  • Data: 2021-09-14 13:57:35
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-14 o 13:26, J.F pisze:
    >> Kredyty nie zależą od WIBOR czy LIBOR.
    >
    > smiala teza.

    Wszedłem sobie na stronę PKO BP. Pożyczka gotówkowo RRSO 7,45%. WIBOR 1M
    0,18%. Stopa NBP 0,1%. Policz sobie jaką składową w tych 7,45% ma wibor
    lub stopa. ;-)

    > Samochod u przedsiebiorcy zarabia na siebie ... o ile raty sa znosne.
    > Jak sie raty podniosa, to nie znaczy, ze bedzie zarabial.

    Ponieważ jednak auto u przedsiębiorcy zarabia - z definicji - jego zakup
    musi się wpisać w szerszy biznesplan. Tu nie wystarczy "bo sąsiad
    kupił", jak u Kowalskiego.

    > Nie slyszales pojecia "przeinwestowanie" ?
    > Przedsiebiorca widzi swietlana przyszlosc, inwestuje na kredyt,
    > a potem cos sie dzieje, zysk spada ... a raty kredytu nie.

    Nie ma inwestycji, które gwarantują 100% sukcesu.

    > Nie widze zwiazku.

    Przypomnę: czy kupno walut ochroni przed inflacją.

    Kredyt w walucie to nic innego jak zajęcie pozycji krótkiej.

    > Jak jestes bankierem :-)

    Nawet bank ma jeszcze inne koszty.

    > Tym niemniej - bedzie inflacja, stopy powinny przy tym pojsc w gore,

    W koło Macieju...
    Inflacja w okolicach 2,5% jest na rękę NBP. +/- 1% odchylenia.
    Stopy NIE MUSZĄ iść w górę... Stopy MOGĄ iść w górę, ale mniej niż Ci
    się wydaje. Pójście z 0,1% na 0,3% nie poczyni rewolucji na rynku
    kredytów/lokat.

    > ale niekoniecznie, kursy walut powinny pojsc w gore ...

    Nonsens. Po raz chyba trzeci: 4,50 euro 10 lat temu, 4,55 dziś.
    Przyjmując inflację 3% rocznie, euro powinno przekraczać 6 zł.

    > Pod jakim wzgledem?
    > Tak to obecnie wyglada, gdzie tu naiwnosc ?

    Spójrz na wykres dolara... Do stałe górki/dołki i pewien trend. Czy
    uważasz, że tam gdzie górka to akurat drukują, a dołek to... nie wiem...
    przerwa na kawę w drukowaniu? ;-)
    Wykres... a zatem graficzny zapis ceny... zależy od wielu czynników i
    sprowadzenie go do "drukują"... przestali... zaczęli... zwolnili...
    chyba przyspieszą... jest jednak naiwne.