    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Te banki znowu oszukały!
    Date: Fri, 14 Jan 2022 05:25:48 +0100
    <srla1n$pdn$1@gioia.aioe.org> <61deb3d5$0$542$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." 61deb3d5$0$542$6...@n...neostrada.pl

    odsetkowego kapitalizowania zależy od zyskiwania bądź

    > A to niewatpliwie.
    > Najplepiej podsumował to Kali :-)

    Swego czasu na lekcji matematyki w ogólniaku Ugolik
    (nazwisko nauczyciela matematyki, imienia nie pamiętam)
    dał mnie fleka a innym uczniom dał piątki, gdyż uzyskałem
    na klasówce/kartkówce/karteczce jakiś wynik a pozostałe
    osoby uzyskały jakiś inny -- spójny...

    Wykazałem błąd w rozwiązaniu innych a w moim rozwiązaniu
    nikt nie znalazł błędu, więc Ugolik uznał me racje -- mnie
    dał wówczas czwórkę a pozostałym dał trójki...

    Jakże można było dać mnie piątkę i jakże można było
    dać najlepszym z najlepszych fleki tak zwane?

    Karteczkę pisała tylko część klasy.

    Karteczką zwano ,,pisemną formę ustnej wypowiedzi'', w czym
    powoływano się na 'kolokwium', czyli pisemny sprawdzian na
    wyższej uczelni, nazwę którego brano od 'colloquium', czyli od 'rozmowy'...

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/kolokwium;10257.ht
    ml

    Wówczas były następujące oceny:
    2 -- niedostateczna
    3 -- dostateczna
    4 -- dobra
    5 -- bardzo dobra

    'Flekiem' zwano dwójki -- także nauczyciele, w tym Ryczaj
    (nazwisko nauczycielki języka polskiego; imienia nie pamiętam)
    tak mówiła...

    -=-

    Mam problem z piciem herbaty -- mam trudności z podniesieniem
    do ust kubka herbaty prawą ręką... Kilka dni temu trudno mi było
    umyć się... Gorąca woda była zbawienna... Z trudem mogłem ścisnąć
    prawą rękę/dłoń w tak zwany kułak czy pięść... Teraz też mam z tym
    problemy, ale coraz mniejsze...

    Wiem, że w takich sytuacjach warto ćwiczyć -- podnosić, ściskać itd..
    Oby do granicy bólu -- ale tu nie ma żadnego bólu... Ręka jest słaba
    a pełen kubek (kubek pełny herbaty) jest za ciężki do podniesienia...

    Wiem też, że z ,,ludzkich rąk'' nie otrzymam skutecznej pomocy
    w pokonywaniu tego problemu, gdyż jest to problem rzeczywisty
    a ,,ludzie'' preferują rozwiązywanie fikcyjnych problemów! Ta
    nieskuteczna pomoc to informacja -- jakże skąpo udzielana...

    -=-

    Od kiedy pamiętam, żyłem w kastowym społeczeństwie -- ludzi
    podzielonych/posortowanych na lepszy sort i gorszy...

    Najpierw do wyższej kasty należały dzieci komunistów.
    Później do lepszego sortu należeli ludzie Kościoła.
    Wreszcie lepszym sortem byli bogaci.
    Teraz ten lepszy sort to Kaczyńscy...

    Tak czy inaczej -- stale ktoś wokoło mnie pretenduje do lepszych...
    Tym lepszym trzeba wszystko wytłumaczyć po ludzku i ogólnie trzeba
    podzielić się z tymi lepszymi całym swym dobytkiem, w tym także za
    ten lepszy sort trzeba spłacić zadłużenie tegoż sortu...

    -=-

    Ludziom lepszego sortowi, rzeczywistym językiem lepszego sortu:
    ,,odpierdolcie się ode mnie!''. Nie zadłużałem was -- myślą,
    słowem, uczynkiem czy zaniedbaniem, nie mam majątku, nie mam
    dochodów, nie ma wykształcenia, nie mam zdrowia...

    Zdrowie i szanse na swoje życie traciłem wtedy, gdy dopierdalaliście
    (tu też użyłem języka lepszego sortu) mi i kazaliście mi (literalnie)
    poznawać niedomagania bliźnich... Zanim zaczniecie pierdolić (to także
    język lepszego sortu) o tym, że zostanę sam, że mi nie pomożecie itd.,
    możecie zastanowić się nad tym -- ile wam zawdzięczam, ile razy
    pomogliście mi (czy komukolwiek) itd...

    Od dzieciństwa nie cierpiałem ludzi zaciągających kredyty,
    lecz zrzucających na innych ludzi spłacanie tychże kredytów...

    -=-

    https://youtu.be/2JiagV8HGjc
    https://www.tekstowo.pl/piosenka,jacek_kaczmarski,pi
    ec_glosow_z_kraju__protest.html

    Aż umarł żyć nie mając sił.
    Nie było za co pochować.

    https://youtu.be/EODgeIigxlQ

    To miasto -- ja zbudowałem
    By mieć na starość -- gdzie żebrać.

    https://youtu.be/KDG2MiCsw44
    Ja prosty człowiek...

    JF> Najplepiej podsumował to Kali :-)

    Owszem -- wypowiedź Kalego jest bezcenna!

    Staś: - co to jest zły uczynek?
    Kali: - Jeśli ktoś Kalemu zabrać krowy, to jest zły uczynek.
    Staś: - A dobry?
    Kali: - Dobry, to jak Kali zabrać komu krowy.

    https://pl.wikisource.org/wiki/Strona:Henryk_Sienkie
    wicz-W_pustyni_i_w_puszczy.djvu/376

    -=-
    -=-

    Jaka jest różnica pomiędzy:

    - zaciąganiem długów
    - braniem kredytów

    -=-

    Gdyby moi dłużnicy zwrócili mi długi zaciągnięte u mnie, byłbym bogaty!

    --