  • Data: 2022-01-20 16:47:43
    Temat: Re: kredyt w CHF czy komuś mógł się opłacać?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeliczasz najgorszy możliwy przypadek i chcesz na jego podstawie odpowiedzieć
    > na pytanie: "czy w każdym przypadku musiała to być zła decyzja"?

    jak skończę to przeczytasz, ten klient nie narzeka na swój kredyt, taka
    ciekawostka ;-)
    odsetki stanowią ok. 1% raty, dla porównania w PLN wychodzi obecnie 55/45

    > To jakieś tragiczne warunki musiał przy tym dostać.
    > Drogie ubezpieczenie, duża marża (jak na CHF), nieuwzględnienie ujemnego liboru
    (nie tylko w taki sposób,
    > że oprocentowanie wychodzi ujemne, ale nawet w taki, że ujemny libor zmniejsza
    marżą - czyli minimalne
    > oprocentowanie to czysta marża).

    marża 0,83% (obecnie oprocentowanie 0,1), brak ubezpieczeń i innych cudów
    niższe oprocentowanie nie obniżało raty tylko skracało okres okredytowania

    ten sam bank oferował wtedy kredyt w PLN z marżą 1%, tutaj musiałem
    wszystko wyliczyć, kwartał po kwartale

    > Gorzej mieli chyba tylko nabici w mBąk - czyli % "ustalany decyzją zarządu" - jedno
    im tylko pomaga,
    > że te fatalne % były tylko na początku gdy frank był jeszcze wysoko.

    takiego przypadku nie analizowałem, to już kompletny kosmos
    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje