    From: "Kasia" <K...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwolnienia w bankow - warto przeczytac!
    Date: Fri, 8 Nov 2002 15:16:28 +0100

    "Michał 'Amra' Macierzyński" wystukał:

    > Alez oczywiscie, ze ma. I trzeba miec tego swiadomosc. Ale - czesc zadan
    > bank moze odac na zewatrz - nie musi tego robic pracownik. Czesc
    pracownikow
    > to pracownicy bardzo niskiego szczebla - latwiej/taniej wynajac inna
    firme,
    > zeby robila to sama za mnejsze pieniadze.

    Zauważ że Ci pracownicy bardzo niskiego szczebla poza W-wą są bardzo nisko
    wynagradzani. Jesteś bardzo dobrym teoretykiem. Tylko niestety praktyka mija
    się z Twoimi teoriami. Pracownikom pracy nie ubywa - te same zadania są
    rozdzielane na mniejszą liczbę zatrudnionych.

    > A na koniec - nikt nikogo ne zmusza, zeby mial konto w BZ WBK. Przeciez
    > jezeli nie odpowadaja ci uslugi tam swiadczone idziesz do banku, gdzie
    > obsluga jest lepsza (na pewno taki jest ;).
    > No i jeszcze - to wina takze kodeksu pracy - firmy boja sie zatrudniac
    > pracownikow - bo trudno ich potem zwolnic.

    Póki co to ja obserwuję inną tendencję - pracodawcom sen z oczu spędza jak
    zwolnij jak najmniejszym kosztem setki osób, a nie martwią się jak kogoś
    zatrudnić .... Pożyjemy, zobaczymy jak korzystnie wpłynie na rynek pracy
    nowelizacja Kodeksu Pracy. I zobaczymy jak Tobie podobać się będzie
    zatrudnienie na czas określony n- ty raz z kolei (nie możność uzyskania
    jakiegokolwiek kredytu ...) lub samozatrudnienie (brak jakichkolwiek
    świadczeń socjalnych, prawa do urlopu ..itd ..), bo to do tego zmierza ...

    > BTW Poczytaj o efektywnosci pracownikj.na klient - i niekoniecznie musisz
    > czytac o bankowosci zagranicznej - porownaj nasze banki.

    Wiem, że efektywność pracy w Polsce generalnie pozostawia wiele do życzenia,
    ale tak jak pisałam - redukcja zatrudnienia i wydajność pracownika posiada
    maksimum ... Jesteś uczonym człowiekiem - więc zapewne czytałęś o takiej
    prostej zasadzie : Krzywa produkcyjnego uczenia się" ?

    > pracy
    > możliwości
    >
    > Ale czy to wina Banku? Czy to wina Irlandczykow? Jakos u nich tego typu
    > problewmo az tak bardzo nie ma. (bede odszczekiwal, jak sam bede szedl do
    > roboty juz czuje jak tak dalej bedzie ;)

    Oj wydaje mi się że będzie Cię buzia bolała :-))) od szczekania :-)))

    > No ale czy to zle czy dobre?

    Ja nie mogę ... Podobno miałeś piątkę na koniec studiów. To jest tylko
    przesunięcie kosztów wewnątrz grupy ... Które podczas planowania
    strategicznego i tak są rozdzielane wg określonego klucza do poszczególnych
    jednostek biznesowych ....

    > Dalej twierdze, ze wlasnie na skutek wielu osob myslacych podobny do Was
    > tokiem myslenia (wiekszosc spoleczenstwa) jest tak jak jest. Zwiazki
    > zawodowe bornia swociu pracownikow - i maj w nosie wszystko inne - ale do
    > zakutych lbow nie dochodzi, ze sami podcinaja galaz. nie widza
    zaleznosci -
    > nas utrzymuja - to kosztuje - to gdzie indziej ludzie maja mniej pracy -
    > mniej pieniedzy - mniej kupuja naszych produktow.

    To jest deko bardziej w naszym kochanym kraju skomplikowane. Tu nigdy nie
    rządziły zasady ekonomii. Tu rządzą politycy ... A to diametralnie
    komplikuje funkcjonowanie na zasadach czysto ekonomicznych .... To jest
    teoria - powtarzam, praktyka od "środka" wygląda inaczej.

    > Ale ja nie porownuje gospodarek tylko mentalnosc ludzi tam mieszkajacych.
    > 80% ich PKB wytwarzane jest na samym rynku USA. Tam nie ma wielkiej
    > rozpaczy, ze ktos stracil prace - po prostu idzie i znajduje inna - nawet
    na
    > drugim koncu kraju

    Bo ta praca tam jest ... a jak ożywić gospodarkę, skoro konsumpcja
    wewnętrzna spada, bo ludzi nie stać na nabywanie dóbr ?