    Date: Tue, 20 Sep 2011 22:23:54 +0100
    From: pmlb <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: darmowa KK

    > Np. jakas karta z Bank of Scotland:

    Pytanie bylo Karte kredytowa nie o konto - ale mniejsza o to...

    > *To qualify for the All in One Advantage Card offer you need one of the
    > following:
    >
    > Pay ?1,000 or more into your current account each calendar month OR
    > Hold an Ultimate Reward Current Account OR
    > Switch your current account to us using our dedicated Switching Service
    > and pay in ?1,000 or more each month or open an Ultimate Reward Current
    > Account.
    >

    > Niby kazda karta jest darmowa bez warunkow, a jednak nie do konca. I te
    > "overseas transactions fee w okolicach 3%".

    Nie niby ale kazda jest za darmo
    Dwa to co napisales nie dotyczy karty ale konta
    Trzy - placisz nie za konto i karte ale za:

    - Worldwide multi-trip family travel insurance, AA Breakdown Cover and
    more for just ?15 a month.
    Fee-free planned overdraft of up to ?300 (subject to status) - above
    that amount we'll charge a daily fee when you use your overdraft.

    Czyli za DODATKI komercyjne a nie za karte.
    placisz w tym wypadku za ubezpieczenie wyjazdu zagranice dla calej
    rodziny bez limitu oraz za pomoc drogowa w firmie AA.
    Dodatkowo mozesz (w zaleznosci od twojej sytuacji) dostac debet do 300
    funtow bez oprocentowania.
    Nastepnym razem prosze - czytaj calosc lub zapytaj a nie twierdz!

    > Choc oczywiscie, z kartami kredytowymi jest tam duzo latwiej niz w Polsce.

    Pod jakim wzgledem, bo nie rozumiem tego stwierdzenia?
    Ze jest ich wiecej, latwiej dostac, czy sa po prostu WSZYTKIE bez oplat?

    > Tak swoja droga, byles kiedys w innym kraju niz Polska lub Wielka Brytania?

    Tak bylem.

    > Bo mam wrazenie, ze dla ciebie istnieja dwa rejony na swiecie: Polska, a
    > co poza nia, to Wielka Brytania, zwana tez czasem Europa.

    Pisze o tym o czym wiem, w przeciwienstwie do co niektorych, ktorzy nie
    potrafia dokladnie zrozumeic czym jest normalne konto a czym konto plus
    dodatki komercyjne.

    > Wypowiadajac sie tak autorytatywnie, nalezyloby przynajmniej pobieznie
    > znac wieksze europejskie kraje, bedace Europa, i - zdziwienie -
    > niebedace Wielka Brytania - np. Niemcy czy Francja.

    Co do niektorych spraw wypowiadam sie o europie majac na mysli europe
    zachodnia, jednak nie w kazdym przypadku, tylko tam gdzie wiem, ze tak
    czy tak to dziala.