritum funkcjonalności karty bankowej. Dla
    karty bankowej jest istotne z jakich bankomatów pozwala wyciągać i w
    jakich posach płacić, jak jest rozliczana, jak można ją zastrzec, co
    się dzieje w razie kradzieży itp itd. I to takie sprawy powinny być
    poruszane w umowie o kartę.

    > Znowu odpowiadasz na swoje wypowiedzi - nic takiego nie napisałam.

    Nie widzę większej różnicy między dyskusją o tym jak dokładnie karta
    wygląda (bo to o to chodzi w debacie o umlaucie) a dyskusją o tym
    jakie dokładnie daje pole magnetyczne.

    > BPH zapisał sobie w umowie, że klient zgadza się na angielską
    > transliterację. PKO BP takiego zapisu nie ma i raz już wydał kartę z
    > umlautem. Teraz zaś nie chce. Nie widzisz problemu?

    BPH miał widać kiedyś Ciebie albo kogoś Tobie podobnego jako klienta i
    dla świętego spokoju tę nieistotną duperelę do umowy dopisał. Jak
    złożysz w PKO jeszcze piętnaście reklamacji, to pewnie i tam ktoś w
    końcu dla świętego spokoju dopisze. Co nie zmienia sprawy, że przy
    braku takiej klauzuli nie masz absolutnie żadnej podstawy do domagania
    się by Twoja karta wyglądała tak a nie inaczej, przy braku zapisów w
    umowie obowiązuje prawo ogólne a ani w prawie bankowym nie ma nic o
    umlautach ani też w żadnych ustawach ogólnych czy wreszcie w
    konstytucji.

    Przypomnę że McDonald umieszcza na kubkach od kawy ostrzeżenie iż kawa
    jest gorąca i można się poparzyć. Nie oznacza to że gdy wylejesz sobie
    w przydrożnej knajpce, która tego zapisu nie stosuje, kawę ze szklanki
    na nogi, to masz z automatu prawo do odszkodowania.