  • Data: 2002-11-09 12:56:01
    Temat: Re: Zwolnienia w bankow - warto przeczytac!
    Od: "berdycz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:aqio5g$9c3$1@news.onet.pl...
    > Przedostatni Modern Marketing, artykul "Homo Creativus". Jest to
    > streszczenie ksiazki amerykanskiego ekonomisty.

    Czyzby moje przemyślenia pochodziły z jakieś książki? Ja o jej istnieniu nie wiem.
    Ale skoro więcej ludzi myśli tak jak ja...:-)

    > Chcialbym sie rtez odniesc do stwierdzenia ze ilosc pieniadza globalnie jest
    > stala.

    To jest przenośnia. Nie ma zwiazku z ilością jednostek monetarnych.
    Własny status zawsze ocenia się w porównaniu do innych.
    Sto lat temu właściciel folwarku nie miał samolotu, a jego niewolnik z czworaków
    telewizora, a nawet butów.
    Dziś nie wystarczy przegranemu najemnikowi z PGR posiadanie kilku par butów i
    poletka. Jakiś stary telewizor też ma. W ziemiance nie
    mieszka.
    "Krew go zalewa" jak widzi w telewizorze tych co mają prywatne odrzutowce.
    Jak trochę pomysli to ma do wyboru: robić tak jak oni by mieć odrzutowiec (czytaj
    znaleźć milion pobratymców do wyruchania). albo
    narzekać i bić (jak Fuhrer L)

    > Jedna, krotka sprawa - nie ma sprawiedliwosci i nigdy jej nie bedzie.

    I tui się zgadzamy. Człowiek to najgorsze zwierzę zamieszkujące tę planetę.
    Nauka kościoła (każdego) o miłowaniu bliźniego i lepszym życiu w przyszłości służy
    chyba jedynie ukazaniu perspektyw wyzyskiwanym.

    > Kolejna sprawa - czy to, ze ktos na tej grupie jest bardzo bogaty - to jego
    > zasluga, czy tez wszystkich innych, skladajacych sie na jego wielki majatek?

    To jest wyłacznie zbieg okoliczności.
    Uczciwie bogatym można być tylko wtedy, gdy antenaci byli nieuczciwi i zostawili
    spadek.
    Ale noworysz musi kraść.

    > Ale - obecny system daje mozliwosci - kazdem - bez wyjatku osiagniecia
    > statusu materialnego, do jakeigo aspiruje.

    Uczciwie? Zgodnie z dekalogiem ? NIE! Majątek można pozyskać jedynie łamiąc te
    zasady.
    Obecny system zachęca: bądź mocny w gębie, przekonuj innych, że jesteś lepszy od
    nich, że należy ci się więcej pieniędzy. Wmawia
    jednostkom słabszym, że to ich wina, że nie są bogaci. Gdy faktycznie jest tak, że to
    frajerzy, którzy dali się okraść, a nie
    znaleźli innych, których umieliby okraść. Oczywiście dziś nie wypada nazywać spraw
    "po imieniu".
    Używa się słów zastępczych nowomowy: "mijanie z prawdą", "wykorzystanie szans" i inne
    podobne.

    > dalej i tak dalej. Oczywiscie, ze nalezy pomagac upadajacym zakladom, nie
    > restrukturyzowac ich. Dlaczego zlodzieje zwalniaja gornikow? Zamykaja
    > fabryki.

    Towar z kopalń, fabryk jest zbędny, bo przestarzały. Spada zysk z jego sprzedaży.
    Właściciel, prezes chce mieć niemalejący majątek.
    Musi więc ograniczyć koszty - najprościej redukując wydatki na płace i podatki,
    biorąc premie, łąpówki za unicestwianie swojego
    zakładu.Nie stać go na modernizację produktu.
    Część wywalonych ludzi ma jakiś pomysł na życie i sobie radę da. Ale znakomita
    większość zarabiała jedynie na bieżącą wegetację. Nie
    mają zaskórniaków, aby sprzedawać się samodzielnie.Oni muszą znaleźć innych
    wyzyskiwaczy.
    Szukają przewodników duchowych obiecujących im lepsze życie. Jak np fuhrer L. Stary
    yuppi - znalazł swoje 5 miniut.

    > niepotrzebnie - chce ich zwalniac. To jest takie samo pragnienie - jak
    > twoje - pozbycia sie zbednych urzednikow. Oczywiscie jest to tylko
    > porownanie.
    Zgadzam się. Sam znalazłeś przyczynę dla której za 30 lat stracisz lukratywną
    pozycję, do której przez najbliższe 10 lat będziesz
    się piął.

    > Warto takze przejrzec sie wzorcoma zachodnim - Hiszpanii, Irlandii. Kraje,
    {..}
    > rzad, przedsiebiorcy, ze zahamowano apetyty placowe, ze inwestowano.

    Fajnie! Kto inwestował? Amerykanie?
    Dzięki temu pracę stracili amerykańscy zwykli robotnicy.
    Poprawił się byt szarego Hiszpana, kosztem szarego Amerykańina.
    Ale czy to jest pozytywne? Tak, bo zmniejszyło nastroje mordercze Hiszpanów,
    Irlandczyków.
    Nie, bo w głowach szarych amerykanów świta myśl akceptująca terroryzm.
    Sam zresztą mam wątpliwość czy za atakiem na WTC nie stoi amerykańsko żydowska
    finansjera.
    Faktyczni arabscy wykonawcy z Bin Ladenem, to marionetki - kozły ofiarne.

    > Ile z dziuru budzetowej tegorocznej poszlo na inwestycyje? Niestety
    > praktycznie nic. Wszystko poszlo na konsumpcj. Przypomina to sytuacje, gdy
    > wiedzac, ze mam wielki dlug na KK, nie mam pracy i perspektywy takie sa -
    > dalej kupujemy.

    Masz rację. Ale mając do wyboru: kraść i zabijać dziś (aby nie brać kredytu), czy
    później (biorąc kredyt, aby przeżyć i "coś
    wymyślić") wybiera sie mniejsze zło. Po amerykańśku: kiedyś będzie lepiej...

    > portfelem. Tak, nie powinni zwalniac z bankow - kwestia oczywista. Ale w tym
    > samym krzyczymy - ze panstwo nas lupi.

    No cóż...tak jest.
    Nie dalej jak wczoraj zamknąłem, jedno z kilku, moje konto firmowe w jednym z banków.
    Jak bardzo "płakali", abym tego nie robił. A ja tych szeregowych pracowników lubiłem.
    Ale ktoś z nich niebawem przeze mnie wyleci.
    Czemu to zrobiłem? Bo mnie już nie stać na wiele drogich kont. Spada zapotrzebowanie
    ma moje wyroby, spada mój dochód.
    Nowej produkcji nie zaryzykuję, bo mnie nie stać. Ten sam bank nie chciał mi udzielić
    kredytu "na pomysł". Żądał zabezpieczeń,
    których nie mam. To moja wina???? A byłem u nich wiele lat VIPem.
    Gdybym ja miał zabezpieczenia - ich kredyt byłby mi zbędny.
    Oni olali mnie, ja ich, u nich ktoś wyleci, moja rodzina zdechnie. To zły scenariusz.
    A ja jeszcze nie jestem bogaty.
    Ja muszę sobie radzić. Oni nie ?
    Razem zdechniemy. Przyjdzie bogaty i nas wszystkich za bezcen kupi. Tfu... korzystnie
    zainwestuje. Wydoi i oleje.
    Patrz banki, hipermarkety, fabryki..... i najnowszy pomysł: samoloty bojowe-
    "kurewnie" drogie..a jak niezbędne do życia.:-(
    Kroplę goryczy dodaje postawa zasłużonych prezesów np medialnego PZU czy Elektrimu.
    Pan Jamroży,Wieczerzak, Pani Lundberg, Pan Siwak.... to postacie godne naśladowania
    dla młodych yuppi ????

    > Niestety brak jest jakiekolwiek sily politycznej, ktorta potrafilaby to
    > zmienic - i nad tym boleje. Wszscy wykorzystuje populistyczne zachcianki
    > spoleczenstwa, pozniej myslac dlugookresem 4 lat - za diabla nie chca nic
    > zrobic. A bez takiej zelaznej damy jak w WB - nic sie nie da zrobic -
    > niestety.

    Bo niestety Polacy są głupi i głosują na gołodupców opowiadaczy.
    A ci po dojściu do władzy najpierw muszą sobie zapewnić majątek - kosztem swoich
    wyborców.
    Obojętnie po jakim sztandarem i z jakiej kanapy pochodzą, i z kim nawiążą pakt o
    nieagresji (czytaj podzielą wpływy mafijne).
    Wódz L jest idealnym przykładem. Będzie jak MT z GB ????? czy AH z 3Rz ???
    A państwo to jest zbrojna organizacja rozbójnicza, obojętnie czy nam się to podoba
    czy nie.

    Niestety na świecie rządzą bogaci (ubodzy, którzy już nakradli), bo oni już kraść nie
    muszą i mogą działać dla dobra ogółu (czytaj
    ubogich).

    Aby nie było OT.:-)
    Teoretycznie wywalani z banków dyrektorzy, kierownicy mogą otworzyć swoje banki i
    zatrudnić dotychczasowych podwładnych.
    Czemu tego nie robią ???
    Odpowiedź znasz. Nie stać ich. Nie pozwolono im dość zarobić, aby zrobili
    konkurencję:-)