  • Data: 2009-01-01 21:29:57
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:
    > Nie za bardzo rozumiem argumentów "chciałeś dobrze zarabiać, było nie
    > zostawać nauczycielem". To, że nauczyciele zarabiają mało, nie jest
    > normalne. Żądnym podwyżek belfrom nie można mówić "trzeba było wybrać
    > inny zawód". To sytuacja w szkolnictwie jest chora, a nie chore są
    > wymagania płacowe pracowników.

    W Polsce w większości zawodów budżetowych (nauczyciel, lekarz, sędzia,
    prokurator, urzędnik, policjant) zarabia się mało. Skoro ktoś wiedział
    co go czeka to po co się tam pchał ? Czy ktoś go zmuszał ? A skoro
    chciał to niech teraz nie płacze. Może to i brutalne i może będą tu po
    mnie za to jechać ale aby dać podwyżki ww. zawodom to ktoś musiałby za
    to zapłacić np. ja ze swoich podatków czego zdecydowanie sobie nie życzę.

    Zawód nauczyciela ma swoje przywileje (3 miesiące wakacji, praca 16h
    tygodniowo lub mniej - i proszę mnie nie przekonywać, że nauczyciel cały
    czas się dokształca, sprawdza klasówki lub robi inne dziwne rzeczy -
    znam nauczycieli i wiem jak to wygląda) tak jak i inne zawody mają swoje
    (np. wcześniejsze emerytury górnicze lub w policji i innych służbach
    albo możliwość łatwego przejścia do innego zawodu prawniczego w
    przypadku sędziego czy prokuratora).

    Ja osobiście również jestem za FORMALNYM sprywatyzowaniem zarówno
    edukacji jak i służby zdrowia, bo nieformalnie to tak czy inaczej się to
    już dawno sprywatyzowało tyle, że pieniądze idą pod stołem (płatny
    zabieg za miesiąc, bezpłatny za rok; korepetycje) lub innymi kanałami
    (np. pakiety usług medycznych ma wiele firm) co stanowi swoistą patologię.

    --
    Mithos