    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Znowu awaria Visy
    Date: Sun, 22 Mar 2009 02:23:34 +0100
    <gq051n$no$1@news.wp.pl>
    <8...@j...googlegroups.com>
    <gq06g6$1ig$1@news.wp.pl>
    <0...@c...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <6...@q...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <0...@s...googlegroups.com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Sprawdzaj, sprawdzaj, bo to 'not applicable' przy US nic mi nie
    > rozjasnia -- no chyba ze docelowo Stany maja byc wyspa z paskami
    > magnetycznymi, a wszyscy dookola beda uzywac chip & pin. :)

    W praktyce, slabo to widze - to nie transakcje zdalne, gdzie mozna
    odmowic akceptacji karty bez powodu. Akceptacja -> fraud -> chargeback,
    i przynajmniej sklepy beda miec czytniki procesorow ze wzgledu na obce
    karty. Nie wszedzie, na pewno, i niekoniecznie szybko.

    Tak naprawde to umowmy sie, ze te czytniki itd, z instalacja rozlozona
    w czasie, to nie jest zaden wielki koszt. Fraud, choc moze niektorym na
    reke, jest problemem.

    BTW nieco nowsze dokumenty sa dostepne na www.corporate.visa.com.
    Wyglada ze calkiem te wszystkie shifty (miedzyregionalne) zaczna dzialac
    za poltora roku dopiero, a "domestic" w ogole wedlug oddzielnych
    ustalen.

    Paski magnetyczne bedziemy miec na kartach jeszcze dlugo.
    --
    Krzysztof Halasa