  • Data: 2015-01-19 01:59:37
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik S a...@w...pl ...

    > Zauważ, iż dobrano taką walutę, która tylko mogła wystrzelić.

    > Ale zastanów się... Pożyczam Ci dziś 1000zł. Na 5%. Oddasz za rok
    > 1050zł. Jednak Ty wolisz 1% i weźmiemy punkt odniesienia waluty X po
    > 2zł. Mija miesiąc (1/12 czasu) i X strzela 2x. Jesteś mi winien 2000zł
    > plus odsetki. Mogę Cię zedrzeć. Ale z powodów wizerunkowych chociażby
    > odpuszczam i mówię... Wiesz... to policzmy od zera, jakby to było PLN.
    > Zastanów się... Co straciłem? Otóż... nic. Nadal mam zysk tylko
    > pozwoliłem Ci cofnąć się w czasie i zmienić decyzję. Zyskałem zaufanie,
> [...]

    Czekaj, czekaj, sugerujesz, ze banki sprzedawały kredyty w CHF bo szacowały
    ze ceny franków mogą isc tylko w góre? Innymi słowy same zagrały na kursie
    tyle ze przez kredyty?

    Innymi słowy, ze tak naprawde pozyczyły z własnych srodków PLN a tylko
    przeliczają to do franka a de facto z fizycznym frankiem nie ma to nic
    wspolnego?

    Czyli de facto upiekły dwie pienieczenie na jednym ogniu?