  • Data: 2002-11-09 11:55:59
    Temat: Re: Zwolnienia w bankow - warto przeczytac!
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcialbym sie rtez odniesc do stwierdzenia ze ilosc pieniadza globalnie
    jest
    > stala.

    Nie jest stała i nie moze byc stala jest scisla uzalezniona od produkcji
    jakie tworza gospodarki narodowe.

    > Mnie wydaje sie, ze jednak nadszedl inny czas. A pisanie o wielu
    > skurwysynstwach dowodzi jednej rzeczy -wierzy sie w idealy, ktorych nie
    ma.

    Oj oj Michale czyzbbys nie wierzyl w idealy? milosc , sczerosc ,
    prawdomownosc , przyjazn , bezinteresownosc ? jesli tak to zaplacze nad Twa
    dusza.

    > Jedna, krotka sprawa - nie ma sprawiedliwosci i nigdy jej nie bedzie.

    Oj juz zaczynam plakac .... ;)

    > Tak jak genetyka implikuje maksimum naszego ogolnego rozwoju, tak inne
    > rzeczy typu miejsce zamieszkania (PGR, Afryka, NY) - implikuje jakie mamy
    > ogolne szanse je wykorystac.

    No nie zgodze sie z Toba , czy myslisz ze szanse urodzonego w NY i w Afryce
    sa rowne ??

    > Kolejna sprawa - czy to, ze ktos na tej grupie jest bardzo bogaty - to
    jego
    > zasluga, czy tez wszystkich innych, skladajacych sie na jego wielki
    majatek?

    mam swoja teorie ktora sie coraz czesciej potwierdza , ktos komu sie
    "udalo" byl w odpowiednim miejscu i odpowiednim czasie no i potrafil ten
    moment skutecznie wykorzystac.

    > Argumenty typu "kazdy ma rowny zoladek", sa moim zdaniem nie na miejscu...
    > Ale - obecny system daje mozliwosci - kazdem - bez wyjatku osiagniecia
    > statusu materialnego, do jakeigo aspiruje.

    Mozliwosci daje , ale nie zaprzeczysz ze te mozliwosci nie sa rowne.

    > I dalej powracajac do tego watku. Jezeli zwalnianie w bankach jest zle -
    > ludzie tak samo traktuja zabieranie zasilkow, zmniejszanie swiadczen i tak
    > dalej i tak dalej. Oczywiscie, ze nalezy pomagac upadajacym zakladom, nie
    > restrukturyzowac ich. Dlaczego zlodzieje zwalniaja gornikow? Zamykaja
    > fabryki.

    Odpowiem Ci w ten sposob , znam czlowieka ktory byl bardzo przyjaznie
    nastawiony do ludzi .
    Jego opinia na temat kary smierci byla bardzo negatywna (byl bardzo przeciw
    karaniu smiercia).To bylo jakies 3 lata temu. W tym czasie jego corka
    zostala zgwalcona i brutalnie zamordowana .Nie musze mowic jaka ma teraz
    opinie na ten temat. Podobnie z opiniami latwo je wydajemy kiedy nas nie
    dotycza.

    > Nie ma niestety w mentalnosci naszego spoleczenstwa zwyklego przelozenia
    nad
    > tym, ze redystrybuujac potezna mase pieniadza - panstwo je marnotrawi.

    Wydatki publiczne przeciez moga w pewien sposob stymulowac gospodarke (wiec
    nie dokonca je marnotrawi).Inna sprawa ze powoduje to wzrostu produkcji
    (czyli dzialanie krotkookresowe).

    > Warto takze przejrzec sie wzorcoma zachodnim - Hiszpanii, Irlandii. Kraje,
    > ktore byly biedne. Hiszpania, gdzie bezrobocie dochodzilo do 25%....

    Nie wspomniales o Portugalii gdzie jest wysokie....

    > I tam - jednak - mozliwe bylo to, ze do stolu usiadly zwiazki zawodowe,
    > rzad, przedsiebiorcy, ze zahamowano apetyty placowe, ze inwestowano.

    Tak to jest nasz problem :inwestycje.

    > A wiesz, ze prad
    > dla pracownikow elektrownii kosztuje ciebie jako podatnika 100 mln
    rocznie?
    > A mozeby tak popatrzc ile zyskuja pracownicy PKP - i kto za to placi. 15%
    > akcji dla pracownikow prywatyzowanych przedsiebiorstw - to jak dla mnie
    tez
    > watpliwe moralnie.

    UE dopłaca do produkcji rolnej wiec nie jest to takie proste. Majac do
    wyboru dolozyc np. 100 mln. dla stoczni czy pozwolic jej upasc i koszty w
    perspektywie czasu beda wieksze niz 100 mln - powiem szczerze ze jestem za
    tym drugim , natomiast nie jest to decyzja łatwa (nawet dla mnie).