  • Data: 2021-09-14 23:53:02
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > ??? Ciekawa koncepcja, a jak na to wpadłeś?

    Ja? Przeceniasz mnie.

    > Zerknij sobie na zyski NBP i strukturę przychodów. Zauważysz czy w
    > skali makro rezerwy walutowe generują zyski czy nie...

    Twoim zdaniem spekulacja nie może generować zysków?
    Chyba że nazywasz spekulację inwestycją - to się ostatnio zdarza.

    > Tak naprawdę rynek walutowy jest o wiele większy niż akcyjny. Ma dużo
    > cech wspólnych - w pewnym sensie waluta to nic innego jak akcje danego
    > państwa. Rozważ: lubisz coca-colę to możesz kupić jej akcje... Podoba
    > Ci się bank - kupujesz jego akcje, bo wierzysz, że spółka przyniesie
    > zysk.

    W jakim sensie "zysk"? Dywidendę? Czy akcje pójdą w górę?

    > Jeśli 10 lat temu kupiłbyś 100.000 euro i trzymał...

    To nie miałoby to związku z tematem.

    > A co to ta hiperinflacja? 10% to już hiper czy jeszcze nie? A 20%?

    Definicje może nie są idealnie dokładne, ale obawiam się, że 20% wciąż
    może się nie załapać.

    > Tworzysz jakieś własne definicje, do których ciężko się odnieść.
    > Zdefiniuj proszę tę "hiperinflację", a także określenie "lokalna".

    https://letmegooglethat.com/?q=hiperinflacja+definic
    ja

    Pisząc o lokalnej miałem na myśli załamanie w jednym kraju, najlepiej
    nie z największą gospodarką w regionie - jasne jest, że w przypadku
    ogólnego, światowego kryzysu wszystko stanie na głowie.

    > Ostatni odczyt inflacji w PL - 5,4%.

    Pamiętam "odczyty" w czasach PRL, nic się w tej materii nie zmieniło.
    Kwestia wyboru "koszyka inflacyjnego".

    > Jakoś tak bardzo dramatycznie nie jest. Zerknij na cel inflacyjny oraz
    > widełki.

    Obawiam się, że cel NBP od dawna nie ma istotnego znaczenia.
    --
    Krzysztof Hałasa