  • Data: 2022-01-14 15:55:58
    Temat: Re: co z to Polsko?
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-01-14 o 00:51, PiteR pisze:
    > czy będzie kiedyś do czego wrócić?"
    >
    > To tytuł mega wątku na jednym z portali emigrantów.
    >

    > Mnie ciekawi czy obecna inflacja usprawiedliwia aż taki szalony
    > wzrost cen. Bo waluty chyba za mocno nie drożeją?
    >
    > np ja, zarobiony na zachodzie (kupiłem sobie dżiny, buty, czapkę i pas)
    > wracam, nie było mnie pięć lat. Biorę trzy stówy, ide do lekarza, chce
    > się zarejestrować a rejestratorki w ryk i kwik, turlają się po
    > podłodze, wycierają łzy i mówią:
    >
    > paaanie, wolne terminy na maj
    >
    > żaluzju ja poniał, mogę sobie moimi 300zł dupę podetrzeć.
    >
    > i kto za tym wszystkim stoi?

> [...]

    Jeżeli jest drożej, to najprawdopodobniej dlatego, że są chętni, żeby
    płacić drożej i nie marudzić.

    Przez dziesięć lat ceny stały w miejscu, to nie znaczy że mają stać
    wiecznie. Zresztą cała ta inflacja jest mocno przereklamowana. Chleb
    razowy 400 g w 2007 roku kupowałem w sklepie Społem za 1,80 zł - wczoraj
    razowy 500 g w Bierdonce kupiłem za 2,39 zł. Paliwo w 2008 roku było po
    5,50 - 6 zł, teraz jest po 5,50 - 6 zł. Więc gdzie ta rzekoma inflacja?
    A zarabiam teraz jakieś 5 razy tyle, co zarabiałem w 2007/2008 r.