  • Data: 2009-01-01 21:02:03
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I dziwnym trafem wszystkie te resorty działają gorzej niż ich prywatne
    > odpowiedniki.

    Zauważ, że prywatne odpowiedniki działają RAZEM z państwowymi. Nic mi nie
    wiadomo o państwie, które by miało tylko i wyłącznie prywatną armię czy
    policję. Także... szkolnictwo.

    > Nie widzę w tym nic złego, aby prywatne wojsko zaprowadzało pokój w
    > Iraku. Jestem pewien, że byliby bardziej skuteczni. Państwowy może być
    > tylko minister obrony, usługi przez państwo polskie mogą już być
    > wykupywane w prywatnych firmach.

    "wykupOwane" :-))
    Wiesz... zapominasz chyba, iż te resorty mają dostęp do tajnych dokumentów.
    A rynek rządzi się kwestią kto da więcej. Masz prywatne autostrady w PL :-)
    Starczy... ale tak poważnie... Wolę, aby nas bronili patrioci niż ludzie,
    którzy za +20% pensji zmieniają barwy i zaczynają strzelać do swoich.

    > Większość innych służb też można sprywatyzować. Na przykład służbę
    > więzienną. Wysuwa się argument, że prywatną firmę można przekupić.
    > Jednakże nic z tego nie wynika.

    Wynika wiele. Firma prywatna sprzedaje produkt/usługi - najczęściej temu,
    kto da więcej. Pewne rzeczy nie mogą być na sprzedaż.

    Państwowego urzędnika przekupić jest
    > łatwiej, w dodatku po wykryciu nieprawidłowości łatwiej zmienić wykonawcę
    > usługi, niż zwolnić i zatrudnić nowych pracowników państwowych.

    Też nie do końca, bo za zdradę stanu są dość surowe kary (niedawno włącznie
    z karą śmierci). Gdybyś dawał dostęp do broni, tajnych materiałów
    strategicznych, kodów sterujących elektrowniami atomowymi czy bronią jądrową
    prywatnej firmie i to jeszcze poprzez przetarg kto taniej, po czym byś
    zmieniał je, bo nieprawidłowośc (a tych wiele bywa) to wkrótce nie byłoby
    sensu w ogóle wprowadzać klauzuli tajności do czegokolwiek.