  • Data: 2019-07-31 22:43:20
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    Szymon <...@w...pl> writes:

    >Co to znaczy realna? Istotny jest koszt.
    >Używa się specjalizowanych terminali (tak jak rudy kolega napisał,
    >podobnych do smartfonów, ale raczej oszczędniejszych sprzętowo). Cała
    >operacja jest przygotowywana i zatwierdzana tam. Z tym że niestety
    >nie
    >używa się tego w bankowości (przynajmniej detalicznej), ze względu na
    >koszt typu kilkuset dolarów (w małych seriach).
    >Nie wątpię, że bank zamawiając 10 tys. takich urządzeń byłby w stanie
    >zapłacić < $100 - ale to zapewne wciąż za dużo.

    Ale bank klientow ma wiecej niz 10 tys.
    A jakby ktos to zorganizowal dla kilku bankow, to moze pojsc w
    dziesiatki milionow.

    Zobacz np tu https://yanosik.pl/

    XS kosztuje ponizej 100$ w detalu - choc mam watpliwosci czy ma ekran

    >W przypadku kart można zrobić prosto - karta (token) z wbudowanym
    >wyświetlaczem, baterią, zegarkiem i klawiaturą numeryczną. Można
    >_dodatkowo_ analizować te odciski palców, jeśli to ma jeszcze
    >podnieść
    >bezpieczeństwo. Podpis elektroniczny oczywiście.

    Ale jakich kart - KK/KD ?

    Czy takich tokenow do potwierdzania transakcji ?
    Przy potwierdzaniu przydalaby sie transmisja do karty, zeby pokazala
    co potwierdzasz.
    I tu problem, jesli ma dzialac zawsze i wszedzie -
    -GSM ?
    -wsadzane w USB ?
    -QR kod na ekranie komputera ?
    -modemowe piski ?

    >Żadnych urządzeń, w których można instalować dodatkowe oprogramowanie
    >ogólnego zastosowania.

    Zdecydowanie.
    Tylko ... czy nie beda mialy serwisowego zlacza, przez ktore w chwili
    nieuwagi bedzie mozna doinstalowac :-)

    J.