    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 20 Jan 2022 16:49:26 +0100

    On Thu, 20 Jan 2022 15:29:39 +0100, Robert_DF wrote:

    > pozyczyłeś 440kzł (w CHF), spłaciłeś już 119kCHF i do spłaty masz
    > jeszcze 96kCHF...wszystko ok, ale jak zamienisz to na PLN (kupujący CHF
    > nie zapłaci) to wychodzi, że po 15 latach masz oddać jeszcze 417kzł
    >
    > wkurzające no nie?

    Zalezy.
    Umowiles sie ze bedziesz splacal np 700 CHF miesiecznie, tyle splacasz
    ... na co sie tu wkurzac?

    Oczywiscie troche inaczej to wyglada, jak mialo to byc 1400zl, a teraz
    jest 3000zl co miesiac, a pensja tak nie wzrosla.
    Ale jak kredyt wziales przy wczesniej przy wyzszym kursie, to miala
    byc rata np 2000zl, teraz jest 3000zl ... wkurzac sie, czy ze spokojem
    - ech, te roznice kursowe ... jeszcze spadnie.

    Wkurzajace moze byc za to, ze sasiad wzial kredyt zlotowkowy,
    a teraz ma mniejsza rate niz ty, a przeciez to ty miales miec lepszy
    kredyt :-)

    > fakt, wartość nieruchomości wzrosła, ale i tak słabo to wygląda

    No wlasnie przez wiele lat spadla.
    Wzrosla dopiero niedawno ... i zobaczymy do ilu jeszcze wzrosnie.

    Poza tym jak bys mnie w 2008 pytal, co o tym sądzic,
    to bym napisal, ze wzrost kursu walut oznacza wzrost ceny mieszkan,
    wysoki Wibor, a wiec i wysokie raty kredytu PLN. I wzrost zarobkow.

    A tu d* - wszystko odwrotnie. Wkurzajace.
    No - zarobki rosły. Przeciętnie.

    J.