  • Data: 2021-09-14 13:26:04
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Sep 2021 11:58:27 +0200, Szymon wrote:

    > Kredyty nie zależą od WIBOR czy LIBOR.

    smiala teza.

    >Ten ostatni zresztą ma zostać zlikwidowany.

    Cos tam pewnie wejdzie w zamian.
    Tylko ... czy to nie powinno wymagac renegocjacji umowy?

    > Jeśli mówimy o polisolokatach to produkt ten był niekoniecznie uczciwy.

    Nie, mowimy o kredycie Alicja z PKO.
    Czyli jak kupic dom w czasach duzej inflacji i duzych odsetek ... i
    jak skonczyc :-)

    > Nie ma cudów. Ryzyko zostanie wliczone w cenę.

    oczywiscie, ale ... dla klienta ryzyka juz nie bedzie.

    > Jeśli ten samochód przynosi Ci zysk to wtedy nie ma znaczenia jaka była
    > prowizja.

    No przynosi - nie musze czekac na tramwaj, nie zarazaja mnie obcy
    ludzie wirusem, moge sobie nad jezioro wyskoczyc kiedy mi sie chce
    :-)

    > Czy to kredyt, czy leasing czy najem - cel kredytu zarabia
    > więcej (z założenia) i tyle.
    > Jeśli jednak kupujesz na kredyt auto, by sobie jeździć na działkę -
    > możesz boleśnie odczuć raty, gdy te pójdą w górę.

    Mozesz, ale kto powiedzial, ze to tylko wtedy sie dzieje?
    Samochod u przedsiebiorcy zarabia na siebie ... o ile raty sa znosne.
    Jak sie raty podniosa, to nie znaczy, ze bedzie zarabial.

    Nie slyszales pojecia "przeinwestowanie" ?
    Przedsiebiorca widzi swietlana przyszlosc, inwestuje na kredyt,
    a potem cos sie dzieje, zysk spada ... a raty kredytu nie.

    > Zerknij na temat.

    Nie widze zwiazku.

    > Ufff... Czy jeśli podstawowa stopa w PL to 0,10% to oznacza z automatu,
    > iż kredyt będzie mnie kosztował 0,10% rocznie?

    Jak jestes bankierem :-)

    Tym niemniej - bedzie inflacja, stopy powinny przy tym pojsc w gore,
    ale niekoniecznie, kursy walut powinny pojsc w gore ...
    ale zadluzeni to sie raczej ciesza :-)

    > Dość naiwne, prawda?

    Pod jakim wzgledem?
    Tak to obecnie wyglada, gdzie tu naiwnosc ?

    J.