  • Data: 2016-04-25 21:10:13
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" nflm76$m41$1$P...@n...chmurka.net

    > O ekonomii nie mam bladego pojęcia i może dlatego pomysł, aby każdemu obywatelowi
    wypłacać coś w stylu 500+ (kosztem wyższych
    > podatków) wydaje mi się realistyczny i nie taki głupi (ale już żadnych innych
    zasiłków (pomijam na razie kwestię
    > chorych/niesprawnych itp)).
    > Koronny argument przeciw takiemu rozwiązaniu, że jak ktoś coś za nic dostaje to nie
    ma motywacji do pracy, wydaje mi się totalnie
    > nie trafiony. Obecna sytuacja, że jak ktoś nie pracuje to dostaje jakiś
    zasiłek/pomoc (np. 800) , a jak zacznie pracować i zarobi
    > (np. 1200) to mu zabiorą te 800 i jeszcze od tego 1200 zapłaci ze 200 podatku -
    czyli zostanie mu 1000, gdy bez pracy miał 800
    > jest zdecydowanie nie motywująca do pracy.

    Zasiłki mają sens tam, gdzie średnia płaca jest kilkanaście razy wyższa niż
    ów zasiłek. Na zasiłku wegetujesz a zarobki zezwalają na życie -- podróże,
    rozwój, zakładanie rodziny, inwestycje... Zasiłek to obciach, upokorzenie,
    ale i przeżycie, zaś praca i zarobki to po prostu piękne życie.

    Ale w Polsce zarobki są niskie -- tu zasiłki są trudnym tematem.

    https://youtu.be/OkjG7IEzXOs <-- wieści z Wartburga ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'