  • Data: 2016-04-25 16:34:15
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" nfkl5j$a7k$1$P...@n...chmurka.net

    > Ja uważam, że emerytura powinna być jedna stała, wypłacana każdemu po przekroczeniu
    jakiegoś wieku, bez względu na to czy nadal
    > pracuje czy nie, a cały ZUS zastąpiony jednym komputerem wykonującym te przelewy co
    miesiąc (i jakie oszczędności).

    Oburzające!! Chcesz dorosłych ludzi traktować jak dzieci?!
    No -- prawie jak dzieci, bo pierwsze dziecko w rodzinie
    dostaje 500 pln warunkowo... A emeryturę by dostał każdy,
    niezależnie od tego, ile ma rodzeństwa... ;)

    Ponadto proponujesz krach gospodarczy -- bezrobocie...
    Zarówno po stronie likwidowanego ZUSu, jak i po stronie
    społeczeństwa wyzwolonego z głupoty/ucisku ZUSu...

    Na takie demolowanie Państwa nie można pozwolić -- miejsca pracy są najważniejsze!!!
    ;)

    [Polska jest najważniejsza; najważniejsza jest Miłość; praca
    jest najważniejsza; najważniejsze są pieniądze... więc co
    jest najważniejsze?...]

    > Argumenty, że jak z kogoś więcej ściągnięto to mu się większa emerytura należy (co
    uzasadnia utrzymywanie całego ZUSu aby to
    > liczyć) są dokładnie takie jakby powiedzieć, że płacącemu większe podatki się od
    państwa więcej należy, a nie słyszę takich
    > głosów.

    Jeśli nadal będzie podążało to państwo obranym kursem, za jakiś czas
    wysokości emerytur będą wprawdzie zróżnicowane, lecz ogólnie tak
    niskie, że każdemu emerytowi starczy tylko na waciki. :) [jedni
    kupią dwie paczki wacików -- inni aż siedem podobnych paczek...]

    Sprawiedliwość jest też najważniejsza... ;)

    > Ten z kogo więcej ściągano sobie po prostu więcej odłoży i i tak będzie miał lepiej
    na emeryturze.
    > Według mnie im więcej ludzi w gospodarce a mniej w urzędach tym szybszy rozwój
    państwa i mam wrażenie, że politycy myślą dokładnie
    > odwrotnie :(.

    Nie rozumiesz podstawowych celów istnienia obecnego/współczesnego Państwa. ;)
    Podatki nie są po to, byś spokojnie żył, ale po to, by Cię (i innych)
    ogołocić ze wszystkiego, co zbyteczne, zostawiając Ci (oraz reszcie
    ludzkiego planktonu) tylko to, co konieczne -- dosłownie chleb z masłem,
    dach nad głową, listek figowy itd... ;)

    () Społeczeństwo bogaczy jest: kapryśne; niechętne do pracy/roboty; buńczuczne;
    solidarne...
    () Zaś motłoch biedoty jest: potulny; rzuca się na każdą, choćby najgorszą robotę;
    żre się
    wewnętrznie między sobą itd...

    -=-

    Mam niemal 50 lat, więc doskonale pamiętam dążenia ludzi obalających tak zwaną
    komunę.
    Po ponad 25 latach -- te dążenia są nadal aktualne. Przed laty schronieniem wg
    Polaków
    były USA i była Europa Zachodnia -- dziś Polacy nie mają już tych złudzeń...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'