  • Data: 2015-01-17 14:14:15
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 16 Jan 2015 21:03:11 +0100, S napisał(a):

    > No właśnie... Ciężko mi zrozumieć, że na paczce 0,1L EUR/USD można było
    > wczoraj stracić 700zł, a na EUR/PLN 7000zł. Były kraje, gdzie USD/xxx

    To troche bez zwiazku z powyzszym - tam byla mowa o kredytach,
    wiadomo, zmiany kursu moga byc, a wrecz beda, ale duze to rozlozone na
    lata. A nie dwukrotnie w pol roku.

    > się nie zmieniło i tym xxx nie był oczywiście frank. A u nas jak
    > uderzyło to na wszystkim... dziwnie. Nawet rubel się umacnia... Nie taka
    > idea była kredytu w CHF
    > Zerkam na forinta i do EUR jest już sprzed decyzji SNB, więc właściwie
    > nic się nie stało, zaś do USD kosztował przed 270, w trakcie 278 (skok
    > "aż" o 3% zamiast 30%, a teraz jest po 275). Tylko ta złotówka tak
    > oberwała. Bardzo dziwne. Rozumiem, że my nie Japonia, ale nawet nie
    > Rosja, Bułgaria czy Węgry? Szwindel i tyle.

    Po prostu nie mamy opinii stabilnej waluty, ani duzej gospodarki, i w
    takich zawirowaniach inwestorzy/spekulanci sie szybko wycofuja.
    Zauwaz tez ze to byl niestabilny miesiac, i mogly sie skumulowac rozne
    obawy.

    No i pytanie czy nie nastapila jakas panika wsrod "frankowcow",
    wykupili te franki poki jeszcze tanie, rzucili za duzo zlotowek na
    rynek.

    J.