  • Data: 2020-10-08 13:40:21
    Temat: Re: Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 października 2020 00:17:17 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Czemu PKO BP nie uznaje prawa jazdy jako dokumentu tożsamości.przy
    > dokonywaniu formalności z wyjątkiem wpłat/wypłat (to reguluje
    > dedykowane rozporządzenie, nie o tym mowa)? Chodzi mi o konkretny
    > przepis a nie zasłanianie się "wewnętrznymi procedurami". Skoro pj
    > jako dokument tożsamości uznają sądy, urzędy, komisje wyborcze to
    > dlaczego bank nie chce?

    https://gazeta.policja.pl/997/informacje/169027,Doku
    menty-stwierdzajace-tozsamosc.html

    "...Wszelkie legitymacje służbowe, jak również legitymacje szkolne bądź studenckie i
    legitymacje biblioteczne oraz podobne dokumenty ze zdjęciem należy uznać za dokumenty
    pozwalające na ustalenie tożsamości (a nie stwierdzenie tożsamości). Dokumenty te
    zawierają dane dotyczące tożsamości ich posiadacza, jednak ich funkcja w obrocie
    prawnym jest inna aniżeli potwierdzanie tożsamości. Ich rolą jest wykazanie pewnych
    uprawnień osoby, na którą legitymacja została wystawiona. Tak samo należy
    zakwalifikować prawo jazdy, które - zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z 5 stycznia 2011
    r. o kierujących pojazdami - jest dokumentem stwierdzającym posiadanie uprawnienia do
    kierowania pojazdami wymienionymi w tym przepisie.

    Podsumowując, do katalogu dokumentów stwierdzających tożsamość należą następujące
    dokumenty: dowód osobisty, dokument paszportowy, karta tożsamości, książeczka
    żeglarska, karta pobytu, polski dokument tożsamości cudzoziemca, dokument ,,zgoda na
    pobyt tolerowany", tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, dokument podróży
    przewidziany w konwencji genewskiej dotyczącej statusu uchodźców. ".