  • Data: 2016-04-09 07:35:56
    Temat: Re: VW likwiduje tokeny
    Od: klaus <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-04-2016 o 22:14, Krzysztof Halasa pisze:

    > Przyznaję że od pewnego czasu nie mam nic wspólnego z tokenami RSA, ale
    > nie wydaje mi się, by koszt "obsługi" istniejącego tokena był istotny.
    >
    > Może zauważyli pewne zagrożenie, o którym było głośno kilka lat temu.

    Informacja o wycieku danych pojawiła się w 2011 roku, można raczej
    założyć że w tokenach wydawanych po tej dacie nie ma problemu z
    bezpieczeństwem.

    Co do kosztów, znasz koszt utrzymania systemu do obsługi RSA w banku?
    Wsparcie, licencje itp?
    Druga sprawa, jeżeli bank zdecydował się na zmianę systemu to nie opłaca
    mu się utrzymywać równolegle dwóch rozwiązań - to nie jest prosta
    bezkosztowa w utrzymaniu aplikacja na PC typu saper czy notatnik.