    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Mon, 19 Jan 2015 00:39:04 +0100
    <X...@1...0.0.1>
    <m9efvg$ua4$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9epiv$96c$1@node1.news.atman.pl> <m9gvb3$hna$1@node1.news.atman.pl>
    <m9h7qk$iel$2@sunflower.man.poznan.pl> <m9h8fq$ecc$1@node2.news.atman.pl>
    <m9h8k3$iel$4@sunflower.man.poznan.pl> <m9h922$f04$2@node2.news.atman.pl>
    <m9h9l3$iel$5@sunflower.man.poznan.pl> <m9hae6$u51$1@node1.news.atman.pl>
    <m9hc5a$iel$12@sunflower.man.poznan.pl>
    <m9hcu0$j5c$1@node2.news.atman.pl>
    <m9he39$iel$14@sunflower.man.poznan.pl>

    W dniu 2015-01-19 o 00:03, RobertS pisze:
    > a ile tenże Kowalski zarobi przez te 30 lat? skoro odsetki go przerażają
    > (symulację dostaje PRZED podpisaniem umowy) to niech nie pożycza, kto go
    > zmusza?

    Bank go oszukuje. Sprawia wrażenie, iż CHF będzie miał stały kurs, a na
    % się zaoszczędzi. Taki myk.

    > może wynajmować mieszkanie? czy jak straci pracę/dochód to nie będzie
    > musiał za nie płacić?

    Owszem. Zamieni na mniejsze, wyprowadzi się do rodziców itd. Samcik o
    tym pisał niedawno. Jakoś wczoraj?

    > ryzyko, sytuacje życiowe, kto to może przewidzieć? a jak weźmie kredyt w
    > PLN i wartość nieruchomości spadnie (tak się w ostatnich latach stało)
    > to co dalej?

    To jak pożyczył 200.000 to odda tyle + odsetki. Zrozum, wciskano
    ludziom,że kredyt się nie zmieni, a to forma obejścia wysokich stóp.

    > a jak stopy procentowe wzrosną do jakiegoś absurdalnego poziomu to co
    > wtedy?

    To hura! Wreszcie wróci poważne oprocentowanie. A tak serio to wiesz...
    Oprocentowanie na karcie spadło blisko 3x odkąd mam kartę (z 30 na 12%),
    ale na lokacie z 16,5% do 2,5% czyli 6,6x ;-) Większość krajów
    rozwiniętych (USA, GB) myśli o podwyżce stóp. oby i nas było kiedyś na
    nią stać.

    > bank pożyczył komuś 100.000 CHF i tyle (+ odsetki) ten ktoś ma teraz
    > oddać, kwota w CHF się nie zmieniła...

    To nieprawda. Naprawdę wierzysz, że zwrócili się do SNB o nadesłanie
    franków, bo w PL są frankowicze?

    > kredyty w GBP i innych walutach również były (i nawet są) udzielane?
    > dlaczego ten ktoś wziął nie wziął w GBP? czy ktoś mu zabronił?

    Nie słyszałem, by ktoś dawał taki kredyt.

    > nawet w jenach japońskich kredyty były udzielane, byli tacy co się
    > decydowali...

    Brawo! Czy ich liczba to też pół miliona? (po znacznej redukcji i
    przewalutowaniach)

    > teraz możesz dostać kredyt w SEK i NOK i ludzie biorą (właśnie procesuję
    > taki wniosek), skąd wiadomo jak długo będą w tych walutach zarabiać?

    Ich sprawa. Dziś wiadomo jak można wyjść na walucie. W 2008 nie było
    tego wiadomo. Dziś kto wchodzi w coś ala Amber Gold jest sam sobie
    winien. Ale wtedy...

    > ps
    > koniec pisania na dzisiaj, reflekcję mam taką, że kredyty na dłużej niż
    > rok powinny być zupełnie zabronione, a jeżeli ktoś sie zdecyduje to
    > TYLKO w PLN i TYLKO ze stałą ratą w całym okresie kredytowania, żeby go
    > nikt i niczym nie zaskoczył

    Źle do tego podchodzisz. Pomyśl ilu ludziom zniszczyło to życie, ile
    ludzi być może odebrało sobie życie z powodu długów. Naprawdę zero
    empatii? Ja rozumiem zarabiać, ale są jakieś granice przecież. Nawet
    jeśli kruczki prawne pozwalają to jednak nie chciałbym... ale to ja...
    wiedzieć, że moje działanie spowodowało rozpad rodzin, śmierć samobójczą
    itp. Grubą masz skórę kolego...

    > do tego oczywiście ubezpieczenie na życie, utratę pracy i wszystkie inne
    > ryzyka

    Niee... tylko uczciwość.

    --
    Pozdrawiam