  • Data: 2021-09-23 15:34:45
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > To źle. Problem polega właśnie na tym, iż FOREX jest wrzucany do tego
    > samego worka co inwestycje w waluty. Tymczasem różni się
    > fundamentalnie.

    Owszem, ale nie w kwestii tego, że to są spekulacje. Inwestycja,
    przynajmniej według definicji, która była stosowana przed czasem
    300-milisekundowych zleceń, żeby była inwestycją, musi dać jakiś "plon",
    a nie tylko i wyłącznie dać się drożej sprzedać.

    > Rozumiem, że fundusze inwestycyjne rynku pieniężnego to... też spekulanci?

    Zastanawiam się, czy w ogóle fundusze to nie w 100% spekulanci. Ale może
    nie w 100%. Kwestia intencji :-)

    > Język to organizm żywy. Semantycznie słowa także fluktuują.

    Owszem, inna sprawa, że mnie uczono (albo pewnie sam się nauczyłem),
    że modem = modulator + demodulator. Modemy istniały długo przed FIDO,
    i zresztą cały czas istnieją (np. jako część urządzeń DSL, radiomodemy,
    jako proces obliczeniowy na np. DSP itd). Znasz jakiś modem, który nie
    jest modulatorem i demodulatorem?

    > A to co znowu? Eurodolar do złotego? Nie ma takiej pary (trojaczków)
    > walutowej. ;-)

    Jasne że jest. Kwestia definicji i np. wag.
    --
    Krzysztof Hałasa