    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Date: Thu, 5 Feb 2004 09:09:42 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Daja wiecej za free niz dotychczas w mbanku. Rzeczywiscie widac, ze
    > poprzednich watkow nie czytales, bo bylo to poruszane kilka razy.

    Mozesz mi napisac ktore. Chetnie posprawdzam jaka zajmuja pozycje na rynku i
    jakie oferuja warunki i jakie maja wyniki finansowe.
    Ja pisze ci, ze prezes ING Direct, banku wirtualnego, ktory dziala na 8
    rynkach mowi, ze nie wchodza na rynek gdzie srednia depozytow jest mniejsza
    od 10 tys euro - bo projekt nie osiagnie bep - ty zbywasz ten argument -
    wiesz lepiej....
    Ja pisze o innej sile nabywczej - ty zbywasz to - mowisz o kosztach pracy...
    I tak dalej.
    Stary - chcesz sie przekrzykiwac, czy dyskutowac?
    Nie napisales zadnego merytorycznego argumentu poza biciem piany!

    > Ale tez i wydatki maja wieksze, o czym juz pisalem, wiec ten bilans
    > sie czesciowo rownowazy...

    Jestes pewien? Skad? Ja patrze na przycjhody na jednego pracownika i koszty
    dzialalnosci - i jakos takiej zaleznosci nie widze.
    Ja parze np. na rezerwy obowiazkowe w UE i w Polsce, albo na klasyfikacje
    kredytow i tez tej zaleznosci nie widze. Ty pomijasz to jako rzecz
    nieistotna. Powiedz - jak mozna z Toba dyskutowac? Albo spoecjalnie tego nie
    chcesz zauwazyc, albo sie nie znasz i piszesz dyrdymaly.

    > A byla? Jesli tak to jaka i jak prowadzona w 2001 roku?

    Pisalem ci w jednym z watkow. Bank promowal sie w zupelnie innych mediach i
    w inny sposob niz Inteligo czy mBank.

    > Za to u nas robocizna jest tania.

    Ale mamy przerost zatrudnienia i ci pracownicy sa malo wydajni. Jesli juz
    operujesz tym argumentrem - znaczy sie wiesz. Jaki jest procentowy udzial w
    kosztach banku w Polsce i na zachodzie wydatkow zwiaznych z zatrudnieniem?
    No? Czekam . Czy znowu jakis glodny kawalek wrzucisz, obnazajac wartosc
    twojej pisaniny?

    > Chetnie, tylko jak udowodnic kto z nas mial racje?

    Dla inwestorow liczy sie bep. Taki Lukas osiagnal w zeszlym roku zwrot z
    kapitalu ok 45%. Pekao SA [rawie 20%, PKO BP ponad 20%, AIG ponad 50%. Przy
    obecnej inflacji sa to wyniki porownywalne z najlepszymi bankami zachodnimi.
    Powiedz mi jaki jest sens z punktu widzenia inwestora topienie kasy z
    mglista perspektywa jej odzyskania za kilka lat, skoro zainwestowanie tej
    samej kasy - chociazby w MultiBank da znacznie lepsze i szbsze efekty?
    Nalezy raz na zawsze zerwac z fikcja, ze bank zarabia na kazdym kliencie
    tyle, ze nalezy mu sie darmowa obsluga. Banki zarabiaja na niektorych
    klientach i ich obowiazkiem jest maksymalizacja zysku (ktora w dlugim
    okresie sprowadza sie do zaoferowania inwestorom jak najwyzszej wartosci
    biznesu).

    Co sie zreszta martwisz - przeciez jesli jest tak jak mowisz - to po wjesciu
    do UE czeka nas swietlana przyszlosc! Banki rzuca sie, zeby oferowac ci
    dartmowe konto! (jeszcze doplaca gdybys mial za maly depozyt ;)

    > Nie, oczywiscie, ze dla klientow banku. :P

    Jak sie klientom nie podoba - moga isc do SKOKu ;lub zalozyhc jakis swoj
    wlasny.

    > Zebys sie nie zalamal jak Twoje wyliczenia i prognozy okaza sie do...
    > Nie, oczywiscie, do bledu sie wowczas nie przyznasz, jedynie bedziesz
    > twierdzil, ze warunki sie zmienily... ;)

    No nie wiem. Po wprowadzeniu oplat w VW Banku direct przewiduje fale
    samobojstw, okaleczen, czy chorob psychicznych.... Ja raczej sie nie bede do
    nich zaliczal.