    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 14 Sep 2022 02:40:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: limity wypłat z bankomatów?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 10:43:57 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Trzy dni wcześniej waliłeś prawdę między oczy, że szczelina jest wąska i
    > więcej niż 10 banknotów - incydentalnie tuzin - 'no pasaran'.
    > Nie wdawałeś się w subtelne rozważania o różnych typach bankomatów.

    Może na podkarpaciu tylko takie wąskie są.
    Różne są legendy - np. o tym, że azjatki mają w poprzek.
    Tyczy się to również Żydówek - pewnie stąd ten powieszony mnich w klasztorze
    emauskim...

    A nie są to wyłącznie smichy-chichy, a nawet bardzo poważne sprawy.
    W czasie WWII jakaś grupa żydów - chyba z ZSRR - wyjechała do Japonii (był taki
    japoński konsul chyba na Litwie, co wydawał wszystkim żydom wizy jak leci).
    Ale zrobił się problem z gatunku śmiertelnych zagrożeń, gdy się dowiedzieli
    o tym hitlerowcy i chcieli od Japonii, żeby im tych żydów wydała.
    Dwaj rabini wybrali się na rozmowę - być może będącą kwintesencją cłego
    ich życia i całej dotychczasowej nauki - z jakimś ważnym japońskim generałem
    i zdołali go przekonać, że Żydzi, jak azjaci, mają dużo wspólnego z Japończykami - a
    na
    pewno więcej niż hitlerowcy. Japończycy nie wydali tych żydów (inna sprawa, że z tego
    powodu, że sami Japończycy - a przynajmniej ci, co wtedy rządzili, byli jeszcze
    większymi rasistami niż hitlerowcy - i pewnie nieco uwierał ich tytuł "honorowych
    aryjczyków").

    > W tym Oszołomie, w którym nie trzeba kłaść na wagę towaru po zeskanowaniu
    > przy kasie samoobsługowej, niezawodnie mają akurat same bankomaty
    > wąskoszczelinowe.

    Z tym oszołomem to akurat aż tak bardzo zmyślać nie musiał - choć może to była tylko
    antycypacja.
    Ostatnio w kerfurze pani nadzorująca kasy samoobsługowe, jak jej pokazałem, co to
    za debile pracują w tej firmie, co robi wodę magnezja, żeby kod paskowy na zgrzewce
    umieścić w takim miejscu, że ZAWSZE jest tak zniekształcony, że nie da rady wczytać,
    a czasem nawet tak, że nie widać "ludzkim okiem" wszystkich cyfr kodu i trzeba iść do
    półki,
    zwróciła mi uwagę, tak trochę od czapy, na podstawie tego, że kupuję zgrzewki wody,
    na nową
    kasę samoobsługową, stojącą tak sobie z boku - i tak jakoś dziwnie składającą się
    tylko
    z tego "środka" - bez wagi po lewej i półki na koszyk po prawej.
    A, może to też wzięło się z tego, że coś mi waga właśnie protestowała o 10g jak
    włożyłem zgrzewkę.
    I tam podobno też nie trzeba wkładać do wagi.
    Zastanawiam się tylko, do czego trzeba wkładać - i w sumie z czego wyjmować - bo po
    obu stronach
    podłoga na poziomie podłogi.
    Ale póki co nie miałem okazji przetestować, bo od tego czau byłem tylko raz i to
    wieczorem,
    gdy o wyborze kasy można sobie pomarzyć.

    Zaś taki mikro-bankomat, "wolnostojacy", trafił mi się kiedyś w leroy-merlin.
    Czy miał wąską szczelinę to nie wiem, bo na tyle mnie dwukrotnie przestraszył - raz,
    że miał
    dziwny czytnik do kart, co nie "połykał", a tak się wsadzało jak do terminala,
    a drugi, bo w dziwnym momencie pytał o pin - że nie wypłaciłem.
    Chyba zapłaciłem wtedy kartą - właściwie to już nie pamiętam, dlaczego taki
    plan nie miał być od początku, ale może wtedy coś było na korzyść gotówki.