    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Te banki znowu oszukały!
    Date: Tue, 11 Jan 2022 04:30:29 +0100

    W dniu 10 sty 2022 o 23:23, Poldek pisze:

    > W jakimś filmie Danny deVito opowiada taką anegdotę o facecie, który
    > idzie przez miasto i widzi w witrynie sklepu piękny garnitur. Ubranie
    > bardzo mu się podoba, więc wchodzi i kupuje ten garnitur. Zakłada go na
    > siebie i idzie dalej zadowolony z siebie przez miasto. Aż mija kolejny
    > sklep, a na wystawie inny garnitur - jeszcze ładniejszy! Facetowi
    > natychmiast przestaje się podobać jego garnitur i chce się go pozbyć -
    > jak najszybciej oddać - bo teraz chce to drugie ubranie. Ta historia
    > może się ciągnąć i ciągnąć.

    Mówił mi, że jestem głupi, gdyż kupuję czasopisma, które można czytać
    za darmo w Empiku... Odpowiadałem mu, że ktoś te czasopisma tworzy,
    ktoś drukuje, ktoś kolporteruje itd. -- wszystko to kosztuje i za to
    wszystko trzeba zapłacić, by biznes nie zgasł... Bronił się -- nie
    jesteśmy bogaci, nie jesteśmy dorośli, nie mamy własnych pieniędzy,
    nie zarabiamy... Dziś jest rektorem białostockiej medycyny... Mówił,
    że mam dobrego ojca -- odwiedzającego z rodziną Hortex w niedziele...
    [lubiłem te wypady -- park, ambrozje, napoje i soki... w dorosłym
    życiu kontynuowałem te wizytacje...]

    No tak... Ale ja nie o tym chciałem...

    Bywa, że w jakiejś ,,czytelni'' (kiedyś to były stacje benzynowe,
    później galerie handlowe, nawet ze dwa razy byłem w dosłownej
    czytelni -- raczej była tam pustka) zobaczę czasopismo, które mnie
    niessamowicie zainteresuje! Które dosłownie MUSZĘ MIEĆ!!! Otóż,
    jak Adaś przykazał -- czytam w ,,czytelni'' i wychodzę bez płacenia...
    Czasami usłużna pani zauważy -- proszę usiąść... Memu znajomemu
    zaproponowała (tak mi opowiadał) kawę czy herbatę -- już nie
    pamiętam... Ale bywa i tak, że nie mam czasu na czytanie -- wówczas
    wyjmuję komórkę... ;) Bywa, że w czasopiśmie jest jakiś klucz
    czy kod i adres strony WWW pod którą można znaleźć cały obrazek ISO...

    Kiedyś zostałem oskarżony o niecne czyny przez dyrektora Maja. :)
    Był stan wojenny... W budynku szkolnym strzeliłem fotkę Majowi...
    Ach jak mu to nie spodobało się!!! Zaczął mnie oskarżać o to i owo...
    Nazwano mnie wówczas przeżytkiem extremy Solidarności... Wciągano
    w brudne interesy... Oskarżano... Pamiętam, jak w swej obronie
    zauważyłem, że ,,razem ze mną była masa innych ludzi''... Maj
    krótko -- for example!?! Musiałem improwizować w stresie...
    - Choćby: Marek, Adaś, Jacek...
    Maj miał dosyć! -- neonazista Jacek był trudnym przeciwnikiem
    w ogóle -- był inteligentny! Marek? -- prokuratorskie dziecię...
    Adaś? -- najlepszy z najlepszych... Marek uznał, że nie warto
    dyskutować z faktami -- a faktem było umieszczenie go pośród
    winowajców... Wiedział, że nie warto mielić wody młynkiem do
    kawy... Jacek zwęszył przygodę! -- uwalenie Maja rajcowało...
    Adaś wprost wypalił:
    - Jak mogłeś? -- przecież mnie tam wtedy nie było!.
    - A superpozycja? ;) Toż wszędzie jesteśmy -- tyle tylko,
    że nie wszędzie równie prawdopodobnie... Adasiu -- ja
    nigdy ;) nie kłamię. Zaś Ciebie nikt nie ruszy... Mnie
    chcą wywalić ze szkoły... W takiej osłonie nie zginę. :)
    Adaś czy chciał, czy nie chciał -- pogodził się... Wkrótce
    dyrektor Maj przesłuchał chłopaków i Adaś pokornie potwierdził
    mą prawdomówność. ;) Wiedział, że tylko winni bronią się czy
    usprawiedliwiają...

    Opowiedział mi historię swego oka -- oglądał igłę cyrkla...
    Przybliżał tę igłę do oka, by ją lepiej zobaczyć... Aż dźgnął
    się tą igłą w sam środek oka, poważnie uszkadzając to oko na
    resztę swojego żywota...

    -=-

    Nie byłem wcale aż taki głupi... ;) Kupowałem węgierskie Foto
    i kilka czasopism, głównie okołotechnicznych... Akurat Adaś
    przyłapał mnie chyba na Młodym Techniku...

    Ale książek nie kupowałem -- niemal codziennie, wracając ze
    szkoły (nawet z kolegami) odwiedzałem techniczną księgarnię,
    zdejmowałem z półki książkę, otwierałem w miejscu wskazanym
    zakładką, czytałem, wkładałem zakładkę, odkładałem książkę
    na półkę... Gdy książkę przeczytałem -- dawałem znać sprzedawczyni,
    że książkę tę można już sprzedać... Nigdy do głowy mi nie
    przywędrowywało myślenie typu: ktoś te książki tworzy, ktoś
    drukuje, ktoś kolporteruje itd. -- wszystko to kosztuje
    i za to wszystko trzeba zapłacić, by biznes nie zgasł...

    Ale Adasia nie było wśród kolegów, z którymi odwiedzałem techniczną...
    Nie wiem, jakie książki czytali tam moi koledzy... Mirkowi tak sobie
    podobał się repertuar technicznej -- czasami zbuntowany ciągnął nas
    do innych księgarni... Uważał się za pokrzywdzonego... ;) Śp. Darek
    uważał, że nie warto mnie poganiać -- wszak wiedzę trzeba kosztować
    powoli, majestatycznie -- czytam bardzo wolno, bez pośpiechu...

    Adasia i Maja zapamiętałem też z lekcji na której Maj nazwał mnie
    rycerzem i zapytał, czy go rozumiem. Odparłem, że nie -- zaś Adaś
    wyjaśnił, że rycerze mają zakute łby... Majo głupio zrobiło się,
    więc powiedział, że wcale tak źle o mnie nie myśli... Innym razem
    zapytał mnie, czy wiem, co znaczy ,,rozgarnięty jak kupa liści''.
    Zanim zdążyłem odpowiedzieć czymś kąśliwym -- włączył się Adaś...
    Interweniował nieraz podczas moich z Majem potyczek -- siedział
    albowiem w pierwszej ławce z uwagi na to uszkodzone oko...

    -=-

    Moje lewe oko jest od kilku dni poddawane torturom, które początkowo
    dały obiecujące efekty... Niestety obecnie lewe oko wróciło do
    odpoczywania, którym zajmuje się od ~55 lat z drobnymi przerwami
    na zerkanie...

    Trochę mi ciężko... 42 gramy -- ostatnich kilka lat XX wieku miałem
    jeszcze cięższe, pancerne ;) okulary... Stale nieźle (ponoć 75% czy
    nawet 80%) ciemnione + fotochromy...

    Nagle uświadomiłem sobie, że to prześliczne lewe oko potrzebuje
    aż ~10 dioptrii do czytania... Operować to? Nałożyć +6 w soczewce
    kontaktowej i resztę okularami? Olać :) -- jak czyniłem co najmniej
    ćwierć wieku?... Dać index 1.7 lub lepszy? ;) Może malutkie soczewki?
    (małej średnicy) Ponoć są takie -- dziecięce... Na razie oko prawe mam
    skorygowane do bliży a lewe do dali. :) Ale (choć z daleka prawe widzi
    nieostro) lewe oko (niby widząc ostro) nie chce pracować...

    -=-

    Dużo piszę? -- dobrze widzę, więc dużo piszę!!! :)
    Kto by pomyślał, że nieostre widzenie może być przygnębiające...

    --