  • Data: 2004-02-04 20:53:43
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Bzdura, na poczatku przez dlugi czas VWBd nie prowadzil zadnej
    > widocznej kampanii promocyjnej. Wyniki finansowe jakie w koncu podal
    > byly dla wielu zaskoczeniem.

    Sam bzdury gadasz! Slyszales cos o grupie docelowej? Widocznie nia nie
    jestes, skoro nie widziales reklam VBd. Szkoda gadac. Gardlujesz, a nie masz
    racji.

    Czerwiec 2001:
    "Wirtualne konto Volkswagen Bank Direct w kwietniu i maju br. było
    reklamowane w prasie, na billboardach i w radiu, jednak nie jest promowane w
    Internecie "Volkswagen Bank Polska ma inne plany w związku z Volkswagen Bank
    Direct niż Inteligo czy mBank. Nie chcemy generować aż tylu rachunków.
    Planujemy pozyskanie 50-70 tys. użytkowników wirtualnego banku w ciągu
    najbliższych 5 lat. Chcemy wprowadzać swój produkt na rynek spokojnie" -
    mówi Małgorzata Falkowska, specjalista ds. marketingu w Volkswagen Bank
    Direct. Falkowska przyznaje, że działania w Internecie dotyczące e-konta VBD
    nie są rozwinięte, jednak nie wyklucza, że jesienią wraz z drugim etapem
    klasycznej kampanii reklamowej zostaną one wzmożone. Na razie trwają rozmowy
    z polskimi portalami. Falkowska mówi, że liczba użytkowników Volkswagen Bank
    Direct będzie znana dopiero po podsumowaniu roku 2001. Udziałowcem
    wirtualnego banku jest Volkswagen Bank Polska SA, zajmujący się
    kredytowaniem zakupów samochodów koncernu Volkswagen. "

    pazdziernik 2002
    Volkswagen Bank direct wprowadził ROR
    Volkswagen Bank direct (VBd) wprowadza do swojej oferty rachunek ROR o
    nazwie Konto e-direct i rozpoczyna kampanię reklamową. Jej budżet wynosi ok.
    2 mln zł, a celem jest pozyskanie jak największej liczby użytkowników kont.
    Kampania rozpoczęła się 14 października br. i potrwa najprawdopodobniej do
    końca listopada br. Strategię i kreację przygotowała agencja Grey Worldwide
    Warszawa, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy HMS
    Carat.
    ,Kampania jest skierowana do naszych potencjalnych klientów, za których
    uważamy nie tylko ludzi młodych, ale również osoby w wieku średnim" - mówi
    Ewa Boguszewska, kierownik działu marketingu w Volkswagen Bank direct. W
    przeciwieństwie do poprzednich kampanii VBd obniżyła kryterium zarobków
    potencjalnych klientów, do których kierowana jest kampania, z ok. 3 tys. zł
    do 1,5-2 tys. zł. Kampania obejmie prasę ("Gazeta Wyborcza",
    "Rzeczpospolita", "Newsweek", "Polityka" i
    "Puls Biznesu"), outdoor (ok. 50-60 nośników należących m.in. do firm Ströer
    out of Home Media i Cityboard Media) i internet (m.in. Onet, Wirtualna
    Polska, Wprost i Gazeta; przygotowaniem kampanii w sieci zajęła się agencja
    Argonauts).

    No i moze powiesz mi ile wydaje VW Bank direct na reklame w przeliczeniu na
    jednego klienta? Tak sie sklada, ze ja sobie to obliczylem.
    a moze jeszcze pochwalisz sie swoja wiedza na temat ilosci klientow i
    zatrudnienia?

    > Twoje argumenty obrazuja przeszlosc, a terazniejszosc jaka widze
    > dookola siebie jest taka, ze ludzie z wysokimi dochodami i/lub
    > oszczednosciami wycofuja je z mbanku, znam tez pare osob o wysokich
    > dochodach (informatycy), ktorzy planowali zalozyc konto w mbanku jako
    > swoje pierwsze lub drugie wirtualne konto, a teraz mowia, ze po tych
    > zmianach nie zaloza konta w mbanku tylko w VWBd.
    > Klienci z oszczednosciami maja oszczednosci dlatego, ze potrafia
    > liczyc i oszczedzac...

    Przeciez oprocentowanie bylo od dawna wyzsze w VBd! Wiec to zaden argument.
    I dalej to, ze ty znasz kilka osob - czy to ma swiadczyc o tym, ze wszyscy
    tak sie zachowuja? Porownaj ile klientow ma VBd a ile mBank a ile Inteligo.
    Popatrz tez na zapowiadany przez ten instytucje czas osiagniecia break even
    point. Zdziwisz sie.

    > Najwyrazniej, skoro sie tak naprodukowales w tym poscie. ;P

    Tobie bym nie odpisywal ;) I tak nie zrozumiesz. ale czytaja inni. :D

    > Mowmy szczerze: droge glupsza. Oni sami zapomnieli jaki kit od lat
    > wciskali swoim klientom: http://www.mbank.com.pl/wiecej/reklama.html
    > i nie przewidzieli co sie stanie.

    to znaczy CO konretnie sie stanie?
    Bank szybciej osiagnie bep?

    > Ciekawe jak ta oplata ma sprawic, aby pozbyc sie takich klientow, oni
    > przeciez konta nie beda z tego powodu likwidowac. Kazdy tu przeciez
    > sypie jak z rekawa przykladami jak to mozna bylo zrobic madrzej,
    > jesli rzeczywiscie chodzilo o pozbycie sie takich klientow...

    Chodzi o generowane koszty. Pisze przeciez - ze pozbyc sie kosztow do
    konkurencji, a takim niedochodowym klientom zaoferowac produkt, na ktory sie
    skusza - bo jest tanszy lub jedyny w swoim rodzaju.

    > Poza tym BRE Bank zarabia na kredytowaniu przedsiewziec
    > gospodarczych, to jest prawdziwe pole do zarobku, mbank mial byc i de
    > facto w wiekszosci jest tylko zrodlem taniego pieniadza, wiec ta cala
    > gadka o tym, ze mbank sam przez sie ma przynosci dochod to tylko
    > mydlenie oczu. Najwyrazniej ktos zle zarzadzal BRE Bankiem, czyli
    > kredytowano zle inwestycje, to teraz nawet mbank na sile chca zrobic
    > napredce dochodowy z tego powodu.

    Gdybys nie zauwazyl - w miedzyczasie drastycznie spadly stopy procentowe a i
    koszty pozyskania kapitalu. Ale to juz inna historia - ale i tak wiesz
    swoje.

    > Nie wszyscy, ja pomimo posiadania konta w VWBd od poczatkow jego
    > istnienia, od pewnego czasu niewiele w nim mialem, a duzo w mbanku, a
    > teraz bedzie odwrotnie.

    No i ok. Jesli postapia tak wiekszosc klientow mBanku - wtedy okaze sie, ze
    bank sie pomyli. Jesli okaze sie, ze zacznie przynoscic zyski to kto sie
    pomyli?