  • Data: 2009-01-01 21:06:06
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 21:38:30 +0100, Szymon napisał(a):

    > I słusznie, bo to zupełnie niepoważny argument.

    Chcę produkowac betonowe koła ratunkowe. Co z tego, że nikt nei chce ich
    kupować? Argument, że jak chcę zarobić to mam zająć się czyms innym jest
    niepowazny.

    > Szczególnie, gdy chodzi o szkolnictwo. Bo cóż my możemy Europie/Światu
    > zaoferować jeśli nie wykształconych ludzi? Jednak wiesz... celnicy dostali
    > 500zł w ubiegłym roku, listonosze itp., bo nauczyciele są grupą, której
    > efektów pracy nie widać od razu. Jak poczta stoi to jest dramat, gdy
    > przejścia graniczne zablokowane także... a szkolnictwo - jakoś to będzie i
    > oby Polska nie zginęła.

    No widzisz, a co mi z tego przyjdzie, że Polska bedzie produkowała ludzi
    wykształconych?

    > Tak, w prywatnych szkołach często nauczyciele są zatrudnieni na umowę o
    > pracę bez respektowania Karty Nauczyciela. Np. w przedszkolach pracują
    > normalnie po 8h zamiast 5. Zarabiają lepiej... dużo lepiej. Anglista
    > rozpoczynający pracę dostaje 1000zł (licencjat, w oparciu o KN), ale
    > zatrudniony na firmę 2500zł. Z tym, że nie ma płaconych wakacji, ferii itp.,
    > więc w sumie wychodzi mu mniej. Jeśli założyłby samodzielną działalność to
    > dostanie 5000zł brutto.

    No popatrz, straszne, nie? Ludzie chca nauczycielom płacić niedużo.

    > Czasami jest problem z jakością kształcenia w szkołach/uczelniach
    > prywatnych. Był taki czas, że prywatne uczelnie (na tym przykładzie lepiej
    > to widać) uchodziły za zdecydowanie lepsze niż państwowe molochy. Dziś jest
    > odwrotnie i często pracodawcy chcą absolwentów politechnik/uniwerków.

    No i? Jakiś problem?

    > Problem w tym, iż niewielu rodziców jest światłych i ma pojęcie o
    > wychowaniu. Bo wiesz... aby zostac nauczycielem trzeba skończyć studia, kurs
    > aby prowadzić auto czy jakiś tam wózek widłowy, ale by zostać rodzicem nie
    > trzeba nic. I w tym momencie, gdyby rodzic wybierał nauczyciela to
    > najczęściej wybierałby tego, który stawia za nic same piątki. Bo wtedy
    > rodzic jest dumny z dziecka, nie jest wzywany do szkoły, dziecko nie
    > powtarza roku itp.

    No i? Może odebrać dzieci rodzicom?

    > Rodziłoby patologie moim zdaniem. Jeśli rodzic zajmuje się swoim dzieckiem
    > to OK, ale są szkoły, w których ok. 50% rodziców to rodziny patologiczne.
    > Dość powiedzieć, iż w tej chwili w szkołach średnich dochodzi do sytuacji,
    > iż ponad połowa uczniów jest z rozbitych rodzin. To nie jest normalna
    > sytuacja.

    Ciekawe. A według mnie norme wyznacza ogół...

    > Mnie się wydaje, iż nauczyciel powinien być niezależny od rodziców
    > do granic możliwości.

    Tak, tak. A mnie się wydaje, że powinien robić to, co chce ten, który mu
    płaci - czyli rodzice.

    > może mu pomóc zostać kimś. A mama to wiesz... cokolwiek dziecko nie zrobi
    > jest super, extra i co najwyżej wszyscy wokół sa głupi, że tego nie widzą.

    A jednak - ubezwłasnowolnić rodziców. Ty na początek.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356