  • Data: 2015-01-17 10:21:06
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Karol <c...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-16 23:52, Budzik pisze:
    > Aha, czyli mozna klientowi powiedziec wszystko byleby złozył podpis - nie
    > akceptuje takiego podejscia.

    Klient biorący na siebie takie zobowiązanie ma przede wszystkim myśleć.
    Banki to nie instytucje charytatywne, chcą zarobić jak najwięcej jak
    najmniejszym kosztem.

    Ty możesz nie akceptować podejścia bankierów i z tym się zgadzam, ale
    nie akceptuję też kompletnej ignorancji i bezmyślności bądź co bądź
    dorosłych ludzi.

    > Aha, czyli mam sie znac na bankowosci lepiej niz bankierzy? Dziwne... To za
    > co ja im płace?

    Czy sprawdzenie wykresu jakiejkolwiek obcej waluty jest wiedzą tajemną?
    Gdzie tutaj jest wymagana znajomość bankowości.

    Bankierom płacisz za możliwość kupienia czegoś na co nie masz gotówki w
    danym momencie (albo na co Cię kompletnie nie stać, zależy jak na to
    patrzeć).

    Kto powiedział, że bankier to dobry wujek prowadzący Cię za rączkę? Ja
    rozumiem, że duża część Polaków traktuje banki jako instytucje zaufania
    społecznego i nie wiem skąd się to wzięło.

    > A mimo to uwazasz, ze takie postepowanie jest uczciwe i akceptowalne bo
    > miałes wieksza wiedze niz ogól i potrafiłes uchronić się przed oszustami.
    > Dziwne.

    Takie postępowanie byłoby nieuczciwe gdyby w umowie kredytowej był
    zawarty zapis o niezmienności kursu waluty, a bank wymagał rozliczania
    zgodnie z obowiązującym danego dnia kursem.

    Nie posiadałem żadnej większej wiedzy finansowej w tamtym okresie.
    Podszedłem do tego logicznie - jeśli coś spada/rośnie to może też
    wzrosnąć/spaść.
    Gdybym miał większą wiedzę, to kupiłbym wtedy dolary ;)