  • Data: 2019-08-05 12:03:27
    Temat: Re: depozyt ponad inflację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-08-02 o 21:52, J.F. pisze:

    >Moim zdaniem to bardzo realne wartości.

    No, z sufitu tego nie biora, wiec powinny byc realne ... ale jednak
    watpliwosci mi zostaja ...

    >Przy czym najpopularniejszym napojem alkoholowym jest piwo.

    15.5 mld zl rok temu, w tym moze byc wiecej.
    ale liczac 2.50 za pol litra, wychodzi mi 168 butelek/puszek na glowe.

    Ilosc moze i sensowna, jesli jest sporo osob, co sobie lubi jedno piwo
    dziennie wypic,
    ale to tylko ~4 litry alkoholu.

    >Pomyśl też o winach i bardziej szlachetnych trunkach.

    http://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadom
    osci/rynek-wina-przyspieszy-w-2017-r-konsumpcja-w-po
    lsce-najnizsza-w-europie,148981.html

    "spożycie wina w Polsce wynosi 3,2 litra na głowę, podczas gdy w
    Hiszpanii jest to 21,3 litra, Wlk. Brytanii - 22 litry, w Niemczech -
    24,8 l, Szwecji - 26 l, we Włoszech - 33,3 l, a we Francji - 42,5 l."

    Nie, u nas sie takich sikaczy nie pije :-)

    Hm, Hiszpania to nie jest kraj winem plynacy ? To co oni pija ?

    >Wreszcie - o sporcie narodowym Polaków jakim jest grill...

    Trzeba jakos dojechac, wiec pare osob nie pije, ewentualnie jedno
    piwo.
    Reszta wypije kilka ... ale to raz na tydzien.

    >O imprezach masowych (akurat trwa Przystanek Owsiaka), gdzie wielu
    >nadrabia zaległości czy też np. sylwestrze (kto wówczas nie kupuje
    >szampana?).

    Szampanem w sylwestra nie wypijesz 11 litrow alkoholu.

    >Ceny bananów stoją. Ich udział w koszyku się zwiększa.
    >Gdyby ceny były 1,5/3, a po roku 2,5/2,5 i udział bananów wyniósł
    >100% (hipotetycznie) to tak - ceny spadły.

    No ale wlasnie nie spadly. Ludzie kupuja wiecej bananow, skoro jablka
    tez drogie.
    W efekcie na owoce wydaja wiecej ... a Ty mowisz, ze ceny bananow nie
    wzrosly, inflacja zerowa ? :-)

    J.