  • Data: 2011-09-20 22:53:17
    Temat: Re: darmowa KK
    Od: pmlb <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/09/2011 22:35, m4rkiz wrote:

    > no to jak juz bladzimy po swiecie

    > w irlandii niekoniecznie, ale o darmowa nietrudno w kazdym banku

    A mozesz podac ile kosztuje wydanie czy roczna oplata tam gdzie nie jest
    za darmo i czy dotyczy to firm niezwiazanych z bankami?

    > wiekszosc kart nie ma, kazda za to ma 'oplate skarbowa' kredytowki i
    > charge 30 euro, debetowki 5 euro

    Rozumiem, ze piszesz o uzywaniu karty a nie o samej karcie i kosztow na
    niej..?

    > zazwyczaj za darmo, druga karta oraz duplikat zazwyczaj ponad 20 euro

    W UK debetowki wydawane jako dublikaty czy nowe sa darmowe, KK obecnie
    nie wiem, ale jeszcze rok temu za darmo.

    > nie wiem o czym dokladnie piszesz, ale na oplaty dodatkowe za uzywanie
    > sie jeszcze nie zalapalem

    W Polsce by miec cos niby za darmo w banku czasem musisz wykonac
    operacji za np. 1000zl itp. Lub np. wykonac 10 operacji w miesiacu...

    > bywaja =! standard

    > na wyspach tez zdarzaja sie kwiatki (dla mnie jako Polaka znacznie
    > smieszniejsze niz krajowe) obnizenie limitu karty 'bo nieuzywana byla'
    > o czym slowa nigdzie nie bylo, odsetki od lokat tym mniejsze im wyzsza
    > suma (a nie chodzi nawet o kilkadziesiat tysiecy euro),

    W 2008 kiedy na swiecie szalal kryzys finansowy, wydawca kart
    kredytowych EGG wycofal ponad kilkadziesiat tysiecy kart juz wydanych:)
    to byl szok:) Sprawa zakonczyla sie jedynie smiesznym skandalkiem, bo
    egg sie wycofal lub UWAGA - anulowal zadluzenie jesli klient zogdzil sie
    oddac karte!

    > oraz koles namietnie wydzwaniajacy do mnie zeby sie upewnic czy
    > na pewno akceptuje swoje transakcje 'verified by visa' jak tylko mam
    > taka transakcje na ponad trzy stowy - o zwykle, nawet ponad 1k
    > zazwyczaj nie pyta...

    Bo chyba te w okolicy 200-300 funtow to najczesciej fraudowane sumy.
    Mi kiedys (2006) ktos kupil samochod w Indiach za ponad 30tys funtow
    (nawet zblizonego limitu karty do tej sumy nie bylo!) a inna karte ktos
    uzyl do zakupow elektorniki na jakis wyspach bernabuko:)) Naturalnie
    pierwsza trnasakcja wogole nie doszla do relaizacji natomiast druga za
    ok. 200 funtow mialem zwrocona w 5 dni. Interesujace bylo to, ze
    pozyczajac pewien sprzet w Hire Shop jak sprzedawca nacisna enter, to
    sekunde po tym byl zrobiony zakup elektorniki na tych smiesznych
    wyspach. Podejrzewam, ze mial jakiegos wiruska.